arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

بهترین مارک باتری سکه ای

تعیین عمر باتری سکه ای امری دشوار است، چرا که سرعت جذب و مصرف انرژی ذخیره شده به مقدار انرژی مصرف شده توسط دستگاه و تعداد باتری های موجود در آن بستگی دارد. به همین دلیل، تولیدکنندگان اغلب این جزئیات را ارائه نمی کنند و در عوض، مدت زمان ماندگاری باتری را تبلیغ می کنند، که به مدت زمانی اشاره دارد که نشان دهنده طول عمر باتری در زمانی است که بلا استفاده است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باتری های سکه ای منابع انرژی کوچکی هستند که انواع ریموت ها، اسباب بازی ها، ماشین حساب ها، دماسنج های الکترونیکی، چراغ قوه ها، ساعت ها و… از آن ها تغذیه می کنند. این باتری ها دارای طیف وسیعی از اندازه ها و ولتاژهای مختلف هستند. اما در حالی که انواع مختلفی از باتری های سکه ای وجود دارد، توجه به این نکته مهم است که حتی اگر دو باتری مختلف ولتاژ یکسانی داشته باشند، تنها نوع باتری مشخص شده توسط دستگاه به درستی کار می کند. علاوه بر این، برخی از باتری‌های سکه‌ای ساخت برندهای شناخته شده مانند برند وارتا، دارای ویژگی‌های ایمنی مانند پوششی با طعم تلخ هستند تا کودکان و حیوانات خانگی را از بلعیدن آن ها منصرف کنند.

در ادامه قصد داریم شما را با انواع باتری سکه ای و برند های معروف تولید کننده جهت انتخاب و خرید باتری سکه ای راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

انواع باتری های سکه ای و ساختار آن ها

باتری های دستگاه های پزشکی اغلب با استفاده از باتری های سکه ای تغذیه می شوند. ضخامت، قطر و ظرفیت این باتری ها و همچنین نوع و ابعاد مورد نیاز دستگاه، مواردی هستند که در هنگام انتخاب و خرید باتری سکه ای مناسب می بایست مورد توجه قرار بگیرند.

بهترین مارک باتری سکه ای

انواع باتری سکه ای به واسطه عدد چهار رقمی ( به همراه حروف CR ) درج شده به روی باتری شناخته می شود. دو رقم اول آن نشان دهنده شعاع دایره ای باتری سکه ای بر حسب میلی متر و دو رقم بعدی نشان دهنده ضخامت باتری است.

اگر کد باطری به روی آن حکاکی نشده یا قابل خواندن نیست، یا اگر به باتری خود دسترسی ندارید، می توانید اندازه باتری سکه ای یا محفظه آن را با استفاده از کولیس اندازه گیری کنید و از جدول مرجع کد باتری های سکه ای برای تعیین اندازه باتری خود استفاده کنید.

نکات انتخاب بهترین باتری سکه ای

همیشه قبل از خرید باتری سکه ای مورد نیاز خود، بهتر است کمی وقت گذاشته و در رابطه با نوع باتری، طول عمر آن ها، ویژگی و خصوصیات اعم از ایمنی و… را بررسی کنید.

شناخت انواع باطری سکه ای

در ابتدا لازم است بین باتری‌های سکه‌ای مختلف تفاوت قائل شویم، زیرا حتی اگر دو نوع باتری سکه‌ای دارای ولتاژ مساوی باشند، نمیتوان از آن ها به جای یکدیگر استفاده کرد. با در نظر گرفتن این موضوع، لازم است دستگاه الکترونیکی خود را بررسی کنید تا باتری سکه ای مناسب دستگاه خود را خریداری نمایید.

برخی از رایج ترین انواع باتری های سکه ای عبارتند از:

  • باتری سکه ای CR2016
  • باتری سکه ای CR2032
  • باتری سکه ای CR450
  • باتری سکه ای LR44 و LR1130

باتری های سکه ای معمولا دارای تکنولوژی ساخت قلیایی یا لیتیومی بوده و از نظر ولتاژ متفاوت هستند، اگرچه ولتاژهای 1.5 و 3 ولت برای باتری های سکه ای ولتاژ استاندارد به شمار می آید.

عمر باتری

تعیین عمر باتری سکه ای امری دشوار است، چرا که سرعت جذب و مصرف انرژی ذخیره شده به مقدار انرژی مصرف شده توسط دستگاه و تعداد باتری های موجود در آن بستگی دارد. به همین دلیل، تولیدکنندگان اغلب این جزئیات را ارائه نمی کنند و در عوض، مدت زمان ماندگاری باتری را تبلیغ می کنند، که به مدت زمانی اشاره دارد که نشان دهنده طول عمر باتری در زمانی است که بلا استفاده است. 

