arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۶۱۳
تعداد نظرات: ۱۰۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
در حاشیه تجاوز به دو زائر ایرانی در عربستان سعودی و برخی واکنش های عجیب در فضای مجازی؛

توهین به نژاد «عرب»، چرا؟!

حادثه تلخ تجاوز به دو زائر جوان ایرانی در فرودگاه جده باعث رنجش خاطر و خشم بی سابقه ایرانیان شد، به طوری که جمعیت کثیری شنبه صبح با برگزاری تجمعی خودجوش در مقابل سفارت عربستان اعتراض خود را نسبت به رفتار ناشایست ریاض با ایرانیان نشان دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
توهین به نژاد «عرب» ، چرا؟!

حادثه تلخ تجاوز به دو زائر جوان ایرانی در فرودگاه جده باعث رنجش خاطر و خشم بی سابقه ایرانیان شد، به طوری که جمعیت کثیری شنبه صبح با برگزاری تجمعی خودجوش در مقابل سفارت عربستان اعتراض خود را نسبت به رفتار ناشایست ریاض با ایرانیان نشان دادند.

به گزارش خبرنگار «انتخاب»، هر روز که جزئیات این حادثه دردناک برای مردم روشن تر شد، خشم و نفرت ملت ایران نسبت به این اقدام حکومت آل سعود افزایش پیدا کرد. در این میان شبکه های اجتماعی بویژه وایبر و تلگرام نقش بی سابقه ای در ابراز احساسات مردم ایفا کردند.

درحالیکه نارضایتی و عصبانیت مردم رو به افزایش بود، پیام هایی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که اکثر آنها دارای محتوای نامناسب و غیرعقلانی بود و حکایت از آن داشت که نویسندگان آن، بی اطلاع از مسائل مختلف، تنها به تخلیه روحی و روانی خود مشغولند و یا آنکه عامدانه، بر طبل این اقدام می کوبند.

در این متون که در گروه های مختلف در وایبر و امثالهم انتشار پیدا می کرد به جای انتقاد از رفتار حکومتی که سرزمین عربستان را اداره می کند و وظیفه ی حراست از دو مسجد مقدس و زائرین آن را برعهده دارد، بعضاً به نژاد عرب بدگویی می کنند و دشنام های فراوان نثار آن ها می کند.

این اتفاق در تجمع شنبه صبح در مقابل سفارت عربستان سعودی در تهران نیز مشاهده شد، به طوریکه برخی از تظاهر کنندگان بنرهایی در دست داشتند که بعضا به شدت توهین آمیز بود.

با همه این احوالات، گوآنکه غیرت و ابراز احساسات ملت ایران در مقابل بی حرمتی نسبت به هموطنان در ممالک بیگانه قابل تحسین است، اما این مسئله نباید منجر به آن شود که فردی به خود اجازه توهین به نژاد و قومی دیگر را دهد، بالاخص آنکه یکی از اقوام دوست داشتنی و غیرتمند «ایران»، اعرابی هستند که در برخی استان های جنوبی زندگی می کنند ؛ قومی که در طول تاریخ و بالاخص در تاریخ معاصر و در هشت سال دفاع مقدس، غیورانه در برابر دشمن بعثی ایستادند و و حتی بیش از دیگر اقوام ایرانی ، هزینه های سنگینی متحمل شدند.

از همه این مسائل نیز بگذریم، کلام گوهربار حضرت رسول(ص)در این مورد ، حقیقتاً زیباست و جای تامل بسیار دارد. ایشان می فرمایند: «ای مردم خدای شما یکی است، پدر شما یکی است. هیچ برتری برای عرب و عجم نیست و نه عجم بر عرب و نه سیاه بر سفید و سفید بر سیاه و سرخ پوست به سیاه و سیاه بر سرخ پوست شرافتی ندارد، مگر به تقوی. شریف ترین شما نزد خداوند کسی است که تقوایش بیشتر باشد.»

جا دارد آن دسته از هموطنان گرامی که در گروه های موبایلی مانند وایبر ، تلگرام و ... مشغول باز نشر نوشته ها و پیام های توهین امیز نسبت به نژاد عرب هستند، از این اقدام ناپسند دست بردارند و اگر انتقادی نیز به این حادثه دارند، آن را در قالب متنی متین و به دور از تعصبات نژادی اظهار کنند. دیگر همطونان نیز، می توانند در قبال چنین واکنش های احساسی و دور از منطق و آداب نیز تذکر داده و خواستار انتقاد مودبانه و موثر، نسبت به چنین وقایعی شوند.

بی تردید، این گونه فضاهای ناپاک در جامعه ، که بعضاً با دخالت مشکوک برخی جریان های خطرناک ، فعال می شوند، منجر به تشدید تنش های فرقه ای می شود که ضرر آن، در شرایطی حساس فعلی بس خطرناک و هولناک خواهد بود.

