پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه در حال حاضر بحث مدرسهمحوری را به صورت
جدی در مدارس سراسر کشور دنبال میکنیم گفت: مدرسهمحوری رویکردی در
مدیریت آموزش و پرورش است که با حاکمیت اخلاق و روابط انسانی بر اصول
مشارکتپذیری و تفیذ اختیار، استوار است.
به گزارش انتخاب دکتر
علیاصغر فانی در مراسم "اختتامیه سیویکمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش
مناطق کشور" با بیان اینکه امروز مدیریت آموزشی باید به رهبری آموزشی تبدیل
شود عنوان کرد: رهبر آموزشی کسی است که بر زیردستان خود نفوذ داشته باشد.
وی ادامه داد: رهبری یعنی نفوذ در دیگران بهطوری که آنها با میل و رغبت
کار کنند؛ در واقع شرط محبوبیت و مقبولیت برای رهبری آموزشی لازم است.
وزیر آموزش و پرورش ضمن ارائه پیشنهاد برنامهریزی برای برگزاری دورههای
آموزشی ویژه رؤسای مناطق اظهار کرد: در حال حاضر بحث مدرسهمحوری را به
صورت جدی در مدارس سراسر کشور دنبال میکنیم.
وی افزود: مدرسهمحوری رویکردی در مدیریت آموزش و پرورش است که با حاکمیت
اخلاق و روابط انسانی بر اصول مشارکتپذیری و تفیذ اختیار استوار است.
فانی در ادامه با تاکید بر اینکه در امور تربیتی نیاز به کار محتوایی داریم
تا منجر به تغییر رفتار گروهی شود گفت: به تعبیر رئیس مجلس شورای اسلامی
کار دکوری نمی خواهیم. متأسفانه در این سیوچند ساله پس از انقلاب در
برخی موارد اسیر کار دکوری و شکلی شدهایم.
وی افزود: ما به دنبال این هستیم که یک رفتار نسبتاً مطلوب پایدار و مترقی
ایجاد شود. در واقع تربیت، به معنای زمینهسازی ایجاد رفتار مطلوب نسبت
پایدار و مترقی است.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید ارزشیابی از امور پرورشی،
ارزشیابی کیفی باشد، به رؤسای آموزش و پرورش مناطق کشور توصیه کرد به
گزارشهای پرورشی خود آب نبندند.
فانی در ادامه به برپایی اقامه نماز در مدارس کشور اشاره و عنوان کرد: نماز
یک واجب شرعی است و رئیس منطقه باید در نمازهای جماعت شرکت کند. مدیر
مدرسه نیز باید در صفوف نماز جماعت حضور یابد.
ادامه دارد
بی توجهی به مدارس کار را به جایی رسانده که تعمیر نقش ایوان آن هم با بنا هایی پیر و فرسوده کار به جایی نخواهد برد.