باتری های قلیایی گزینه ای مقرون به صرفه برای دستگاه های کم مصرف مانند ساعت هستند و می توانند تا سه سال دوام بیاورند، اما در مقایسه با باتری های لیتیومی که در برخی موارد می تواند تا 10 سال نیز دوام بیاورند، ماندگاری کوتاهی دارند.

بهترین مارک باتری سکه ای

دارا بودن ویژگی های ایمنی

باتری های سکه ای مطمئناً به اندازه سم یا ابزار برقی خطرناک به نظر نمی رسند. با این حال، اگر این باتری های کوچک به طور تصادفی خورده شوند، می توانند آسیب جدی به داخل بدن وارد کنند. در صورت نشت مواد شیمیایی قدرتمند درون باتری ها، حتی ممکن است منجر به مرگ شوند.

با توجه به این خطر ذاتی، بسیاری از تولیدکنندگان باتری سکه ای بسته بندی باتری را بهبود بخشیده اند تا از باز کردن بسته ها و قورت دادن باتری ها توسط بچه ها و حیوانات خانگی جلوگیری کنند.

علاوه بر این، برخی از شرکت ها مانند شرکت وارتا آلمان طعم تلخی را به بیرون هر باتری اضافه کرده اند تا اگر کودک یا حیوان خانگی باتری را در دهان خود بگذارد، طعم تلخ آن باعث می شود که آنها بخواهند باتری را بیرون بریزند و از بلعیدن باتری جلوگیری کنند.

 برند های معروف تولید کننده باتری سکه ای در ایران

با توجه به تعداد دفعات استفاده از باتری های سکه ای و تعداد تجهیزات مختلفی که در آن ها استفاده می شود، بهتر است با شناخته شده ترین سازندگان باتری سکه ای آشنا شوید تا بتوانید بهترین مارک باطری سکه ای را تهیه کرده و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

برند وارتا آلمان (VARTA)

این برند معروف و پرطرفدار در زمینه فروش اجناس متنوعی از جمله باتری نیم قلمی ، قلمی ، باطری سایز متوسط و بزرگ، کتاب، سکه ای و دیگر انواع باتری با مصارف خاص فعالیت می کند. عموم مردم از کالاهای تولید شده توسط شرکت تجاری آلمانی Varta لذت می برند زیرا دارای ویژگی هایی مانند ولتاژ و ظرفیت بالا، سرعت تخلیه باتری کم، و نمادهای بسیار مفید و واضح روی بسته باتری (شامل اطلاعاتی مانند اندازه، ساختار شیمیایی، تاریخ انقضا و استفاده از باتری) است.

برند پاناسونیکpanasonic))

علامت تجاری پاناسونیک زمانی با نام ماتسوشیتا شناخته می شد. این یک شرکت ژاپنی است که دفتر مرکزی آن در کادوما، اوساکا قرار دارد. این شرکت توسط کونوسوکه ماتسوشیتا راه اندازی شد و برند پاناسونیک مدت هاست که به تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی متصل معروف و شناخته شده است. این روزها برند پاناسونیک در کنار سایر مشاغل شناخته شده ژاپنی مانند سونی قرار میگیرد.

برند انرجایزر  (Energizer)

برند انرجایزر چند سالی است که در ایران حضور دارد و با توجه به باتری های فراوانی که این شرکت تولید می کند در بین ایرانیان شهرت پیدا کرده است. با این حال، این شرکت آمریکایی از سال 1896 فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون نیز به فعالیت خود ادامه می دهد. در حالی که محصولات اصلی آن باتری های قلمی و نیم قلمی بودند،Energizer  به تولید دستگاه های ذخیره انرژی مانند پاور بانک ها نیز شناخته شده است.

راهنمای خرید بهترین باتری سکه ای

بسیاری از افراد همیشه نگران انتخاب بهترین برند هستند که علاوه بر معروف بودن، اقلام باکیفیت ارائه می دهد. به همین دلیل اکثر اوقات در مورد برتری برخی برندهای باتری نسبت به سایرین اختلاف نظر وجود دارد. اما در واقع اکثر اوقات، همه آنها به یک شیوه عمل می کنند.

باتری‌های سکه ای وارتا از جمله باتری سکه ای 2032 که به عنوان پرکاربردترین باتری سکه ای نیز شناخته می شود، با دارا بودن ویژگی هایی نظیر ایمنی فوق العاده بالا، بهترین عملکرد در دستگاه های پیشنهادی، کاهش نیاز به خرید باتری به دلیل طول عمر و کیفیت بالا، حفظ محیط زیست به دلیل ساختار شیمیایی غیر سمی و بسته بندی استاندارد و... نیاز مشتریان را برآورده می‌کنند.

برای خرید باتری سکه ای مناسب دستگاهتان، میتوانید با شماره تلفن 02187185450 تماس حاصل کنید و یا به وب سایت ما به آدرس https://anaram.shop مراجعه نموده و با مطالعه خصوصیاتی چون اندازه و نوع هر باتری، باتری مناسب خود را انتخاب کنید.

نظرات بینندگان