آنچه در گزارش ها آمده نیز حکایت از آن دارد که دولت محترم، وزارت خارجه و سازمان حج به نوبه خود در حال پیگیری این حادثه دردناک هستند و انتظار می رود طی روزهای آینده ماموران خاطی به سزای اعمال خود برسند. براساس آخرین اخبار بدست آمده، دو مامور متجاوز هم اکنون در زندان محبوس هستند و مقامات سعودی ضمن «حیوانی» خواندن اقدام آنان، قول اعمال اشد مجازات را داده اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۵۴۴
غیر قابل انتشار: ۱۳۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
27
521
در اینگونه موارد باید دولت و وزیر خارجه از مردم جلوتر باشند اما آقایون صبر می کنند خوب که احساسات جریحه دار شد از ترس گسترش اعتراضات نامه صادر می کنند. دلیلش اینه! شما یکم فکر کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
برادر من تجاوز که عرب و غیرعرب نداره مگه توی خیابون های خودمون کم اتفاق می افته مگه بگیم حکومتشون دخالت داشته که اینجوری هم نباید به ملت ها توهین کرد
راد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
امور سیاسی به ویژه سیاست بین الملل جای احساسات نیست. مردم آزادند در شبکه های اجتماعی نظرشان را بگویند اما این که چه چیزی به صلاح کشور است را باید کارشناسان سیاست بین الملل تشخیص بدهند.
مردم از حرف های اردوغان ناراحت بودند و خواستار لغو سفر او به ایران شدند اما پس از انجام سفر و عصبانیت عربستان، معلوم شد که این سفر به نفع کشور بوده است.
برخی ها فکر نکنند فقط خودشان غیرت دارند. واکنش غیرتمندانه در عر صۀ بین الملل با عرصه فضای مجازی فرق می کند. این را دکتر ظریف خوب فهمید اما برخی ها هنوز نه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
آقای رئیس جمهور تازه بعد از 15 روز یادش اومده به نوجوون های ما تجاوز شده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
کسی کار به نژاد عرب نداره الکی سعی نکتید قضیه رو قومی قبیله ای کنید قضیه کاملن ملیه
اکبر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
با سلام خدمت دوستان
بنده با این دیدگاه که دولت و وزارت خارجه باید حافظ و مدافع منافع و حیثیت شهروندان باشند موافقم.
ولی ذکر یک نکته را هم لازم میدونم و اون اینکه بدون اطمینان از اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه دبپلماسی قضاوت نکنیم احتمالا اقداماتی از همون موقع انجام شده ولی نخواسته اند خیلی پوشش خبری داده بشه و البته صلاح نبود که خیلی پوشش خبری داشته باشه. بنظر بنده بهتر بود پیگیری جدی بدون اینهمه پوشش خبری انجام میشد.
والله اعلم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
تا به حال شنیدی در بازرسی فرودگاه ایران به یک غیر ایرانی تجاوز بشه . در عربستان سالهاست به ایرانی ها بی احترامی میشه و من شنیدم که مواردی حتی در کوچه و گذر به زنان ما آزار جنسی هم در رسونده شده اما این که وقاحت رو به نهایت برسونن دیگه قابل تحمل نیست شما هم خواهشا الکی از اعراب دفاع نکن
مریم
|
Iraq
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
29
356
حتمابایدبه این توهین بزرگ جوابی داده شود
کیوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
50
231
تا حدودی با نظر نگارنده موافقم ولی این وهابی ها با مماشات سر عقل نمی آیند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
50
401
توهین به نژاد ایرانی آزاده..............؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
آیا جواب بیشعوری را باید با بی شعوری داد ؟
ناشناس
|
Romania
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
6
156
متاسفانه در سايه بي تفاوتي و تعلل بيش از حد دولت و مسئولين در رسيدگي و محكوميت اين عمل زشت و پليد باعث انتشار اخبار و اطلاعات بعضا كذب و توهين آميز نسبت به اعراب در شبكه هاي اجتماعي شد اي كاش دولتمردان كمي هم به عزت و شرف ملت مي انديشيدند و حداقل تا عذرخواهي رسمي دولت عربستان پروازهاي عمره رو متوقف ميكردند نه اينكه عربستان به بهانه هاي واهي مانع از ورود حجاج بشوند و حجاج با سرشكستگي برگردند
ازماست كه برماست
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
141
335
ایرانیان عزیز عرب نیستند .فقط عرب زبانند.
پاسخ ها
مهدی عبداللهی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
آل حمید
آل کثیر
بنی‌صالح
بنی‌کعب
و بسیاری دیگر عرب هستند
یک نمونه حامد حدادی بسکتبالیست از خاندان بزرگ «آل حمید» است
عرب اهوازی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
کی گفته عرب نیستیم
لطفا به نژاد ما کاری نداشته باشید
ما از اصل عرب هستیم و افتخار میکنیم
زینب کریمیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
42
205
اگر مسولین ما برخورد قاطع داشتند وحج.رو تحریم میکردند وسه روز عزای عمومی اعلام میکردند مردم اینگونه در بروز احساسات طغیان نمیکردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
به این میگن جو زده
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
12
78
مطلب خوب و به جایی بود. با توجه به حساسیت موضوع بهتر است که روی این مطالب بیشتر کار بشود و استدلالهای محکمتری ارائه گردد و چه بهتر که شخصیت های بزرگ تاریخ شناس کشور نیز در این خصوص به ارائه نظر و تحلیل بپردازند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
10
124
وقتی دولت به موقع وارد عمل نشودباید منتظر صحنه هایی از این دست باشیم .
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
175
45
مقاله بسیار عقلانی است بخصوص اینکه دوتن از سرداران بزرگ کشور جناب آقایان رضایی و شمخانی هم از اعراب خوزستان هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
محسن رضایی بختیاری هست برادر
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
