arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

امارات گزارش وال استریت ژورنال را تکذیب کرد: مذاکرات ما با آمریکا درباره ایران نادرست است

امارات «توصیف‌های نادرست» در گزارش‌های مطبوعاتی درباره مذاکرات خود با امریکا درخصوص امنیت دریایی را غیر قابل قبول خواند.وزارت خارجه امارات اعلام کرد که امارات به گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز و راه‌های دیپلماتیک به عنوان ابزاری برای تقویت اهداف مشترک در امنیت و ثبات منطقه‌ای پایبند است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: امارات «توصیف‌های نادرست» در گزارش‌های مطبوعاتی درباره مذاکرات خود با امریکا درخصوص امنیت دریایی را غیر قابل قبول خواند

وزارت خارجه امارات اعلام کرد که امارات به گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز و راه‌های دیپلماتیک به عنوان ابزاری برای تقویت اهداف مشترک در امنیت و ثبات منطقه‌ای پایبند است.

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌اش افزود که با توجه به ارزیابی مستمر همکاری امنیتی فعال با همه شرکا، امارات دو ماه است که از مشارکت در نیروی دریایی متحد خارج شده است.

امارات تاکید کرد که پیوسته به تضمین امنیت دریانوردی براساس قوانین بین‌المللی به صورت مسئولانه پایبند است.

پیش از این وال استریت ژورنال گزارشی منتشر کرده بود مبنی بر اینکه ابوظبی آمریکا را برای اتخاذ گام های بیشتری برای بازدارندگی ایران پس از آنکه ایران طی هفته‌های اخیر دو نفتکش را در دریای عمان توقیف کرد، تحت فشار گذاشته است.

در این گزارش آمده است که شکایت امارات طی هفته‌های اخیر، به مثابه ناامیدی میان شرکای امریکا در خاورمیانه در رابطه با امنیت دریانوردی در منطقه است.

دو نفت‌کشی که طی هفته‌های گذشته توقیف شد، یکی حامل نفت خام کویت و دیگری نفتکشی بود که از طریق تنگه هرمز از بندر دبی به سمت الفجیره می رفت.

گفتنی است نیروی دریایی آمریکا ۲۲ مه از ایجاد نیروی ویژه ای که در آن از شهپاد (شناور بدون سرنشین) برای گسترش توانایی برای پاسخ به تهدیدها استفاده می شود، خبر داده بود.

سنتکام اعلام کرده بود که ایجاد این نیرو برای آموزش به نیروهای دریایی شریک و بهبود قابلیت های عملیاتی برای تقویت امنیت دریایی بود.

نظرات بینندگان