arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲

رئیس سازمان محیط زیست: طالبان مکلف به انجام تعهدات در قبال آب هیرمند است / قرار بود من به افغانستان بروم و با هیات طالبان دیدار کنیم اما پیگیری این مسئله به وزیر نیرو سپرده شد

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست گفت:  طالبان ملکف است تعهدات را انجام دهد اما چون افغانستان یک کشور همسایه است ما سعی می‌کنیم مروادات در قالب رایزنی طرفین انجام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: رئیس سازمان محیط زیست گفت:  طالبان ملکف است تعهدات را انجام دهد اما چون افغانستان یک کشور همسایه است ما سعی می‌کنیم مروادات در قالب رایزنی طرفین انجام شود.

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران درباره تعهد افغانستان درباره حقآبه ایران از رود هیرمند، گفت: طالبان ملکف است تعهدات را انجام دهد اما چون افغانستان یک کشور همسایه است ما سعی می‌کنیم مروادات در قالب رایزنی طرفین انجام شود.

وی افزود: در سفر آقای رئیسی به سیستان این مطالبه را جدی مطرح کردند چون ما از حق حیات مردم خودمان نمی‌گذریم و مدافع حدود و ثغور کشور هستیم.

سلاجقه با بیان اینکه نشست‌هایی که با مقامات دو کشور برگزار شده و رویکرد مناسبی در حال اتخاذ است، گفت: قرار بود من با هیئتی به افغانستان سفر کنم و با هیئت حاکمه طالبان دیدار کنیم اما پیگیری این مسئله به وزیر نیرو سپرده شده بود از مبادی ذی‌ربط در حال پیگیری است.

نظرات بینندگان