آقای رضایی بختیاری هستند نه عرب.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
آقای رضایی عرب نیست بختیاریه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
29
243
كعبه همين جاست كجا ميرويد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
درود بر شما
کعبه ایرانه ، کعبه بچه های ایرانن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
چه ربطی به این مطلب داشت؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
33
80
شما خودتو ناراحت نکن. بهت بر نخوره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
6
100
تظاهرات رو که گفتن تو تلویزیون در اعتراض به حمله به یمن بوده
زبلخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
28
147
يادمان نرود که حداقل يک استان کشور عرب زبان هستند و آنها نيز مثل ترک و لر و کرد و بلوچ و فارس ایرانی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
آقای زبلخان اگه منظورتون خوزستانه باید بدونید استان خوزستان تشکیل شده از اقوام فارس شامل بختیاری و لر و شوشتری و دزفولی و بهبهانی و غیره و اقوام عرب .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
34
148
عرب های ایران افرادی سلحشور و برروی سر ایرانیها جای دارند.اگر ما با این عزیزان مشکل داشتیم نمیتوانستیم با آنها در یک کشور زندگی کنیم
ولی مردم و حکومت کشور های عربی با ما کینه دارند. ماهم آنهارا نفرین میکنیم و آرزوی مرگ آنهاداریم.
مرگ بر عربستان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
8
195
کفن پوش هامرخصی ذفتند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
دیوار سفارت خونه عربستان بلنده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
38
107
آقای فقیهی عزیز اگر برادر یا پسر خود شما هم بودند همینطور حرف میزدین !
زیباتر معصوم فرموده است هرچی برای خود نمیپسندی برای دیگران هم مپسند!
ناشناس
|
United States
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
18
50
کلا عده زیادی از هموطنان زود جوگیر می شوند با اشتباه اردوغان به ترکها توهین کردند و با کار کثیف شرطه های عربستانی به کل عربها و این اصلا خوب نیست . نداشتن دید وسیع در تحلیلها نشانه ای از عدم وجود عقل و چربیدن احساسات بر منطق می باشد . در جنگ ایران و عراق ترکها ببیشترین رشادتها را داشتند و عربها با اینکه با دشمن هم نژاد بودند تقدس خاکشان را ترجیح دادند .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
31
10
وایبر و... همان چت روم های یاهومسنجر هستند که نمیشه جلوی دهان مردم را گرفت.راهش فرهنگسازی توسط هنرمندان محبوب مردمه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
17
41
ما ملت ایران احترام ویزه و خیلی محترمانه یی نسبت به هم میهن های عرب خودمان داریم خیلی دوستشان داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
10
27
آفرین ... موافقم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
42
42
واقعا اعراب انسانهای شریفی هستند اما عده ای در برخی کشورها کارهای بدی انجام میدهند
غلامرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
7
31
نکوهش وهابیت بجاست وقتی دولت اقدام شایسته انجام نمی دهد ملت عصبانی می شوند در ضمن نویسنده همه اعراب را با هم قاطی کرده . اعراب ایران گلند.ما چاکر همه اقوام ایران هستیم . اما عرب مرتعج وهابی مخصوصا عربستانی مستحق اتش خشایار است و بس
ناشناس
|
Australia
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
20
41
بله نژادپرستی زشت هست ولی مشکل اینه که اعراب هم نسبت به ما همینطورند و جواب های هوی است.
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
1
9
کاملا حرف درستی رو مطرح کردید.بهتره همه در مورد مسایلی از این دست نسبت به کنترل خشم و ابراز واکنش درست بیشتر فکر کنیم.قبول دارم که اگر این مورد برای یکی از نزدیکانمون پیش اومده بود کنترل رفتار و واکنش مناسب شاید اخرین چیزی بود که بهش فکر می کردیم.پیشنهاد می کنم تا در این خصوص به فکر راهکاری باشیم که دور از خشم های کنترل نشده و حاوی توهینهای غیر قابل قبول باشه و ضمنا انچنان تاثیر ماندگاری باشه که در عین رعایت اصول خودمون هیچ وقت حتی تصور انجام چنین کاری به ذهن هیچ کس خطور نکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
33
50
اگه مقاومت عرب هاي غيور خوزستاني به همراه بقيه اقوام خوزستان در زمان حمله صدام نبود كه الان ايران نبود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
9
23
تحلیل بسیار درست و بجایی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
10
46
ایرانیان هرگز به هموطنان خود از هز نژادی که باشند توهین نکرده و نمی کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
16
31
باز هم یک امتحانی برای مردم که دوباره در آن رفوزه شدند، البته این مردم همان مردمی هستند که در جام جهانی به صفحه شخصی مسی حمله کردن و بدون هیچ دلیلی انواع و اقسام فحش ها را نثارشان کردند،من هم چنین پیغام هایی رو تو فضای مجازی دیدم و واقعا برای ملت ایران متاسفم، چقدر نژاد پرستی و تخیله عقده های بعضی ها مشهود بود، به خدا فقط خنده دار است، کاش کامپیوتر و فضای مجازی به ایران نمی رسید، صد ها افسوس برای ملت ایران، خداوند آخر و عاقبت ایرانی های جوگیر رو به خیر کنه، همین.
قوم بختیاری
|
Canada
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
8
68
برادران عزیز ما ایرانی عرب زبان هستن نه عرب فارسی زبان !!! آنها شناسنامه ایرانی دارن نه عربستانی !!
تو اهواز بیش از ۵۰٪ شهدایی که عکسشون تو خیابانها نصب شده برادران عرب زبان ما هستن و ما تو یک سنگر با آنها تو جبهه بودیم .
اگه احیانا کسی هم پیامی تو فضای مجازی فرستاده قطعا منظورش خائنین عربستانی و قطری و ،،،، است .

