شرکت گوگل به شدت از سوی اتحادیه اروپا تحت نظر است.درواقع این شرکت به سبب برخی فعالیت هایی که به عنوان فعالیت های تبلیغاتی در نظر گرفته می شود تحت فشار قرار دارد.
به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از فاینشنال تایمز،گوگل به شدت در تلاش است تا تاکتیک های خود را همراستا با قوانین و مقررات اتحادیه اروپا تنظیم کند.
تلاش های گوگل برای محافظت از تاثیرات بالقوه منفی برخی از قوانین داده های جدید اروپایی نشان می دهد این شرکت تمایلی ندارد در دام اتحادیه اروپا بیفتد.
برخی از اعضای اتحادیه مدعی هستند که بزرگ ترین شرکت اینترنتی جهان به فکر کاربران نیست،بلکه در تلاش است تا یک مدل سودآور از کسب و کار خود را حفظ کند که این موضوع با قوانین جدید اتحادیه اروپا همخوانی ندارد.
این غول جستجو یک طرح جدید را برای رسیدگی به مقررات حفاظت کلی داده های اتحادیه اروپا در نظر دارد که در ماه مه به اجرا در می آید.قانونی که با هدف حفاظت از شیوه های مدیریت داده های افراد هنگام فعالیتشان اجرایی شده است.
بخشی از این موضوعات به قوانین شخص ثالث مرتبط است. گوگل به این ترتیب، 20 میلیارد دلار از تبلیغات هدفمند خود را محافظت خواهد کرد.
این حرکت غول جستجو نهایتا تا پایان امروز به ثمر خواهد رسید،چرا که این شرکت آخرین فهرست درآمد های سه ماهه خود را افشا می کند.
جیسون کینت، مدیر اجرایی شرکت دیجیتال کانتنت،در این خصوص می گوید: "گوگل و فیس بوک هر2 از استراتژی های ویژه ای استفاده می کنند تا وضعیت خود را حداقل به شکل فعلی حفظ کنند و از ان چه که هستند پایین تر نیاورند.اما هدف GDPR این است که احساس اطمینان ایجاد شود که همه شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی به قوانین فناوری به یک اندازه احترام می گذارند."
وی افزود: "حفاظت از داده ها و تنظیم حریم خصوصی همیشه یکی از خطرات اصلی برای گوگل و فیس بوک بوده است. اگر گوگل نمی تواند داده ها را هنگام ورود به سیستم جی میل و استفاده از آن در وب، مدیریت کند با یک خطر بزرگ رو به رو است و این بسیار خطرناک است. "
تحلیلگران بازار فناوری انتظار دارند که این مقررات به شیوه های مناسبی برای تبلیغات هدفمند موثر دست پیدا کنند.
جوزف اسکوالی، تحلیلگر اینترنتی سان تراست در این خصوص می گوید: " تلاش برای دستیابی به امنیت اطلاعاتی به معنای نشر کمتر اطلاعات نیست، بلکه به این معناست که باید نظارت بر اطلاعات در سطح بالاتری انجام شود. "
گوگل می گوید که به سطحی از کنترل اطلاعات رسیده که تحت GDPR انجام می شود و می تواند برای داده های شخص ثالث امنیت بالاتری با حجم بیشتری از پردازنده های اطلاعات خلق کند.
اما این موضوع می تواند ناشران آنلاین را تهدید کند.ناشرانی که ادعا می کند که با هدف تطابق با GDPR فعالیت می کنند. اما در اصل مبارزه ای بین خود و کاربران را ترتیب داده اند.
این اختلاف در مورد بخش غیر جستجوی گوگل و به طور کلی در مورد کسب و کار گوگل است.تحلیل گران تخمین زده اند، حدود 20 میلیارد دلار از درآمد 110 میلیارد دلاری گوگل در سال گذشته به این بخش اختصاص داده شده است.
به نظر می رسد، افرادی که از موتور جستجوی گوگل استفاده می کنند، به طور مستقیم با این شرکت مقابله می کنند و تبلیغات را فراتر از بحث های داده های شخص ثالث قرار می دهند.
گوگل می گوید: "در حال حاضر ناشران و تبلیغ کنندگان نیازمند دریافت مجوز از کاربران نهایی خود برای استفاده از خدمات تبلیغات ما در وب سایت های خود هستند، همانطور که در قوانین موجود اتحادیه اروپا این مجوزها لازم است."
گوگل در نسخه وب خود افزونه ای طراحی کرده که می تواند پیام های ارسالی شما را بازیابی کرده و شما را از اشتباهاتی مانند غلط املایی و دیگر موارد مشابه نجات دهد.