بیسکویت فرخنده در پاسخ به درخواست مشتریان وفادار محصولات این برند و پاسخ به انتظار مشتریان و نیز همسویی با تغییر مستمر ذائقه مصرف کنندگان، در آستانه شصتمین سال تاسیس این شرکت، برای نخستین بار در کشور، اقدام به تولید بیسکویتی با سه غله و چهار شهد طبیعی کرده است.
برند فرخنده در حالی اقدام به معرفی این محصول جدید می نماید که نگاهی به تاریخچه توسعه و تحولات این برند در سبد تولیدات، نشان می دهد که یکی از نقاط قوت این شرکت که رمز اصلی پایداری و رقابت پذیری آن بوده، توجه مستمر به تنوع محتوای سبد محصولات بوده است.
گروه جدید محصولات معرفی شده از سوی بیسکویت فرخنده، با نام 4 شهد و 3 غله که با بن مایه همان اصالت و طعم همیشگی، ولی با اضافه شدن ویژگی های منحصر به فرد ارائه شده با اتکا به عناصری از دل طبیعت طراحی، تولید و روانه بازار مصرف شده است، خصوصیت هایی که این محصول را برای همه اعضای خانواده و گروه های سنی، خواستنی می کند.
براساس آنچه که از گزارش روابط عمومی برند فرخنده استنباط می شود، تولید بیسکویت 4 شهد و 3 غله، به این خاطر شکل گرفت که مصرفکنندگان همیشگی فرخنده از مدتها پیش خواستار قرار گرفتن چنین محصولی در سبد محصولات فرخنده بوده اند و همواره جای خالی آن را در بین تولیدات این برند یادآور میشدند.
طبیعی است که در راستای تعهد به مشتری مداری و تلاش برای برطرف کردن نیازهای حداکثری مشتریان که در کارنامه 60 ساله بیسکویت فرخنده نیز به خوبی قابل مشاهده است، توجه به تغییر ذائقه در نسل جدید و پاسخگویی به آنها در راستای مشتریمداری، نقش و جایگاه بسیار بالایی دارد و این محصول جدید، سالم، مقوی و با کیفیت، در راستای همین نگرش به گروه بزرگ محصولات فرخنده اضافه شده است.
البته به طور معمول، محصولات فرخنده براساس خاصیت همیشگی خود، یک میان وعده پرانرژی و سالم برای همه افراد به شمار می رود که درباره محصولات جدید فرخنده نیز این مسئله مصداق دارد و بویژه برای بانوان میان وعده ای بسیار مقوی و سالم به حساب میآید.
یکی از خصوصیت های ذاتی محصولات تولیدی بیسکویت فرخنده در شصت سالی که از فعالیت آن می گذرد حساسیت در زمینه سلامتی و طبیعی بودن مواد اولیه بوده است.
محصول جدید فرخنده نیز همچنان که از عنوان آن مشخص است از چندین ماده اولیه سالم و طبیعی ترکیب شده که در آن میان چهار شهد و سه غله محتوای اصلی این محصول را تشکیل می دهد. از جمله مواد تشکیل دهنده محصول جدید فرخنده می توان به این موارد اشاره کرد:
نکته حائز اهمیت این است که برای اضافه کردن عطر و طعم خوشایند به این محصول فقط از ترکیب ادویه جات و شهدهای طبیعی استفاده شده و هیچگونه اسانسی در آن استفاده نشده است. ضمن این که درباره ویژگی های سلامت محور این محصول می توان به استفاده از روغن بدون ترانس، 50 درصد استفاده کمتر از شکر، 20 درصد چربی کمتر، 9 برابر آهن بیشتر و 2 برابر فیبر گیاهی بیشتر اشاره کرد.
بسته بندی و طراحی یک عنصر متمایز کننده
در تولید محصولات جدید بیسکویت فرخنده به عنصر بستهبندی با رویکرد متفاوت بودن و خاص بودن توجه زیادی معطوف شده است. نکته جالب این است که اخیرا مخاطبان و مشتریان بیسکویت فرخنده شاهد کمپین بزرگ این برند در زمینه باز طراحی و المان ها و عناصر بصری آن و ریبرندینگ اساسی در سازوکار این شرکت بودند.
بستهبندی جدید و شکیل محصولات جدید که در مقایسه با سایر بستهبندیهای محصولات مشابه در بازار و حتی در قیاس با محصولات قدیمی تر فرخنده، کاملا بهروز، پیشرو و متفاوت است، حکایت از آن دارد که این برند بر اساس سیاست همیشگی خود در 6 دهه گذشته، پیشگامی در طراحی و بسته بندی محصولات را بسیار جدی تلقی می کند.
تفاوت های بارز بسته بندی محصولات جدید شامل طراحی نوآورانه، خوش دست بودن، قرار گرفتن بیسکویت ها در سلفون های شفاف سه عددی و باز و بسته شدن آسان درِ آن است.
قدر مسلم این که بیسکویت فرخنده دست به تولید نسل جدیدی از محصولات زده تا بتواند ظرفیت رقابتی بسیار بالایی را ایجاد کرده و مانند حداقل چهار دهه گذشته، که محصولاتش با زندگی مردم عجین بوده، با این محصولات جدید نیز زینت بخش قفسههای فروشگاهی و میهمان خانههای خانواده های ایرانی باشد و در کنار نوستالژیک بودن، برای نسل جدید نیز جذاب و دوست داشتنی باشد.
برند بیسکویت فرخنده از زمانی که کار خود را با ساخت یک فر دیواری و خرید و نصب چند دستگاه چاپ بیسکویت، در کارگاهی واقع در خیابان مسجد سید اصفهان آغاز کرد تا بعدها که مرزهای کشور را نیز پشت سر گذاشت و قاره ها را فتح کرد، تا اکنون که فاز جدیدی از فعالیت های آن با تولید نسل جدید و متفاوت محصولات شروع شده، همواره یک عنصر جدایی ناپذیر در فرهنگ مصرف ایرانیان بوده است.
این روند با مرحوم حاج عبدالله واعظ شوشتری، کارآفرین اصفهانی و کارگاه تولید بیسکویت درست در 60 سال پیش شروع شد و اکنون در آغاز سال 1400 خورشیدی به عنوان یک رویای تحقق یافته از ظهور و تداوم یک برند جهانشمول ایرانی در دسترس همگان است.
نگاهی به کارنامه این برند اصفهانی نشان می دهد که در مسیر توسعه محصول بیسکویت فرخنده، چند نقطه عطف وجود داشته است. برای مثال در سال 1384 آغاز سیاست گذاریهای جدید «فرخنده» در زمینه ایجاد تنوع در سبد محصولات، تولید محصول جدید با قالب پذیرایی برای نخستین بار، راه اندازی خطوط تولید جدید با فناوری آلمانی و تجربه ایرانی و تولید محصولاتی از جمله پتی بور و پتی مانژ وانیلی و بیسکویت کاکائویی با طعم کاپوچینو و سپس محصولات بیسکویت های آرد جو، کنجدی، و زعفرانی، سال مهمی را برای «فرخنده» رقم زد.
طبیعی است که شروع تولید نسل تازه محصولات این برند که باعث می شود فرخنده با نزدیک به 60 نوع محصول در وزنها، قالب ها و طعم های مختلف در فروشگاههای سراسر جهان عرضه شود، نقطه عطف دیگری است.