از طرف یک بختیاری
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
36
44
هموطن های جنوب کشور عرب نیستند عرب زبانند کمی تاریخ بخوانید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
1
17
اگر مسولين با قاطعيت و بدون فوت وقت پيگير ماجرا شده بودند به يقين زمينه اي براي به اصطلاح طنز نمي ماند
مرجان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
2
18
واقعا ما تا کی می خوایم جو گیر باشیم .اتفاق بسیار بدی افتاده ولی انچه باید انجام بگیرد تحریم حج عمره است نه داد و قال .هی بگیم مرگ بر ....بعد بریم پولمون رو در جیب همانها بریزیم
مورچه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
7
29
مگر آنها برای نژاد عجم احترام قائل هستند؟
حبیب
|
Romania
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
9
17
ضمن تایید نظر نگارنده ولی باید بگویم که این عرب ها کمی دم در آوردند و با این کار زشت شان آبروی اسلام و آبروی خادمین حرمین را برده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
4
46
عزیز دل رضایی بختیاری و اهل مسجد سلیمان است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
3
42
جواب سلفی گری شلفی گری نیست . وگرنه فرقی با هم نداریم . بحث حکام فاسق و فاسد نباید دستمایه خط کشی رنگ و نژاد باشه . البته دولت هم بیش از حد دست به عصا حرکت میکنه . اعلام انزجار مردم هم نباید به حاشیه بره . از یک طرف جوک های بی معنی و از طرفی مرگ بر این و آن گفتن تناسبی با هم نداره . این موضوع هم بار اول نیست . تقریبا توی تمام کشورهایی که ایرانیان بعنوان مقصد مسافرت انتخاب کردند وجود داره . مگه توی دبی اتفاق نیفتاده؟ با ترکیه و یا ... کمی هم به مسیر اشتباه خودمون فکر کنیم . به اینکه پولی که باید صرف آبادانی و اقتدار کشور خودمون بشه توی ۴-۵ کشور خرج میشه و توهین هم میشنویم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
14
69
ایران همه مردمش ایرانی هستند زبانشون مهم نیست
پس مرگ بر عربستان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
16
70
به کار بردن خود واژه‌ی عجم عین نژادپرستیه.
علت شکست قیام مختار، بها دادن به ایرانیها بود و اینک چرا مختار اجازه داده ایرانیها سوار بر اسب بشوند.
آقای کارگردان این سریال نیز یه گوشه از اونو نشان داد ولی طوری متن رو عوض کرد تا فقط لجبازی به نظر بیاد
اعراب از همان صدر اسلام، مسلمونهای دیگر گشورها رو "موالی" یا "برده" خطاب می‌کردند. در اینکه عرب سرزمین حجاز نژادپرسته هیچ شکی نیست لطفا از ماستمالی کردن حقایق تاریخی دست بردارید
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
عجم یعنی غیر عرب . و ایرانی و ترک و ... شاملش می شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
23
8
این کارا مال طرفدارای دولت قبله که آزادن بدون مجوز هم تجمع کنن و بیشترحرفای غیرمنطقی بزنن در حالیکه دولت به جای هیاهو دنبال حل کردن مسئله است واقدامات خودش را انجام میدهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
8
33
به محض اینکه نزدیکان مسئولان فوت میشود 5 دقیقه بعد پیامهای تسلیت در سایتهای خبری پر میشود...اما در مورد این موضوع که واقعا روح ایرانیها را جریحه دار کرده است و باید به آنها تسلیت گفت،بعد از گذشت نزدیک به یک هفته هنوز هم حرفها دو پهلو است و قاطعیتی در آن دیده نمیشود....هر چیزی سر جای خودش..مذاکره..کنترل تورم..اقتصاد مقاومتی...و غیره ...اماعزت و شرف ایرانی بسیار مهمتر است که اینگونه مورد اهانت و تجاوز قرار گرفته است...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
4
40
مقصود تویی - کعبه و بتخانه بهانه است.
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
5
28
درود. بهتره ديگه سرمونو از برف در بياريم تا كي بايد اين بي حرمتي ها ادامه داشته باشه تا كي مردم سكوت كنم يجور صحبت كردين انگار هيچ اتفاق خاصي نيوفتاده واقعا نميدونم چي بگو ملت ايران بايد يك پارچه باشن ديگه به مكه نرن خدا همين جاست كافيه ي نگاه به كنار خودمون بندازيم.
غضنفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
8
33
شما که دست به قلم میبری و هرچه در نظر خود درست مینویسی بدون اینجا ایران؛ با پشتوانه تاریخی عظیم ؛ وقتی چندین دهه ست عرب های سعودی دارن به هر طریقی به مردم به دولت به نظام توهین و دهن کجی و .... میکنن وآقایان نشستن و دیر عکس العمل نشان میدهن ؛ همین میشه که میبینی و میشنوی داستان همسایه دیوار به دیوارمون یادت میاد که چندی پیش توهین کرد به ایران بعدشم تشریف آوردن و از ایشون با اسب استقبال کردن هرچند باید با الاغ ازش استقبال میشد
