arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱

بالگرد ارتش ترکیه در عراق سقوط کرد

به گفته وزارتخانه ترکیه، هفت نفر از سرنشینان نجات پیدا کرده و نیروهای ارتش و امداد در حال جست‌و‌جو برای یافتن نفر هشتم هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس:  وزارت دفاع ترکیه از سقوط یک فروند بالگرد نظامی این کشور در شمال عراق خبر داد.

 وزارت دفاع ترکیه  بامداد امروز (دوشنبه) از سقوط یک فروند بالگرد نظامی این کشور با هشت سرنشین در شمال عراق خبر داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی،در بیانه وزارت دفاع ترکیه ادعا شده است که این بالگرد به دلیل نقض فنی مجبور به فرود اضطراری شده است. به گفته این وزارتخانه، هفت نفر از سرنشینان نجات پیدا کرده و نیروهای ارتش و امداد در حال جست‌و‌جو برای یافتن نفر هشتم هستند.

منابع عراقی روز جمعه نیز از کشته شدن یک نظامی ارتش ترکیه در منطقه «زاب-افاشین» در استان دهوک و در نزدیکی مرز ترکیه بر اثر انفجار مین خبر دادند.

روز چهارشنبه هفته گذشته نیز پایگاه نظامی «بامرنی» ترکیه در استان دهوک واقع در شمال عراق امروز (چهارشنبه) هدف شلیک موشک هدایت شونده «کنکورس» قرار گرفت. طبق ویدئوی منتشر شده، این موشک به طور دقیق به یک بولدزر در این پایگاه اصابت و آن‌ را منهدم کرد.

حضور نظامی ترکیه در شمال عراق در حالی است که دولت بغداد بارها این حضور را اشغالگری نامیده و به آن اعتراض کرده است. عراق آخرین بار در یکم مرداد در پی حمله ترکیه به تفرجگاهی در استان دهوک که ۹ کشته و ۲۳ زخمی در پی داشت، از این کشور به شورای امنیت شکایت کرد.

نظرات بینندگان