arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲

واکنش وزیر کشور به حادثه شهادت مرزبانان؛ با عاملان برخورد جدی خواهد شد

وزیر کشور درباره حادثه شهادت مرزبانان در سراوان گفـت: این یک اقدام جنایتکارانه‌ بود که قطعاً برخورد جدی با حامیان و عاملان و مشوقان آن انجام خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: وزیر کشور درباره حادثه شهادت مرزبانان در سراوان گفـت: این یک اقدام جنایتکارانه‌ بود که قطعاً برخورد جدی با حامیان و عاملان و مشوقان آن انجام خواهد شد.

 احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره دیدار اخیر با وزیر امنیت کشور ویتنام، گفت: ملاقات با وزیر امنیت درباره تعاملات دوجانبه بین تهران و ویتنام بود و در سطح روابط بین‌‌الملل دو کشور مواضع مشترکی در حمایت از یکدیگر اتخاذ کرده بودند، لذا توسعه روابط دوجانبه مدنظر بود و تفاهم‌نامه امنیتی بین وزارت کشور ما و وزارت امنیت آنها و دو تفاهم‌نامه بین وزرای دادگستری دو کشور امضاء شد.

وی درباره حادثه شهادت مرزبانان در سراوان گفـت: این یک اقدام جنایتکارانه‌ بود که قطعاً برخورد جدی با حامیان و عاملان و مشوقان آنها انجام می‌شود.

وزیر کشور هم‌چنین درباره قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: برای کسانی که باید برای کاندیداتوری مجلس استعفاء دهند، فرصت شش‌ماه قبل از ثبت‌نام وجود دارد؛ ما بر مبنای قانون موجود کارمان را جلو می‌بریم اما اگر قانون جدید تصویب شد و در آن تغییراتی ایجاد شد، بنا بر آن کارهای جدید را انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون تمهیدات وزارت کشور برای جلوگیری از وقوع ناامنی‌ها در مرزهای شرقی خاطرنشان کرد: تفاهمی در سطح وزارتخانه‌های مربوطه ایران و پاکستان در این‌زمینه داریم و کنسول مشترک هم تشکیل شده است؛ در سطح استانی در سیستان و بلوچستان و قرارگاه قدس با ارتش پاکستان ارتباطات داریم و خود آن‌ها هم از حادثه اخیر اظهار تأسف کرده‌اند. پاکستان باید این همکاری‌ را داشته باشد که افرادی که مرتکب این جنایت شده‌اند به سزای اعمالشان برسند. اگر ضرورتی باشد حتماً برای پیگیری تفاهم‌نامه به پاکستان سفر خواهم داشت اما فعلاً این ضرورت وجود ندارد.

نظرات بینندگان