arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲

افتتاح پروژه های بزرگ همراه اول با حضور رییس جمهور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پروژه های بزرگ همراه اول با حضور رئیس جمهور افتتاح شدند

با حضور رئیس جمهور و همزمان با روز جهانی ارتباطات، پروژه های بزرگ همراه اول رسما افتتاح و رونمایی شدند. در ادامه به بررسی جزئیات این پروژه‌ها می‌پردازیم.

عصر روز چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 و همزمان با روز جهانی ارتباطات، مراسمی با حضور رئیس جمهور برگزار شد و شاهد افتتاح و رونمایی پروژه های بزرگ همراه اول بودیم. علاوه بر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، عیسی زارع پور به‌عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهدی اخوان بهابادی به‌عنوان مدیرعامل همراه اول و همچنین تعدادی از مسئولان و مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در این مراسم حضور داشتند. این مراسم در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد و پروژه های بزرگ همراه اول شامل آزمایشگاه نسل پنج تلفن همراه و همین‌طور اتصال 2200 روستا به شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول رونمایی و افتتاح شدند.
آشنایی با پروژه های بزرگ و جدید همراه اول

نخستین آزمایشگاه تخصصی نسل پنجم تلفن همراه اپراتور همراه اول با دستور رئیس جمهور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افتتاح شد. همچنین در این مراسم، 2200 روستای جدید به‌طور رسمی تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفتند. با برقراری ارتباطی مستقیم، پروژه اتصال چهار هزار روستای بالای بیست خانوار به شبکه ملی اطلاعات آغاز شد. این اتفاق با رونمایی از سایت نسل 4 همراه اول در روستای حسن آباد علیا از توابع شهرستان زیرکوه استان خراسان جنوبی محقق شد.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در این مراسم، روز ارتباطات را گرامی داشت و ضمن اشاره به اهمیت شبکه آموزشی دانش آموز، اظهار کرد شبکه شاد که در دوران همه‌گیری کرونا ایجاد شد، آثار و فواید زیادی در مدارس و نظام آموزشی کشور داشت. این سامانه یک پدیده نو در نظام آموزشی بود و از ایجاد وقفه در آموزش دانش آموزان جلوگیری کرد. وی اضافه کرد ما خواستیم که این سامانه کنار گذاشته نشود و در کنار آموزش حضوری، این سامانه هم برای مسائل کمک‌آموزشی مورد استفاده قرار بگیرد؛ چرا که ارتباطات خوبی به‌وجود آمده و نباید این شبکه را از دست بدهیم. لازم به‌ذکر است که شبکه شاد با سرمایه‌گذاری همراه اول در دوران همه‌گیری کرونا برای کمک به آموزش مجازی دانش آموزان راه‌اندازی شد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این مراسم حضور داشت و اعلام کرد از آغاز دولت سیزدهم، چهار هزار روستای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند که این امر با تلاش‌های اپراتورهای تلفن همراه و شرکت مخابرات ایران میسر شده است. به‌گفته زارع پور، در حال حاضر 92 درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و 8 درصد باقی‌مانده هم جزو روستاهای سخت و صعب‌العبور هستند که به‌زودی به این شبکه متصل می‌شوند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد در حال حاضر هیچ شهری در ایران وجود ندارد که کمتر از 80 درصد روستاهای آن به شبکه ملی اطلاعات متصل شده باشد. وی افزود تا پایان امسال صد در صد روستاهای کشورمان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

نظرات بینندگان