arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

هشدار رئیس مایکروسافت درباره پیشرفت هوش مصنوعی چین

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت می‌گوید چین به رقیب اصلی سرویس‌های هوش مصنوعی نظیر ChatGPT تبدیل خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مایکروسافت می‌گوید چین به رقیب اصلی سرویس‌های هوش مصنوعی نظیر ChatGPT تبدیل خواهد شد.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، گفته است نهادهای تحقیقاتی و شرکت‌های چینی در آینده‌ای نزدیک رقبای قدرتمندی برای سرویس ChatGPT تولید خواهند کرد. مایکروسافت بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در OpenAI است، شرکتی که به‌عنوان خالق ChatGPT شناخته می‌شود.

اسمیت معتقد است که چین در رقابت هوش مصنوعی کم‌کاری نمی‌کند و در تلاش است به بازیگری بزرگ در این حوزه تبدیل شود. از نگاه اسمیت، OpenAI و مایکروسافت به‌همراه گوگل و آکادمی هوش مصنوعی پکن در خط مقدم توسعه‌ی چت‌بات‌ها هستند. اسمیت می‌گوید وضعیت بازار هوش مصنوعی مولد «به‌شدت رقابتی است» و فاصله‌ی بین سازمان‌های برتر به تقریباً چند ماه می‌رسد،‌ نه چند سال.

هوش مصنوعی مولد، همان فناوری به‌کاررفته در ChatGPT، توانایی تولید متن و تصویر دارد و می‌تواند همچون انسان با شما حرف بزند. با این‌حال بسیاری از مردم نگرانند که شغل‌شان توسط این فناوری اشغال شود. همچنین تحلیلگران نگران افزایش اطلاعات گمراه‌کننده و نقض کپی‌رایت هستند.

بر اساس گزارش Nikkei Asia، برد اسمیت می‌گوید راهکار رفع این نگرانی‌ها توقف توسعه‌ی هوش مصنوعی نیست بلکه باید تلاش کنیم که از محصولات فعلی بهره بگیریم و آن‌ها را بهبود دهیم. اسمیت می‌گوید هوش مصنوعی همچون سایر فناوری‌ها می‌تواند در عین تبدیل شدن به ابزاری کاربردی، به‌عنوان سلاح مورد استفاده قرار بگیرد. او در سخنانش حملات سایبری هوش مصنوعی را مثال زد.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که آسیا با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، کمبود نیروی کار است. اسمیت می‌گوید که هوش مصنوعی می‌تواند معضل کمبود نیروی کار را از بین ببرد.

به عقیده‌ی اسمیت، افرادی که در سن کار هستند باید از تعداد بیشتری از افراد بازنشسته‌ای که وابسته به رشد اقتصادی هستند حمایت کنند. در همین راستا باید منابع جدیدی برای رشد بهره‌وری یافت شود.

اسمیت می‌گوید مایکروسافت مشغول استفاده از هوش مصنوعی است تا حملات سایبری جدید را به‌صورت بلادرنگ شناسایی و آن‌ها را رهگیری کند.

نظرات بینندگان