arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۹ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲

روسیه سفرای آلمان، دانمارک و سوئد را احضار کرد

سفیران آلمان، دانمارک و سوئد در اعتراض به ابهامات موجود در پرونده انفجار در خطوط انتقال گاز «نورد استریم»، به وزارت خارجه روسیه احضار شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: سفیران آلمان، دانمارک و سوئد در اعتراض به ابهامات موجود در پرونده انفجار در خطوط انتقال گاز «نورد استریم»، به وزارت خارجه روسیه احضار شدند.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سفرای آلمان، دانمارک و سوئد در اعتراض به تحقیقات درباره انفجارهای تروریستی در خطوط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا (نورد استریم)، احضار شدند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: سفیران آلمان، دانمارک و سوئد در اعتراض شدید به منتشر نشدن نتایج تحقیقات ادعایی درباره انفجار در دو خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا (نورد استریم) و ناتوانی در تضمین انجام تحقیقات شفاف، به وزارت امور خارجه روسیه احضار شدند.

این بیانیه می‌افزاید: این امر، فرار غیرقابل قبول مقامات آلمان، دانمارک و سوئد از تعامل با طرف روسی در این خصوص و عدم پاسخ به پیام «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه تلقی می‌شود که در ۶ اکتبر ۲۰۲۲ برای سران کشور ارسال شده بود. این پیام در خصوص لزوم انجام تحقیقات همه جانبه و علنی با حضور نمایندگان مقامات روسیه و مسئولان شرکت گازپروم بود که با بی‌توجهی به یادداشت‌های سفارتخانه‌های روسیه در این زمینه مواجه شد.

وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: کشورهای آلمان، دانمارک و سوئد تمایلی به شفاف‌سازی در خصوص ابهامات پرونده انفجار نورد استریم ندارند. بلکه برعکس، مشهود است که این کشورها با اتلاف وقت سعی می‌کنند رد عاملان واقعی جنایتی را که می‌دانیم چه کسانی هستند، پنهان کنند. انتشار مطالب جعلی با هدف بهم ریختن اوضاع در رسانه‌ها درباره این انفجار هم بی‌هدف نیست.

در پایان این بیانیه تأکید شد: ما به فشار بر مقامات آلمان، دانمارک و سوئد برای انجام تحقیقات جامع و عینی در مورد انفجار خطوط لوله گاز نورد استریم ۱ و ۲ با مشارکت روسیه ادامه خواهیم داد.

نظرات بینندگان