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
3
26
من معتقدم که این حرکت فقط انحراف اخلاقی دو مامور نیست. با توجه به شرایط سیاسی کنونی به نطر حرکتی حساب شده به نظر می رسه. اما اعتقاد دارم واکنش دولت ما نا کافیه. با شدید ترین لحن ممکن باید واکنش نشون داد. باید روابط یک طرفه قطع بشه. ما در گذشته هم چند بار با عربستان قطع روابط داشتیم. من این حرکت رو توهین بسیار بزرگ به ملت ایران و مذهب تشیع میدونم.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
12
29
با سلام ضمن تائيد مطالب نگارنده ، يادمان باشد كه به قدري همين اعراب به پيامبر سخت گرفتند كه ايشان فرمودند ." من از عرب هستم ولي عرب از من نيست "
بختياري پبدني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
6
21
اقاي رييس جمهورزحمت كشيدندبعدازدوهفته تحت فشارافكارعمومي دست به قلم شدند.اين بزرگترين اهانت درطول تاريخ بوده است.اي كاش اين دوايراني معصوم را گردن ميزدند.درراه دوچيز بايد جان داد. يكي شرف وناموس ديگري اب وخاك.اناني كه بيتفاوت هستند درايراني واريايي بودن انها بايد شك كرد.
ناشناس
|
Romania
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
37
10
برای اولین بار یه موضع گیری درست از انتخاب بارک الله
عماد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
37
20
چیزی که من خوب فهمیدم اگر عده ای از حماقت کار زشتی رو انجام دادند
چرا ما باید به بانک نژاد توهین کنیم
چرا ما که ادعای اسلام و مسلمون بودن رو داریم جواب حماقت عده ای رو با توهین به کل یک ملت و نژاد میدیم
چرا ما داریم حماقت رو با حماقت جواب میدیم
پاسخ ها
سامان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
میخای برای اینکه بهشون نشون بدیم چقدر بافرهنگیم ما از اونا عذرخواهی کنیم؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
27
مسئولین کاروان مربوطه نیز که در مسئولیت خود در مورد زائران کوتاهی کردند و سایر مسئولین مربوطه نیز باید دادگاهی شوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
3
47
ایرانیها برن پولشون رو بریزن به جیب این آدما.
از ماست که بر ماست.
شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
1
24
مامردم که کاری ازمون برنمیاد یعنی فقط میتونیم بریم حداکثر جلو سفارت عربستان،اما دولت باید بطورجدی سفرهای عمره را لغو کنه ،باید تودهن این وهابیها بزنه ،بیانیه بده،اعتراض جدی بکنه سفیرو اخراج کنه،نمیدونم چرا هیچ حرکتی نمیکنه ،این آقایان دلواپس که فتنه ازدهشون نمیفته کجان؟چرافقط براهموطنان خودشون زبون دارند،اگه مردند حالا صدابدن شعاربدن ،حالا ازسفارت بالا برن ،،،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
10
36
انتظار که ندارید اعراب را نوازش کنیم بخاطر عمل زشت و ناپسندی که مرتکب شده اند،غیرت ایرانی اجازه نخواهد داد کسی سکوت کند،حتی اگر روابط سیاسی را با اعراب قطع کنیم در قبال توهینی که کرده اند باز هم کم است،هر چه بدبختی و فلاکت و رنج می کشیم از اعراب است،چندین هزار پیامبر و امام و امامزاده صالح آمدو بیشتر آنها را با جهل و نادانی و قساوت قلب کشتند حالا انتظار دارید به ما ایرانیان شیعه رحم کنند،حالا هم که می بینید چطور همدیگر را صرفا بخاطر پادشاهی و تخت و مقام نابود می کنند،آنان در حدی نیستند که با ما مقایسه شوند چه رسد به اینکه به ما توهین کنند،حیف که در دوران احمدی‌نژاد ضعیف شدیم و تحریم شدیم وگرنه باید جده را با خاک یکسان می کردیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
1
44
ریسس حج که از سخنوران بزرگ است انگار زبان ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
3
17
توی جنگ هشت ساله مردم خوزستان نشون دادند به ایرانی بودنشون افتخار میکنند پس اونا رو با دوشمنامون یکی نکن چون عربستانم همین رو میخواد. بعدشم عربستان به آل سعود ختم نمیشه. در طول تاریخشون علیه ایران جرم وجنایت کردند پس نگو آل سعود جنایتکار. همه تاریخ دولتهاشون جنایت بوده.
ناشناس
|
Romania
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
3
12
چرا كه نه وقتي توهين ميكنن به ايران و ايراني ميخواي ما عرض ارادت بكنيم بقول اصفهانيا فحش بده فحش بستون
ایرانی معتدل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
3
7
همانطور که نویسنده محترم در متن فوق بسیار روشن و مستدل فرمودند ، اعتراض به خاندان آل سعود موجه است اما اینکه به یک قوم بزرگ که در میان آنها بخصوص توده مردم عرب انسانهای شریف و معتدل و متین کم نیست ، توهین هیچ توجیهی که ندارد بماند بلکه مذموم و از نظر دینی که اشتراک ما و همین قوم عرب است کاری ناپسند قلمداد شده .
