arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۳۰ دی ۱۴۰۰

یک روش آسان برای پاک کردن لکه آبنبات از روی فرش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک روش آسان برای پاک کردن لکه آبنبات از روی فرش

تمیز نگه داشتن فرش دشوار است اما با دانستن چند نکته کلیدی به راحتی می توانید در صورت ایجاد هرگونه لکه بر روی فرش، به راحتی آن را تمیز کنید. آب نبات یکی از آزاردهنده ترین و معمول ترین لکه های فرش است که به خصوص در خانه های با کودکان کوچک دیده می شود.

مهم نیست که یک آب نبات چقدر شیرین است، وقتی آبنبات روی فرش می ریزد، لحظه تلخی خواهد بود.

عدم پذف سریع این لکه از روی فرش، می تواند موجب جذب حشرات مختلف مثل سوسک یا مورچه ها شود. همچنین تمیز نکردن سریع این لکه می تواند منجر به ایجاد لکه های دائمی در فرش شما شود.

بنابراین ما در این مقاله سعی کرده ایم تا نحوه تمیز کردن لکه های چسبنده آبنبات از روی فرش را به شما آموزش دهیم.

یک روش آسان برای پاک کردن لکه آبنبات از روی فرش

روش اول: پاک کردن لکه آبنبات در منزل

اگر نمی خواهید هزینه ای بابت شستشوی فرش و سپردن آن به قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی در میرداماد بپردازید، می توانید این کار را در خانه به راحتی با مواد در دسترس خود انجام دهید.

برای تمیز کردن لکه آبنبات مراحل زیر را دنبال کنید:

1. تکه های آب نبات روی فرش را بردارید

ابتدا با برداشتن تکه های آبنبات از روی فرش شروع کنید. سعی کنید به کمک یک کاردک یا کناره های یک قاشق یا حتی لبه های کند یک چاقوی کره خوری، تا حد ممکن آبنبات اضافی را از فرش پاک کنید.

اگر آبنبات بیش از حد سفت است، می توانید ابتدا به کمک یک دستمال آغشته به آب سرد، آن را کمی شل کرده و سپس مقدار اضافی آن را بردارید.

دقت کنید که این مرحله را به دقت انجام دهید و تا حد ممکن آبنبات اضافی را از روی فرش بلند کنید. هر چه مقدار آبنبات کمتری بر روی فرش باقی بماند، راحت تر تمیز خواهد شد.

برای از بین بردن لکه های آب نبات کاراملی نیز می توانید از الکل مالشی (ایزوپروپیل الکل) استفاده کنید. برای این منظور یک پد  یا دستمال یا یک اسفنج را بردارید و به الکل آغشته  کنید. دستمال را روی لکه آبنبات بزنید و سعی کنید تا لکه را پاک کنید. توجه کنید که از مالش دادن لکه خودداری کنید تا الیاف فرش آسیب نبیند و آبنبات به عمق الیاف نفوذ نکند.

2.لکه آب نبات را با این محلول خانگی پاک کنید

یک چهارم قاشق چای خوری مایع دستشویی را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. مخلوط تهیه شده را درون یک ظرف بزرگ بریزید و با یک دستمال روی لکه بمالید. دقت کنید که تمیز کردن لکه را از قسمت های لبه خارجی آن به سمت مرکز لکه دنبال کنید. با این کار از پخش شدن بیشتر لکه جلوگیری خواهید کرد.

همچنین به یاد داشته باشید که از دستمالی سفید و تمیز استفاده کنید. دستمال های رنگی ممکن است با رنگ دادن به فرش، کار شما را خراب تر کنند.

فرآیند پاک کردن لکه با این محلول خانگی را تا جایی تکرار کنید که لکه به طور کامل پاک شود و با پاک کردن لکه دستمال تمیز بماند.

در صورتی که لکه آبنبات روی فرش با استفاده از این محلول خانگی از بین نرفت، می توانید با قالیشویی شریعتی تماس بگیرید.

یک روش آسان برای پاک کردن لکه آبنبات از روی فرش

3.فرش را بشویید

پس از اینکه لکه به طور کامل از فرش پاک شد، نوبت به شستن محل لکه می رسد. برای این منظور یک بطری اسپری را با آب سرد پر کنید و بر روی لکه آبنبات فرش اسپری کنید. سپس به کمک یک دستمال تمیز محل را به خوبی آبکشی کنید تا مایع و آبنبات به طور کامل خارج شود.

همچنین اگر بطری اسپری ندارید، آب سرد را درون یک کاسه یا تشت بریزید و با یک دستمال مرطوب شده، لکه را تمیز کنید.

4.محل لکه را خشک کنید

یک پارچه خشک یا یک حوله تمیز بردارید و محل تمیز شده را خشک کنید. خشک کردن مهم ترین اقدام شما پس از تمیز کردن لکه فرش است. فراموش نکنید که اگر فرش را پس از تمیز کردن لکه خشک نکنید، احتمال پوسیدگی و یا کپک زدن فرش وجود دارد.

می توانید یک یا چند دستمال و یک پلاستیک را روی محل قرار داده و سپس یک جسم سنگین مثل کتاب بر روی آن بگذارید. همچنین تا خشک شدن کامل فرش، روی آن راه نروید.

در صورتی که پس از خشک شدن کامل، لکه هنوز پابرجاست، می توانید از خدمات قالیشویی توحید کمک بگیرید.

شستشوی فرش با خدمات قالیشویی

استفاده از خدمات قالیشویی، روش مطمئن دیگری برای از بین بردن انواع لکه های آبنبات از روی فرش است. حتما شما هم می دانید که لکه های آبنبات یکی از سرسخت ترین لکه های ایجاد شده بر روی فرش هستند که علاوه بر ظاهر نامناسبی که ایجاد می کنند، دائما با چسبیدن به پاهای افراد، به سایر قسمت های فرش نیز منتقل می شوند. استفاده از خدمات سریع قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی محدوده میرداماد به شما کمک می کند تا ظرف حداکثر 3 روز به راحتی فرش خود را تمیز کنید.

در قالیشویی های حرفه ای نظیر قالیشویی محدوده شریعتی تمام مراحل پاک کردن لکه و شستشو به کمک تکنسین های مجرب انجام می شود تا خیال شما بابت عدم آسیب دیدن فرش هایتان آسوده باشد.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید در محلات مختلف تهران و کرج شعبه های متعددی دارد که همشهریان می توانند با دریافت خدمات از نزدیک ترین شعبه به خود، خدمت مورد نظر خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنند. ثبت سفارش آنلاین قالیشویی یا موکت شویی در سامانه مجموعه توحید به شما امکان می دهد تا  خدمات خود را با پانزده درصد تخفیف ویژه دریافت کنید. ضمانت خدمات ارائه شده توسط ما، برگ تضمین معتبری برای شماست.

ما به عنوان عضو رسمی اتحادیه قالیشویان با ارائه خدمات مبل شویی در محل خود نیز خدمت بزرگ دیگری به همشهریان مان کرده ایم. شما می توانید از هر نقطه تهران یا کرج، خدمات مبل شویی در محل ما را با رعایت تمامی پروتکل های استاندارد و بهداشتی دریافت نمایید.

 

نظرات بینندگان