arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲

بایدن یک فرمانده آفریقایی‌تبار را برای ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا انتخاب کرد

کاخ سفید اعلام کرد با تصمیم جو بایدن، ژنرال چارلز کویینتون براون برای تصدی بالاترین مقام در سلسله مراتب نظامی این کشور یا همان رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده معرفی می‌شود. در صورت تایید براون توسط سنا، او پس از کالین پاول به دومین افسر عالیرتبه سیاه‌پوستی تبدیل می‌شود که به سمت ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا انتخاب شده است.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز:  کاخ سفید اعلام کرد که یک فرمانده نیروی هوایی قرار است به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا معرفی شود.

کاخ سفید اعلام کرد با تصمیم جو بایدن، ژنرال چارلز کویینتون براون برای تصدی بالاترین مقام در سلسله مراتب نظامی این کشور یا همان رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده معرفی می‌شود.

به این ترتیب و در صورت تایید این انتخاب از سوی سنا، ژنرال چارلز براون جایگزین مارک میلی، رئیس کنونی ستاد مشترک نیرو‌های مسلح ایالات متحده خواهد شد که از اول اکتبر 2019 میلادی در این منصب بوده است.

در صورت تایید براون توسط سنا، او پس از کالین پاول به دومین افسر عالیرتبه سیاه‌پوستی تبدیل می‌شود که به سمت ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا انتخاب شده است.  جو بایدن پیش‌تر لوید آستین را هم که فردی سیاه‌پوست است، برای وزارت دفاع معرفی کرده و خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد دولت بایدن گفته است که بایدن این انتخاب جدید را نیز به توصیه لوید آستین انجام داده است.

این مقام آگاه به نقل از لوید آستین گفته است که ژنرال چارلز براون چالش‌های راهبردی آمریکا در سراسر جهان را درک می‌کند و اینکه «براون به ساخت و رهبری کمپین هوایی علیه داعش کمک کرده است و عمیقاً از چالش‌های ایجاد شده توسط جمهوری خلق چین آگاه است و درکی قوی از دیدگاه‌ها و قابلیت‌های متحدان ما در ناتو دارد».

پس از قتل جورج فلوید در سال 2020 میلادی توسط پلیس مینیاپولیس، ژنرال براون تجربیات خود را در یک ویدیوی احساسی در فضای مجازی منتشر کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

او در این ویدیو گفته بود که در طول دوران حرفه‌ای فعالیتش در نیروی هوایی، اغلب تنها آفریقایی-آمریکایی در اسکادران بوده و مشکلاتی در این خصوص احساس کرده است.

نظرات بینندگان