arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰

عاملان قتل و سرقت مسلحانه از 14 طلا فروشی مشهد دستگیر شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قدس آنلاین : فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: اعضای یک باند سارقان مسلح 6 روز پس از آخرین دستبرد به یک طلافروشی در مشهد، دستگیر شدند.

سردار بهمن امیری مقدم افزود: بیستم مهرماه جاری سارقان مسلح نقابدار با ورود به یک طلافروشی در خیابان مطهری مشهد با تهدید اسلحه گرم مقادیری طلا را به سرقت بردند که لحظاتی پس از اطلاع، مأموران بلافاصله در قالب تیمهای ویژه ای به محل اعزام شده و اقدامات فنی و پلیسی خود را آغاز کردند.
وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع و احتمال روبرو بودن با سارقان حرفه ای و بالا بردن سرعت عمل، پرونده ای در پلیس آگاهی خراسان رضوی تشکیل و گروهی از مجرب ترین کارآگاهان مأمور رسیدگی به این پرونده شدند.
وی ادامه داد: بررسیهای مأموران آگاهی نشان می داد که شباهت فراوانی بین نحوه ارتکاب این سرقت با برخی از سرقتهای صورت گرفته در سالهای قبل وجود دارد. به همین دلیل در گام بعدی پرونده های چند سرقت مسلحانه صورت گرفته در سالهای قبل مورد مطالعه دقیق قرار گرفت.
امیری مقدم گفت: بررسیها احتمال ارتکاب سرقت مسلحانه از مؤسسه مالی و اعتباری فردوسی در بولوار شهید کریمی مشهد در اوایل شهریورماه سال جاری را نیز از سوی این باند نشان می داد، لذا با تلاش رئیس پلیس آگاهی استان و مأموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی نسبت به جمع آوری اطلاعات گسترده تر و استخراج کوچک ترین سرنخهای مشترک در سرقتهای انجام شده اقدام شد.
وی افزود: مأموران پلیس آگاهی در مرحله بعد اقدام به تطبیق جزئیات به دست آمده کرده و در نهایت به سرنخهای مهمی دست یافتند این در حالی است که تمام اقدامات صورت گرفته به صورت شبانه روزی و براساس کمترین خطا بود چرا که احتمال داشت سارقان به دنبال ارتکاب سرقت دیگر متوجه فعالیتهای پلیس در نزدیک شدن به آنها شوند.
وی ادامه داد: چند روز پس از سرقت مسلحانه طلافروشی در خیابان مطهری شمالی چند مظنون در این رابطه شناسایی و تحت نظر کارآگاهان قرار گرفتند که پس از انجام تحقیقات فنی و کنترل نامحسوس فعالیتهای یکی از مظنونان، مأموران به سرنخهایی در رابطه با ارتباط این فرد با سرقت انجام شده دست یافتند.
امیری مقدم اظهار داشت: 6 روز بعد فرد مورد نظر در همان خیابان ارتکاب جرم مورد شناسایی قرار گرفت و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی منتقل شد.
فرد دستگیر شده که 36 سال سن دارد با ترفندهای خاص و اظهار بی اطلاعی قصد داشت تا خبر دستگیری خود را به همدستان خود اطلاع دهد و از سوی دیگر به دنبال تبرئه خود بود که کارآگاهان پلیس آگاهی با شیوه های فنی ضمن ارایه مدارک غیرقابل انکار به وی، اطلاعات همدستان وی را نیز به دست آوردند.
فرمانده انتظامی پلیس خراسان رضوی اظهار داشت: بلافاصله و پس از مشخص شدن نقش کلیدی فرد دستگیر شده در سرقتهای مسلحانه تیمهای عملیاتی به محل اختفا و ترددهای احتمالی دو همدست دیگر وی اعزام شدند که یکی از آنان را در حالیکه سوار بر خودرو تویوتا کارینا بوده و قصد فرار داشت، دستگیر نمودند که در بازرسیهای انجام شده از خودرو چند قبضه سلاح شامل کلاشینکف، وینچستر و کلت کمری همچنین آلات و ادوات جرم و مقادیری طلای مسروقه کشف و ضبط شد.
در ادامه و با حضور «امام وردی» بازپرس پرونده و سرهنگ بیدمشکی رئیس پلیس آگاهی استان در این عملیات، آخرین عضو باند در حالی که سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت بود، شناسایی و به محاصره مأموران درآمد و پس از دستگیری به اداره آگاهی منتقل شد.
وی اظهار داشت: در تحقیقات اولیه متهمان به ارتکاب 19 فقره جرم از جمله 14 فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی از سال 83 تاکنون، ارتکاب قتل یک طلا فروش، سرقت چهار دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت اعتراف کردند.
نکته حائز اهمیت در کشفیات به دست آمده، لیست کامل تهیه شده از برخی طعمه های آینده این باند می باشد که به دنبال فرصت اجرای نقشه های خود بوده اند.
سردار امیری مقدم در پایان از جدیت و سرعت عمل بازپرس پرونده و مأموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی و سرهنگ بیدمشکی رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی تقدیر کرد چرا که سرعت عمل آنان موجب آرامش روانی جامعه و شهروندان مشهدی می شود.
وی گفت: تحقیقات برای کشف جرایم دیگر این باند ادامه دارد.
*کشفیات قابل توجه
در بازرسی از مخفیگاه متهمان علاوه بر چند قبضه سلاح جنگی، یک قبضه کلت گازی، دو دستگاه بیسیم، 42 عدد فشنگ کلت خفیف، شوکر تلسکوپی، چند عدد تبر، تبرزین و پتک برای تخریب و تهاجم، 18 عدد خار برای پنجرکردن خودروهایی که قصد تعقیب آنان را داشتند، 2 جفت پلاک خودروی مسروقه، 5 عدد کلاه گیس و لوازم گریم، یک عدد کت مجهز به دوربین مخفی و میکروفون، ظرف مخصوص ذوب طلا و مقادیر قابل توجهی طلاجات مسروقه کشف شد.
از جمله دیگر کشفیات می توان به یک عدد بمب زمان دار، یک عدد بمب صوتی، بمب کنترل از راه دور و 2 رشته کمربند انفجاری اشاره کرد که نشان می دهد متهمان به صورت کاملاً حرفه ای به دنبال ارتکاب سرقتهای برنامه ریزی شده بوده اند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
0
2
خسته نباشند واقعاً! بعد از 7 سال زحمت کشیدن. همینه که دزدا تو این مملکت راست راست راه میرن و باکی ندارن
نظرات بینندگان