بهتر است حرف حساب را خیلی راحت و سریع بپذیریم و اعتراضات خود را متوجه خاندان سعود کنیم که افرادی وهابی و البته دشمن ذاتی شیعه هستند ...
نوروزی سوادکوهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
1
11
کاش دولت بخاطر دل رنجور مردم حداقل برای مدتی اعزام حج عمره را متوقف میکرد و بعد از مردم انتظار خویشتن داری داشته باشد ... این متطقی تر میباشد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
12
10
لطفا اطلاع رسانی کنید...
در پی جریحه دار شدن احساسات عمومی نسبت به عمل زشت ماموران سعودی عده ای به دنبال سوءاستفاده از این موقعیت و ترویج افکار خود هستند تا موضوع را به دعوایی میان فارس و عرب تبدیل کنند به همین دلیل ذکر چند نکته ضروری است ما مسلمان هستیم و پیرو اهل بیت زبان قرآن عربی است... پیامبر ص و ائمه ى اطهار صلواة الله علیهم به زبان عربی تکلم می فرمودند نماز و بسیاری از ذکرهای دین ما به زبان عربی است .. بسیاری از برادران و خواهران صبور و مجاهد ما در اقصی نقاط جهان وحتى در بخش هایی از حجاز ، عرب و شیعه هستند ...حتی بسیاری از فرق اهل سنت در کنار شیعیان با صلح و آرامش روزگار می گذرانند مراقب باشیم به دام دشمنان دین و قرآن و اهل بیت نیفتیم... وطن پرستان بی هویت یا تکفیری های وهابی که به دنبال جای پا بین اهل سنت هستند... با صدای بلند اعلان می کنیم:"ما با وهابیت تکفیری مشکل داریم نه با هیچ فرقه دیگری از مسلمانان...مشکل ما با کسانی است که داعش و تروریستهای تکفیری را به جان مسلمانان انداخته... نه با عرب ها و نه با زبان و قومیت و ملیت عربی"... هوشمند باشید... 
ناشناس
|
India
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
17
15
پس مردم برزیل حق داشتن به نژاد ایرانی رکیک ترین توهین ها را کنند دیگه .
یعنی متوهم تر و جوگیرتر از ایرانی خودمونیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
1
19
هرچه زودتر بایدجواب توهین عربستان راداد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
2
22
عربهای ایران و شعبه تاج سر ما هستند ولی این وهابی های بی دین همیشه به ایرانی ها توهین می کنند
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
14
10
نه آنها باید به نژاد ما توهین کنند و هیچ نژادی بر دیگری برتری ندارد...ملاک تقواست
مهدی کاشمر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
10
14
ما به اعراب کار نداریم ما با حکومت ال سعود و وحابیت مشکل داریم.نباید به خاطر کار زشت اونا به اعراب توهین کنیم.تمدن نزد ایرانیان است و بس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
18
13
دوست عزیز نگارنده
اون ها فقط عرب زبانند
عرب نیستند
آریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
6
5
با سلام وابراز همدردی با هموطنان عزیز :
مردم با فرهنگ وآزاده ایران در طول تاریخ بزرگ منشی ,صلح طلبی,مهمان نوازی و.....خود را به جهانیان ثابت کرده و غیرت و تعصب خود را نسبت به تمام هموطنان خود از شمال تا جنوب واز شرق تاغرب از عرب وعجم تا لر وکرد وبلوچ وآذری تا همه عزیزانی که در گستره مرزهای جغرافیایی این کهن ترین تمدن بشری زندگی میکنند به اثبات رسانده و هر گونه توهین به اهالی این مرز وبوم را بر نمیتابد لیکن کسانیکه مرتکب این جنایت بزرگ میشوند یک عده افراد متحجر با خلق وخوی حیوانی هستند که متعلق به یک جریان فکری بوده که اگر بشدت با آنها برخورد نشود کار به جاهای باریکتر میکشد .
ماوارثان کوروش بزرگ از نسل آریا
از بهر این وطن میکنیم جان خود فدا
منتظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
3
12
عجب صبری خدا دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
4
24
عرب فارس لر کرد گیلک بلوچ ترکمن ترک و...
هر کشوری اینقدر قومیت داشت تا الان 8 تیکه میشد ولی تو ایران همه میدونن اینطوری نیست . ایرانی یه تاره موی عرب هایه ایرانو با هزار تا عربه مفت خوره سعودی و اماراتی و قطری عوض نمیکنن.
آقای نویسنده مطلب در مورد بعضی چیزا روشن نیستی خوده عربایه ایران هم میدونن مردمشون دوسشون دارن
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
5
14
أیُّهَا النّاسُ إِنَّا خَلَقناکُم مَن ذَکَرٍ وَ أُنثَی وَ جَعَنَاکُم شُعُوباً وقَبَائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَاللّهِ أَتقَاکُم إِنَّ اللهَ عَلیم خبیر(سوره حجرات،آیه 13)

