پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تا به حال شنیده اید که بگویند یک نفر در کارش غرق شده و جایی برای زندگی شخصی نگذاشته است؟ تا به حال شده یک نفر را ببینید که به خاطر کار قید خانواده را بزند و طلاق بگیرد؟ به نظر می رسد این نوع آدمها کم نیستند.
به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی یکی از مهمترین مواردی است که هر شخصی باید به آن دقت و توجه کند. درواقع اگر قرار باشد بین کار و زندگی شخصی تعادل وجود نداشته باشد کلی زندگی فرد به هم می ریزد. اما چگونه می توان بین کار و زندگی شخصی تعادل ایجاد کرد؟
_کار را به خانه نبرید. یعنی سعی کنید حتی ساعات اضافه کاری را در اداره بگذرانید و پرونده به دست وارد خانه نشوید
_به خاطر کار از تفریح و کنار خانواده بودن نزنید
_به خاطر کار با همسر و بچه ها دعوا نکنید
_برای اضافه کارتان مرز قائل شوید و بیش از 2 ساعت در محل کار نمانید
_با یک مشاور خانواده در مورد اعتیاد شغلی صحبت کنید تا اگر به طور افراطی به کارتان وابسته هستید برای ترک این مشکل کمکتان کند
_در محل کار هر مشکلی دارید، همانجا حلش کنید و مشکلات را به خانواده تان تزریق نکنید
_منت کار خود را سر همسر و فرزندانتان نگذارید
_تمام وقت در مورد کارتان در خانه صحبت نکنید
_در محل کار تمرکزتان را روی کار بگذارید و مرتب با خانه در تماس نباشید
_به اعضای خانواده گوشزد کنید خط کاری شما را برای امور روزمره اشغادل نکنند
_در ساعات اوج کاری در شبکه های اجتماعی غرق نشوید