یک استارتاپ خلاق تصمیم دارد سیستمی را توسعه دهد تا به کاربران کمک کند فیلمها را به صورت رایگان تماشا کنند. موسساین استارتاپ که " MoviePass" نام دارد قصد دارد پلتفرمی را برای شناخت صورت کاربران استفاده کند تا فیلم های رایگان را به آن ها ارائه دهد.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تشخیص چهره مد نظر این شرکت، برنامه ای است که به کاربران بلیط رایگان فیلمها را ارائه می دهد. البته این برنامه فعلا در مرحله توسعه قرار دارد.
بر اساس این طرح اگر شما اقدام به تماشای 15 تا 20 دقیقه از تبلیغات مانند یک تبلیغ حمایت شده از سوی اسپاتیفای یا یک تبلیغ بازرگانی خاص کنید یک فیلم را برای تماشای رایگان دریافت خواهید کرد.
استیسی اسپایک، بنیانگذار و مدیر اجرایی PreShowحامی این طرح، در مصاحبه ای طی هفته گذشته گفت: "اگر به رسمیت شناختن صورت نبود، فکر نمی کردم این کار را انجام دهیم. اما اکنون آمادگی اجرای این طرح را داریم."
اما این سیستم چگونه کار می کند؟ حتی اگر رمز عبور را فراموش کرده اید، برنامه PreShow تنها با تکنولوژی تشخیص چهره گوشی شما باز می شود. و در حالی که شما در حال تماشای تبلیغات هستید، دوربین تلفن با کمک این برنامه سطح توجه شما را نظارت می کند. حتی اگر چهره خود را مخفی کنید آگهی پس از پنج ثانیه شروع می شود.
در حال حاضر تکنولوژی تشخیص چهره نقش پررنگی در زندگی افراد ایفا می کند اما همچنان نگرانی های زیادی در خصوص حریم خصوصی و امنیت کاربران در حوزه تکنولوژی تشخیص چهره وجود دارد.
PreShow از تشخیص چهره برای شناسایی و تأیید هویت افراد استفاده می کند. البته پیش از استفاده از این سرویس باید مطمئن شوید که شما تنها شخی هستید که میتواند برنامه را باز کند (و فقط یک حساب کاربری دارید).
مکانیسم باز کردن قفل نیز بر اساس گوشی هوشمند افراد متغیر است و معمولا با دوربین جلویی به راحتی منطبق می شود. تا زمانی که دوربین جلویی می تواند تشخیص دهد که چهره شما روی صفحه نمایش حضور دارد تشخیص می دهد که در حال تماشای آگهی ها هستید. اقداماتی مانند راه رفتن، سر خود را حرکت دادن و یا تار شدن صورت شما می تواند منجر به قطع دوربین شود.
اما چرا این شرکت به فکر استفاده از تکنولوژِ تشخیص چهره افتاده است؟ اسپایک در این خصوص گفت: "ما دو مشکل داشتیم: اول این که نمی خواستیم مردم با ایجاد حساب های ساختگی آگهی ها را رد کرده و در پایان روز فیلم رایگان ببینند، دوم این که ما هزاران مشتری داشتیم و نمی توانستیم با هیچ روشی فرد به فرد کنترل داشته باشیم .تشخیص چهره در سطح تلفن همراه تنها یک سال و نیم عمر دارد و ما به عنوان یک شرکت دو ساله به سرعت متوجه پتانسیل های آن شده ایم."
پلتفرم PreShow اعلام کرده که برنامه ضبط چهره اشخاص توسط روبات و هوش مصنوعی رصد می شود داده ها قابل شناسایی شخصی برای شخص ثالث نیست. اما فراموش نکنید که بهایی که برای یک فیلم رایگان پرداخت می کنید فقط تماشای یک تبلیغ ساده نیست و شامل چهره شما نیز می شود. این خود شما هستید که تصمیم می گیرید ارزشش را دارد یا خیر.
این فروشگاه که «Futuremart» نام دارد، محصولات علی بابا را به فروش میرساند.در این فروشگاه مشتریان با استفاده از فناوری تشخیص چهره وارد میشوند و با استفاده از اپلیکیشن «علیپی» بر روی گوشی خود QRکدها را اسکن و سپس اقدام به خرید میکنند.