دوستان توهین نکنید
فرق ما با این وهابیون خبیث در متانت رفتار و قوت بینش است.
sajad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
4
13
باسلام
وقتی مردم این همه صبوری و متانت رو در قبال یک حکومت فاسد عربی از جانب حکومت و دولت می بینند اون هم در مقابل چنین اهانت بی‌شرمانه‌ای وقوع چنین واکنش هایی از ملت با غیرت ایرانی دور از انتظار نیست، حالا دست به کارهایی به مراتب خشن تر از این نزدن از قبیل حمله به سفارت و ... باز هم خیلی خویشتن داری کردن،
همه ما به خوبی واقف به این مسئله هستیم که پیامبر عظیم‌الشان و ائمه اطهار از نژاد عرب وانسان هایی ماوراء انسان های زمینی هستند، اما این بزرگواران فارغ از نژاد هستند، وقرار نیست چون برای هدایت قوم جاهل و وحشی آن زمان عرب مبعوث گردیدند و به امامت رسیدند پس همه اعراب مصونیت دارن، خیر; حساب ایشان از اینها جداست
من یک سوال از انتخاب و آقای فقیهی دارم;
چه کسانی بعد از رحلت پیامبر تمام تلاش خود را کردند تا اثری از ایشان و اهل بیت گرامیش نماند؟ امامان شیعه را چه کسانی از حق اصلیشان دور نگه داشتند و مورد اهانت و اذیت و تبعید قرار دادند، و درنهایت به شهادت رساندند؟ و در عوض کدام نژاد آنها را به بهترین وجه مورد احترام قرار داد و یاد آنها را گرامی داشت؟
در همین عصر هم ما اعراب باغیرت خوزستان عزیز رو داریم که اونها هم مثل همه از این ماجرا آزرده خاطر هستن و مورد احترام هستند برای همه، ما سید بزرگوار و شجاع حسن نصرالله و شیعیان عزیز لبنان رو داریم که اونها هم مورد احترام همه هستند
پس لطفاً صداوسیمای همیشه جانبدار و شما رسانه ها با این حرفها به شعور مردم توهین نکنید، مردم این مسائل رو به خوبی درک می‌کنن، ولی افسوس که عمق فاجعه اجازه تفکیک این مسائل رو در کلام احساسی نمی ده یا بهتر بگم جمعیت بد عرب بر خوب اونا می چربه
و چه خوش گفت فردوسی پاکزاد که رحمت بر آن تربت پاک باد:
به جایی که خشکیده باشد گیاه
هدر دادن آب باشد گناه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
8
26
نظر مردم محترمه شما كاسه داغ تر از اش نشو
مهدي ساعي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
35
14
ايرانياني كه عربي صحبت ميكنند،عرب هستند نه عرب زبان،زينب خانم،ميشه گفت تركها فقط ترك زبانن؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
5
24
متاسفانه بیشتر دلیل این مطلب نژاد پرستی خود اعرابه و تثسیم بندی ایشان از دنیا به عرب و عجم!در ظاهر آنها غیر از عرب رو آدم بحساب نمیارن!
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
2
20
آخه برادر من اگه دولت پیگیر بود لا اقل دو روز صبر میکرد بعد یه هواپیمای دیگه رو راهی میکرد.که اونام نگن اینا خودشون حیا ندارن
Amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
37
19
به نام خدا
اخه چرا به عربها توهين ميكنيد
خداروخوش نمياد
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
11
69
بنده عرب هستم و افتخار می کنم
لزومی نداره به نژاد عرب توهین کنید
ائمه اطهار همه عرب بودند و ...
خشمتان باید سمت سعودی های خبیث و کثیف
و یا کشورهای مرتجع عربی حاشیه خلیج همیشه فارس باشد که خیل عظیمی از ایرانی ها برای تفریح و خوشگذرانی به آنجا می روند که این طور برای ما شیر شدند
ایرانیم و افتخار هم می کنم که ایرانی ام
مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
12
با سلام اگر دولت عربستان با قاطعیت و سریع حدود الهی را که مرگ به یکی از شیوه های گردن زدن.اتش زدن وسقوط از ارتفاع است برای انان اجرا کرد.پس نشان دهنده یک خطای فردی است.در ضمن این عمل در یک مرکز دولتی و توسط یک فرد دولتی ودولت این کشور بابت رفتار کارکنان مسئولیت دارد ..
عرب اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
48
33
سالهاست از توهین و عرب ستیزی مردم سرزمینم ایران ناراحتم
mohamadreza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
10
جناب آقای فقیهی عزیز
آیا در مقابل اعمال شنیع و ... آل سعود پیامهای به قول حضرتعالی دارای محتوای نامناسب و غیر عقلانی بی اطلاعی محسوب میشوند؟؟؟؟؟؟
مولانای ایرانی فراجهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
5
26
ای قوم به حج رفته کجایید کجایید * معشوق همین جاست بیایید بیایید

