arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۶۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷

کشیش امریکایی در ترکیه آزاد شد

دادگاه ترکیه، اندرو برانسون، کشیش آمریکایی متهم به دست داشتن در کودتای 2016 این کشور را به سه سال زندان محکوم کرد و همچنین کلیه محدودیت‌های قضایی را از وی برداشت. به این ترتیب، برانسون از حبس خانگی آزاد می‌شود و با توجه به دوره‌ای که برانسون تحت بازداشت گذرانده، این حکم عملا به معنای آزادی زودهنگام اوست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادگاه ترکیه، اندرو برانسون، کشیش آمریکایی متهم به دست داشتن در کودتای 2016 این کشور را به سه سال و یک ماه و 15 روز زندان محکوم کرد و همچنین کلیه محدودیت‌های قضایی را از وی برداشت. به این ترتیب، برانسون از حبس خانگی آزاد می‌شود.

با توجه به دوره‌ای که برانسون تحت بازداشت گذرانده، این حکم عملا به معنای آزادی زودهنگام اوست.

این کشیش آمریکایی در ماه‌های اخیر به مهم‌ترین موضوع چالش بین آمریکا و ترکیه تبدیل شده بود و دولت ترامپ برای ازادسازی وی، دست به تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه زد.

پیش از این، روزنامه واشنگتن‌پست خبر داده بود که توافقی پشت پرده بین آنکارا و واشنگتن برای ازادی برانسون از یک‌سو و لغو تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه از سوی دیگر صورت پذیرفته است.

ساعتی قبل، رسانه‌ها گزارش دادند که چهار شاهد اصلی اتهامات اندرو برانسون، شهادت خود را پس گرفته‌اند. دادستانی برای برانسون تقاضای 10 سال زندان کرده بود، اما دادگاه با موافقت با تنها سه سال حبس برای او، عملا حکم به آزادی کشیش آمریکایی داد.

مایکل پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز شب گذشته ابراز امیدواری کرد که کشیش آمریکایی که از نظر او کاملا بی‌گناه بوده، آزاد شود. بخش زیادی از رای‌دهندگان به رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را مسیحیان متعصب آمریکایی تشکیل می‌دهند که تحمل زندانی بودن یک کشیش در خارج از مرزهای آمریکا برای آنها سخت است. شاید از همین رو بود که دولت ترامپ، واکنشی فراتر از انتظار مقامات ترکیه در خصوص حبس خانگی برانسون از خود نشان داد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
ترکیه همیشه هم اعتبار خودش را حفظ کرده کرده و هم با کل دنیا مدارا کرده است.
نظرات بینندگان