arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۱

دادستان تهران: کیفرخواست سارق بزرگراه نیایش با اتهام «محاربه» صادر شد

دادستان تهران از تشکیل یک قرارگاه ویژه برای مقابله سریع، قاطعانه و قانونی با سارقان مسلح، زورگیرها و افراد شروری که امنیت جامعه را سلب می‌کنند خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: علی صالحی در شورای عالی قوه قضاییه اظهارداشت: با تلاش و زحمات شبانه‌روزی و پس از پیگیری‌های به عمل آمده، قرار مجرمیت و کیفرخواست سارق مسلح بزرگراه نیایش با اتهام «محاربه» صادر و این پرونده امروز به دادگاه ارسال شد.

دادستان تهران از تشکیل یک قرارگاه ویژه برای مقابله سریع، قاطعانه و قانونی با سارقان مسلح، زورگیرها و افراد شروری که امنیت جامعه را سلب می‌کنند خبر داد و گفت: جلسات این قرارگاه به صورت مستمر در دادسرای تهران در حال برگزاری است؛ ضمن آنکه ۲ شعبه دادسرای ویژه سرقت‌های مسلحانه را نیز به این امر اختصاص داده‌ایم.

رئیس قوه قضاییه نیز امروز در شورای عالی قوه قضاییه اظهار داشت: اکنون اولویت اصلی، شناسایی و دستگیری سریع سارقان خشن است؛ این افراد باید بدانند که جامعه ما جای ایجاد ناامنی نیست؛ بر همین اساس، ضابطان و نیروی انتظامی برای شناسایی و دستگیری هر چه سریعتر مرتکبان جرایم خشن، تیم‌های ویژه‌ تشکیل دهند؛ آنها می‌توانند در صورت لزوم از دستگاه امنیتی نیز در راستای شناسایی این افراد استفاده کنند.   

 قاضی‌القضات خطاب به مسئولان ذیربط قضایی نیز تاکید کرد: مطابق با ضوابط قانونی، هر چه سریع‌تر به پرونده‌های جرایم و سرقت‌های خشن رسیدگی کنید و برای سارقان خشن، وفق مقررات قانونی، مجازات‌های بازدارنده درنظربگیرید تا عبرتی برای دیگران برای عدم تکرار این قبیل مسائل باشد.

رئیس عدلیه تاکید کرد: دادگاه‌های برخی از این افراد شرور و باسابقه باید به نحوی برگزار شود که مردم مطلع شوند و از این طریق بازدارندگی بیشتری در جامعه ایجاد شود.

نظرات بینندگان