arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲

مدیرعامل انویدیا: با هوش مصنوعی حالا هر کسی می‌تواند برنامه‌نویس باشد

«جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا در رویداد کامپیوتکس 2023 اعلام کرد که امروز به‌لطف ابزارهای هوش مصنوعی، هر کسی می‌تواند برنامه‌نویس باشد. این اتفاق پایان‌بخش شکاف دیجیتالی خواهد بود و به مردم سراسر دنیا اجازه می‌دهد تا با استفاده از زبان طبیعی از مدل‌های هوش مصنوعی بخواهند برنامه‌هایشان را بنویسد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیجیاتو: «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا در رویداد کامپیوتکس 2023 اعلام کرد که امروز به‌لطف ابزارهای هوش مصنوعی، هر کسی می‌تواند برنامه‌نویس باشد. این اتفاق پایان‌بخش شکاف دیجیتالی خواهد بود و به مردم سراسر دنیا اجازه می‌دهد تا با استفاده از زبان طبیعی از مدل‌های هوش مصنوعی بخواهند برنامه‌هایشان را بنویسد.

جنسن هوانگ در کنفرانس کامپیوتکس تایپه اعلام کرد: «موانع برنامه‌نویسی فوق‌العاده کمتر شده است. حالا هر کسی می‌تواند برنامه‌نویس شود. کافی است درخواست خود را به کامپیوتر بگویید.» او باور دارد که سهولت استفاده از نسل جدید هوش مصنوعی باعث شده که سرعت پیشرفت این فناوری این قدر بالا باشد. همین مسئله موجب خواهد شد تا عملاً همه صنایع تحت‌تأثیر قرار بگیرند.

با هوش مصنوعی هیچ سؤالی بدون پاسخ باقی نمی‌ماند

مدیرعامل انویدیا همچنین از انقلاب هوش مصنوعی در حوزه رایانش صحبت کرد. او گفت: «در هر عصر از رایانش کامپیوتر می‌توانستید کارهای مختلفی انجام دهید که قبلاً ممکن نبود، و هوش مصنوعی مطمئناً چنین شرایطی دارد.» هوانگ معتقد است که در این عصر جدید دیگر هیچ سؤالی بدون پاسخ باقی نمی‌ماند.

تراشه‌های انویدیا به بسیاری از شرکت‌های بزرگ ازجمله مایکروسافت کمک کرده است تا چت‌بات‌های هوش مصنوعی را در اختیار کاربران خود قرار دهند. این شرکت در مراسمش بخشی از توانمندی‌های هوش مصنوعی را هم نشان داد. برای مثال، روی صحنه نشان داده شد که چگونه با چند کلمه می‌توان از هوش مصنوعی خواست تا شعری در تحسین انویدیا بسراید.

ارزش بازار این تراشه‌ساز بزرگ امسال به‌لطف همین استقبال از ابزارهای هوش مصنوعی به حدود 1 تریلیون دلار رسیده است. پردازشگرهای گرافیکی انویدیا ازجمله بهترین محصولات برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی هستند و می‌توانند با هزینه‌ای بسیار کمتر از پردازنده‌های معمولی به شرکت‌ها در این زمینه کمک کنند.

انویدیا در کامپیوتکس 2023 از یک ابرکامپیوتر جدید هم رونمایی کرد که می‌تواند با قدرت بسیار بالای خود نسل جدید مدل‌های هوش مصنوعی را به‌وجود بیاورد.

نظرات بینندگان