معشوق تو همسایه و دیوار به دیوار * در بادیه سرگشته شما در چه هوایید

گر صورت بی‌صورت معشوق ببینید * هم خواجه و هم خانه و هم کعبه شمایید

ده بار از آن راه بدان خانه برفتید * یک بار از این خانه بر این بام برآیید

آن خانه لطیفست نشان‌هاش بگفتید * از خواجه آن خانه نشانی بنمایید

یک دسته گل کو اگر آن باغ بدیدیت * یک گوهر جان کو اگر از بحر خدایید

با این همه آن رنج شما گنج شما باد * افسوس که بر گنج شما پرده شمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
26
20
این مقاله یکی از بهترین مقالات انتخاب بود

بسیار نکته خوبی اشاره کردید، هرگز فراموش نکنیم عده ای از عرب ها جزء هم وطنان و ایرانیان هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
4
32
من 3 سال پیش مکه رفتم و به عینه شاهر رفتار توهین آمیز مردم و مامورین وهابی عربستانی بودم ولی خدائیش شیعیانش یه چیز دیگن درضمن علاوه بر نژاد پرست بودن اونها مقدار زیادی این رفتار اونها نتیجه عملکرد بد بسیاری از هموطنهای خودمونه که عرق ملی ندارن و نام ایران و ایرانی رو اونجا لکه دار میکنن و به این وهابیهای بی فرهنگ گزک میدن .

نمونش هم بازارگردی و انتظار دم در بازارهای اونجا برای باز شدن و خرید جنسای بنجل اونا و رفتارهای زننده بعضی هم وطنا با همسرانشون در مقابل دید کثیف اونا . چون اونا تو دید بی فرهنگشون اصلا زن رو داخل آدم نمیدونن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
1
42
1- تحریم حج عمره و نریختن پول توی جیب این ها
2- اعدام دو نفر پست بی شرف در انظار عمومی و قطع گردن آنها با شمشیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
44
24
ایران عرب دارد نه عرب زبان
اگر کلمه عجم نژاد پرستیه قرآن و پیامبر از اون استفاده نمیکردن
بعدش ما ایرانیا چرا دست از کینه بر نمی داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
12
10
محکم بودن خوبه اما عاقل بودن بهتره.آدم نمیتونه دایم با همسایه اش سر دعوا داشته باشه.بهتره منافع مشترک را پیدا کردو به این نزاع پایان داد.ما مسئول حل و فصل همه مسائل دنیا و نابودی همه مستبدین و مرتجعین دنیا نیستیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
24
22
عده ای مترصدند اسلام و دینداری رو با اعراب پیوند بزنن و چون مشکل با دین دارند از اب گل آلود کوسه میگیرن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
45
32
پیامبر ما عرب بود امامان ما عرب بودندپس ما هم عربیم و نباید به خودمان توهین کنیم! اگر در مملکت سعودی دو نفر غلطی کردند باید به نام سعودی اشاره شود نه عرب! اصلا اسم عرب مختص این کشورها نیست پیشنهاد می کنم از این به بعد نگوییم عربستان بگوییم سعودی! متأسفانه بعضی از جوانان ما که اطلاعات و سواد درست و حسابی ندارند و فکر می کنند هرچه در فضای مجازی وجود دارد عین حقیقت است جوگیر می شوند گاه به عرب ها گاه به ترک ها گاه به افغانی ها توهین می کنند در حالی که اگر در تاریخ تمودت دقیق مطالعه کنند خواهند دید ایران ملغمه ای از همه اینهاست ایران یعنی فارس ایران یعنی عرب ایران یعنی ترک ایران یعنی افغان. این استعمارگران بودند که این حس جدایی را در همه ی ما به وجود آوردند! بیایید به خویشتن خویش برگردیم:گفتم ز کجایی تو تسخر زد و گفت ای جان/ نیمیم ز ترکستان نیمیم ز فرغانه!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
29
16
آفرین انتخاب
نظرات بینندگان