arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۳۸۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۳ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۹

تماشا کنید: بحرینِ چین! / ماجرای هنگ‌کنگ و تصویب لایحه امنیت ملی چیست؟

لایحه امنیت هنگ‌کنگ، یک لایحه امنیتی است که کنگره ملی خلق چین برای هنگ‌کنگ تصویب کرده و براساس آن هر حرکتی در راستای تضعیف اقتدار دولت جمهوری خلق چین در آن سرزمین جرم و قابل پیگرد کیفری محسوب خواهد شد. براساس این مصوبه، برای اولین بار دولت جمهوری خلق چین نهاد‌های امنیتی خود را در هنگ‌کنگ هم مستقر می‌کند. طبق مصوبه جدید کنگره ملی خلق، حتی بی‌احترامی به سرود ملی جمهوری خلق چین هم باعث پیگرد جنایی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام قطعنامه مصوب کنگره ملی خلق چین «تصمیم پیش نویس درخصوص ایجاد و بهبود نظام و ساختار قانونی برای منطقه اداره ویژه هنگ کنگ با هدف حراست از امنیت ملی» است پنج‌شنبه گذشته، ۸ خرداد با ۲ هزار و ۸۷۸ رای موافق، یک رای مخالف و ۶ رای ممتنع به تصویب رسید.

تصویب این قطعنامه بدین معنا است که کنگره ملی خلق چین اجازه دارد تا قانونی را پیشنهاد و ارایه کند که بر اساس آن با جدایی طلبان، براندازان، تروریست‌ها و دسیسه گران همکار با دولت‌های ذی نفوذ خارجی در هنگ کنگ، مقابله می‌شود.

بیشتر بخوانید

مقامات چین به منظور تضمین امنیت هنگ کنگ، در ایجاد این قانون پیشقدم شده بودند آن‌ها همچنین تاکید داشتند سازمان‌هایی در منطقه هنگ کنگ تاسیس کنند تا در مواقع لزوم وظایف خود را انجام دهند.

مقامات چین معتقدند این قانون به منظور جلوگیری، متوقف کردن و مجازات فعالیت‌هایی که بطور جدی امنیت ملی را به خطر می‌اندازد از قبیل: اقدام برای تجزیه کشور و یا تلاش برای براندازی قدرت حاکم و همچنین فعالیت‌های نیرو‌های خارجی که در امور هنگ کنگ دخالت می‌کنند لازم است.

پیش از این علاوه بر آمریکا، وزرای خارجه بریتانیا، استرالیا و کانادا درباره این طرح چین نگرانی شدیدی ابراز کرده بودند که باعث از بین رفتن نظام خودمختار هنگ‌کنگ می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هم خاطر نشان کرده است که امکان دارد در واکنش به این طرح اقدامی انجام دهد.

دستگاه دیپلماسی چین بار‌ها به آمریکا هشدار داده است در امور داخلی هنگ کنگ که جزو امور داخلی چین است دخالت نکند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
2
سلام
لینک ویدیو اشتباهه. مربوط به مهاجران داخلیه
ایران دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
1
3
کدام بحرین، متاسفانه ما با فرصت سوزی امکان اعاده مالکیت بحرین و سرزمین های قفقاز را از دست دادیم! ما کجا و چین کجا!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
4
خطر آینده چین برای جهان وحشتناک خواهد بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
0
ویدیو اشتباه قرار داده شده است.
نظرات بینندگان