arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷

شکست 80 درصدی توییتر برابر خبرهای جعلی / روبات های شایعه پراکن همچنان فعالند

بر اساس یک مطالعه جدید، بیش از 80 درصد از حساب های توییتری که در طول انتخابات 2016 ایالات متحده اطلاعات غلطی را منتشر می کردند، همچنان فعال هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس یک مطالعه جدید، بیش از 80 درصد از حساب های توییتری که در طول انتخابات 2016 ایالات متحده اطلاعات غلطی را منتشر می کردند، همچنان فعال هستند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، تحقیقات بنیاد نایت بر اساس بررسی و تحلیل بیش از 10 میلیون توییت انجام شده  و بازدیدهای قبل و بعد از انتخابات 700 هزار حساب توییتری را شامل می شود.

پژوهش های این موسسه نشان داد؛ نه تنها بیش از 80 درصد از حساب های توییتر که در طول انتخابات ریاست جمهوری 2016 به طور مرتب اطلاعات غلط را منتشر می کردند، هنوز فعال هستند، بلکه  بیش از یک میلیون توییت روزانه ارسال می کنند.

سام گیل، معاون بخش «شبکه های اجتماعی و تأثیرگذاری آنها» در بنیاد نایت، در این خصوص گفت: "دموکراسی ما به دسترسی به اخبار و اطلاعاتی که مورد اطمینان باشند، متکی است.در حال حاضر، بحث در مورد اطلاعات غلط آنلاین است. اطلاعاتی که بسیار مخربند."

 

در تجزیه و تحلیل پس از انتخابات حساب های توییتری مشخص شده که  بیش از 60 درصد از حساب های توییتری مخرب فعالیت های مبتنی بر روبات دارند. بسیاری از این حساب های روبات محور  نیز از یکدیگر پیروی می کنند، و این نشان می دهد که آنها ممکن است از یک منبع مشترک تغذیه شوند.

 

این مطالعه که توسط بنیاد نایت انجام شده  با کمک متی هندی مان، استاد برنامه ریزی عمومی در دانشگاه جورج واشنگتن، و ولاد باراش گرافیکا،مهندس طراحی شبکه تجزیه و تحلیل شده است.

توییتر، فیس بوک، گوگل و دیگر شرکت های فناوری در طول انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، از اطلاعات غلط و هک کردن سیستم عامل هایشان با خبر شدند. با توجه به نزدیک شدن انتخابات میان دوره ای ایالات متحده که ماه آینده برگزار می شود، این شرکت ها سعی می کنند نشان دهند که به طور جدی از سیستم عامل خوددر برابر اخبار جعلی حفاظت می کنند.

 

توییتر در ماه اوت سیاست های تبلیغاتی خود را، از جمله نشانه گذاری تبلیغات سیاسی و سیستم شناسایی را به روز کرده است، گوگل و فیس بوک نیز حرکات مشابهی انجام داده اند. اگرچه به نظر می رسد این اقدامات کافی نیستند.

نظرات بینندگان