arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۲

ریاست‌جمهوری ترکیه دیدار اسد- اردوغان را منتفی ندانست

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد، روسای جمهوری ترکیه و سوریه شاید در شرایط مناسب دیدار کنند اما هنوز تاریخی برای این دیدار مشخص نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد، روسای جمهوری ترکیه و سوریه شاید در شرایط مناسب دیدار کنند اما هنوز تاریخی برای این دیدار مشخص نشده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در مصاحبه‌ای گفت: هنوز تاریخی برای دیدار بین رجب طیب اردوغان و بشار اسد، روسای جمهوری ترکیه و سوریه در نظر گرفته نشده است. چنین دیدرای را رد نمی‌کنیم اما باید زمان آن مناسب باشد. همه اینها به وضعیت و شرایط بستگی دارد.

کالین افزود، وزرای سوری و ترکیه و همچنین روسای اطلاعاتی دو کشور در حال آماده سازی شرایط به منظور دیدار بین روسای جمهوری ترکیه و سوریه هستند.

اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که روز یکشنبه برگزار شد، پیروزی به دست آورد و موفق شد رقیب خود کمال قلیچداراوغلو را پشت سر بگذارد.

ابراهیم کالین پیشتر به رسانه‌ها گفته بود، انتخابات مانعی بر سر راه عادی سازی روابط بین ترکیه و سوریه است اما این را هم اعلام کرد که یک دیدار و نشست در آینده‌ای نزدیک و زمانی که مذاکرات بین دو کشور به نتیجه‌ای برسد، ممکن خواهد بود.

در دسامبر ۲۰۲۲، روسیه میزبان نخستین مذاکرات وزرای دفاع ترکیه و سوریه پس از ۱۱ سال گذشته بود.

نظرات بینندگان