فیس بوک برای پیروی قوانین حریم خصوصی جدید اروپا نیز فراخوانده شد. به نظر می رسد پس از ایالات متحده، نوبت به اتحادیه اروپا رسیده که در خصوص قوانین حریم خصوصی سختگیری کند.
به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، فیسبوک می گوید که قوانین مرتبط با حفاظت از حریم خصوصی جدید را به تمام کاربران، حتی کسانی که در خارج از اتحادیه اروپا زندگی می کنند، گسترش خواهد داد.
قرار است فیسبوک از این پس، به تمامی کاربران صفحه نمایش مجازات حریم خصوصی را نمایش دهد.این شرکت می گوید قوانین فیس بوک با مقررات حفظ حریم خصوصی داده های اروپایی که در ماه آینده اجرا خواهد شد، نیز مطابقت دارد، اما همچنان به تبلیغ هدفمند بر اساس داده های کاربران ادامه می دهد.
این شبکه اجتماعی در مرحله اول، تغییرات درون اروپا را گسترش می دهد و بعد از آن همان حفاظت های امنیتی را برای همه کاربران در سراسر جهان گسترش می دهد.
آخرین حرکت فیس بوک برای تشدید حریم خصوصی یک ماه پس از ارائه از آگاهی ها درباره فعالیت های این شرکت در سال های اخیر مطرح شد، که موجب سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران شد.عمده انتقادات به نقش فیسبوک در انتخابات ایالات متحده مرتبط است.
حتی بدون این رسوایی عمده، فیس بوک از مدت ها پیش مجبور بوده که به اعمال برخی از تغییرات در کشورهای اتحادیه اروپا بپردازد. قانون اتحادیه اروپا (GDPR) که به عنوان مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی شناخته می شود، یکی از بزرگترین تحولات در حریم خصوصی آنلاین در طول تاریخ کوتاه اینترنت است.
قانون GDPR شرکت های فعال در اتحادیه اروپا را مجبور به اصلاح نحوه برخورد با اطلاعات شخصی افراد می کنند.بنابراین شرکت هایی که این قانون را نقض می کنند، جریمه های بزرگی را می پردازند.
فیس بوک در پست وبلاگی خود در این خصوص گفت: "به محض اینکه GDPR نهایی شد، متوجه شدیم که این موضوعی است برای فرصتی در خصوص سرمایه گذاری بیشتر در حریم خصوصی .افزون بر این ها،ما از افرادی که در خارج از فیس بوک با ما همکاری می کنند،اما دیدگاه های مختلفی درباره حریم خصوصی دارند نیز برای همکاری دعوت می کنیم . برای مثال، افرادی که از خدمات ما، تنظیم کننده ها و مقامات دولتی، کارشناسان حفظ حریم خصوصی و طراحان استفاده می کنند."
از هفته جاری، کاربران فیسبوک در اروپا شروع به دیدن پاپ آپ میکنند . قوانینی که از آنها میخواهند انتخابهای مربوط به حریم خصوصیخود و نحوه پلتفرم اطلاعات را بررسی کنند. در مرحله بعدی گزینه های مشابهی برای کاربران فیس بوک در سطح جهان نشان داده خواهد شد.
افزون بر این ها،فیس بوک در حمایت های ویژه از نوجوانان،راهکارهایی مانند محدود کردن اطلاعات شخصی که تبلیغ کنندگان می توانند از آنها برای هدف گیری استفاده کنند، را قرار خواهد داد.
در برخی کشورها اجازه دسترسی به والدین تحت GDPR مورد نیاز است تا کودکان بتوانند به برخی ویژگی های خاص دسترسی یابند، به این معنی که برخی از نوجوانان ممکن است نسخه محدودی از فیس بوک را ببینند.
مدیران مطرح سلیکیون ولی با امضای یک توافقنامه مشترک تعهد کردند که در برابر نفوذ اطلاعاتی و دخالت های دولت ها مقاومت کنند.