پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
توییتر یکی از سودآورترین شرکت های دنیاست اما این موضوع این روزها از اهمیتی مضاعف برخوردار است چرا که توییتر اخیرا یک ریزش قابل توجه بین کاربران خود داشته است.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب توییتر برخلاف انتظارها همچنان سود یره کننده ای را ثبت می کند. این در 3 ماهه اخیر 326 میلیون کاربر فعال ماهانه داشت که نسبت به 335 میلیون نفر در سه ماهه قبلی و 330 میلیون در مرحله بعد کاهش چشمگیری داشت.
در ایالات متحده نیز، تعداد کاربران فعال ماهانه در سه ماهه اخیر به 67 میلیون نفر کاهش یافته است در حالی که این رقم 68 میلیون نفر بود.
توییتر به دلیل تلاش هایش برای رعایت یک قانون حفظ حریم خصوصی داده های جدید اروپا و البته تصمیم هایی که برای ایجاد اولویت بندی خبری در پلتفرم خود ترتیب داده است، با ریزش کاربران رو به روست. خبر جالب تر این که توییتر انتظار دارد تعداد کاربران ماهانه در سه ماهه آینده باز هم سقوط کنند.
اما تعداد افرادی که روازنه از این پلتفرم استفاده می کنند، همچنان رشد می کنند. کاربران فعال روزانه توییتر 9 درصد بیشتر از سال گذشته است.
جک دورسی مدیرعامل توییتر در بیانیه ای می گوید: "نتایجی قوی در این سه ماه نشان می دهند که ما می توانیم سلامت دراز مدت توییتر را در اولویت قرار دهیم و تعداد افرادی را که در مکالمه های عمومی شرکت می کنند، افزایش دهیم."
به نظر می رسد که توییتر در حوزه تبلیغات نیز موفق عمل می کند. فروش تبلیغات در توییتر برای مدت سه ماهه اخیر به 758 میلیون دلار رسید که تقریبا 30 درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. افزون بر این توییتر همچنان به محدوده سودآوری خود ادامه داد و درآمد خالص این شرکت 106 میلیون دلار برای مدت سه ماه است.
در ماه های اخیر، توییتر بر حفظ امنیت این سرویس متمرکز شده است و تلاش دارد از گسترش اخبار جعلی و دخالت انتخابات پیشگیری کند. بر این اساس توییتر از آوریل تا ژوئن برای تخطی از خط مشی های خود 143،000 برنامه را حذف کرد