arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲

کارمند هندی برای نجات موبایل آب مخزن سد را خالی کرد

وقتی تلفن همراه یک مقام هندی حین سِلفی گرفتن به حوضچه سد افتاد و غواصان نتوانستند گوشی را بیابند، او ترتیب پمپاژ دو میلیون لیتر آب دریاچه را داد. موبایل از کار افتاده سه روز بعد پیدا شد اما کارمند هم از کار بیکار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دویچه وله: وقتی تلفن همراه یک مقام هندی حین سِلفی گرفتن به حوضچه سد افتاد و غواصان نتوانستند گوشی را بیابند، او ترتیب پمپاژ دو میلیون لیتر آب دریاچه را داد. موبایل از کار افتاده سه روز بعد پیدا شد اما کارمند هم از کار بیکار شد.

کارمند ۳۲ ساله هندی می‌خواست به هر قیمت شده موبایل‌اش را از داخل دریاچه سد بیرون آورد. او تلفن همراه خود را دوباره پیدا کرد، اما شغل‌اش را از دست داد.

راجش ویشواس، مقام دولتی هندی، سه روز تمام حدود دو میلیون لیتر آب از یک حوضچه سد بیرون کشید تا تلفن همراه خود را بیابد.

به گزارش ایندیا تودی، دستگاه اس-۲۳ سامسونگ این مرد به ارزش ۱۰۰هزار روپیه (۱۲۰۰ دلار) به هنگام گرفتن عکس سِلفی به دریاچه سد "خرکاتتا" در ایالت چهاتیسگراه در ایالت مرکزی هند افتاده بود.

ویشواس گفته که پس از ناکامی غواصان محلی در پیدا کردن موبایل، با هیئت آبیاری تماس گرفته و  مجوز پمپاژ آب دریافت کرده است.

ویشواس عنوان کرده که یک مقام مسئول به او اطمینان خاطر داد که آب پمپاژ شده "به نفع کشاورزان خواهد بود."

عملیات جنون‌آمیز نجات تلفن همراه، پس از سه روز متوقف شد و به تعلیق راجش ویشواس از کارش انجامید.

پریانکا شوکلا، یکی از مقامات شهرستان کانکر، به روزنامه "نشنال" هند گفت: «آب یک منبع حیاتی است و نباید به این شکل به هدر برود.»

ویشواس سوء‌استفاده از مقام خود را رد کرده و گفته که آب تخلیه شده مربوط به سرریز سد و "غیرقابل استفاده" بود.

 ویشوا اقدام خود را با این استدلال توجیه کرده که باید به هر قیمتی گوشی را پیدا می‌کرد، زیرا  "تماس‌های مهم" و "داده‌های حساس دولتی" روی آن ذخیره شده بود.

البته نیازی نبود راجش ویشواس این همه خودش و دیگران را به دردسر بیندازد و میلیون‌ها لیتر آب را هدر بدهد چرا که تلفن همراه او پس از سه روز ماندن در آب، دیگر کار نمی‌کند.

 

نظرات بینندگان