arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۱۹ دی ۱۳۹۹

پیام عجیب واتس اپ به کاربران: یا اطلاعات شخصی بدهید یا با واتس اپ خداحافظی کنید

واتس اپ یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌هایی است که به عنوان زیر مجموعه‌ای از شرکت فیس بوک، تحت سرپرستی مارک زاکربرگ فعالیت می‌کند. اکنون واتس اپ یک سیاست جدید در راستای حفظ حریم خصوصی را معرفی کرده است که از سوی برخی از کاربران نگران کننده ارزیابی شده است، چرا که بر اساس این سیاست، کاربران باید داده‌های شخصی خود را با فیس بوک به اشتراک بگذارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واتس اپ یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌هایی است که به عنوان زیر مجموعه‌ای از شرکت فیس بوک، تحت سرپرستی مارک زاکربرگ فعالیت می‌کند. اکنون واتس اپ یک سیاست جدید در راستای حفظ حریم خصوصی را معرفی کرده است که از سوی برخی از کاربران نگران کننده ارزیابی شده است، چرا که بر اساس این سیاست، کاربران باید داده‌های شخصی خود را با فیس بوک به اشتراک بگذارند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، یکی از علل اصلی جنجالی شدن این سیاست جدید را می‌توان این نکته دانست که شرکت واتس اپ در سال ۲۰۱۴ (در هنگام خرید توسط فیس بوک) وعده داده بود که هدف خود را روی کاهش دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران متمرکز خواهد کرد.

پیام عجیب واتس اپ

بر اساس قوانین پیشین واتس اپ، کاربران می‌توانستند با هر بار به روزرسانی واتس اپ، از اشتراک اطلاعات خود با فیس بوک انصراف دهند، اما از تاریخ ۸ فوریه برابر با ۲۰ بهمن، اگر کاربران با اشتراک اطلاعات خود با فیس بوک مخالف کنند، چاره‌ای به جز حذف نصب این پیام رسان نخواهند داشت.
برخی از اطلاعاتی که واتس اپ در حال جمع آوری است و به اشتراک گذاشته می‌شود، شامل داده‌های موقعیت مکانی، آدرس‌های IP، مدل تلفن، سیستم عامل، میزان باتری، قدرت سیگنال، مرورگر، شبکه تلفن همراه، ISP، زبان، منطقه زمانی و حتی IMEI است. همچنین اطلاعاتی در مورد نحوه ارسال پیام، تماس، تماس در چه گروه‌هایی، وضعیت، عکس نمایه، آخرین باری که آنلاین بودید و ... وجود دارد.

واتس اپ حتی یک بخش جداگانه به نام "داده‌های معاملات و پرداخت ها" اضافه کرده است که مشخص می‌کند این پلت فرم اطلاعات اضافی را حتی برای پرداخت‌های انجام شده از طریق برنامه پردازش می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که هدف از این کار، تجزیه و تحلیل است، اگرچه شناسه‌های منحصر به فرد خود را در اختیار سایر شرکت‌های فیس بوک قرار می‌دهد.

نظرات بینندگان