arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۲

رئیس اسرائیل با تبریک پیروزی اردوغان: روابط ترکیه و اسرائیل گسترش می‌یابد

اسحاق هرتزوگ رئیس اسرائیل ضمن تبریک گفتن پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ابراز اطمینان کرد که روابط تل‌آویو و آنکارا تقویت خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: در ادامه واکنش‌ها به نتیجه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی با انتشار یک پیام توئیتری به رجب طیب اردوغان تبریک گفت.

به دنبال مشخص شدن نتیجه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به رجب طیب اردوغان پیروزی در انتخابات را تبریک گفت و پیش‌بینی خود درباره آینده روابط تل‌آویو و آنکارا را بیان کرد.

رئیس رژیم اشغالگر قدس در صفحه توئیتر شخصی خود به سه زبان عبری، انگلیسی و ترکیه‌ای درباره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه پیام منتشر کرد.

اسحاق هرتزوگ در پیام توئیتری خود نوشت: «به رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه پیروزی در انتخابات را تبریک می‌گویم. من اطمینان دارم که ما به کار مشترک برای تقویت و توسعه روابط خوب بین ترکیه و اسرائیل ادامه خواهیم داد».

تبریک رئیس رژیم صهیونیستی به اردوغان در شرایطی مطرح شده که اسحاق هرتزگ اواسط اسفند ماه ۱۴۰۰ سفری رسمی به آنکارا داشت و مورد استقبال رئیس‌جمهور ترکیه قرار گرفت.

رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای صهیونیست خود، سفر رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور را «نقطه‌عطفی در روابط» دو طرف توصیف کرده بود.

به دنبال این سفر، روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی گرم شد و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه هم به قدس اشغالی سفر کرد. به دنبال این تحولات، سفرای آنکارا و تل‌آویو هم کارشان را در ترکیه و رژیم صهیونیستی از سر گرفتند.

نظرات بینندگان