arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۲۵۸
تعداد نظرات: ۲۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۲

آقای آشنا ! شان مردان و حامیان دولت را دریابید! / کاش از «آن مرد رفته» یاد می گرفتیم!

● مصطفی فقیهی: مردی را می شناسم از اهالی افراط و مملو از اشکال، او اما مردانه پشت مردانش ایستاد، خط قرمز او، دوستان و رفقایش بود و آبرویش را ، داشته و نداشته اش را ، هزینه آنان کرد، گوآنکه خود در میانه همین دوستان، گاه آنان را تحقیر می کرد و چونان ارباب، آنان را کنیز خود پنداشت، اما کوچکترین نقد به همین جماعت را توهین به خود قلمداد می کرد...بنابراین تفاوتی نداشت که دوستانش چه کرده اند و چه بر سر ملت و مملکت آورده اند، او از یاران حلقه اش، سخت حمایت می کرد، از مردان قابل احترام و سالم گرفته تا سارقان و جاعلان و جاه طلبان و جادوگران! ... البته «آن مرد دیگر رفته است»!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مردی را می شناسم از اهالی افراط و مملو از اشکال، او اما مردانه پشت مردانش ایستاد، خط قرمز او، دوستان و رفقایش بود و آبرویش را ، داشته و نداشته اش را ، هزینه آنان کرد، گوآنکه خود در میانه همین دوستان، گاه آنان را تحقیر می کرد و چونان ارباب، آنان را کنیز خود پنداشت، اما کوچکترین نقد به همین جماعت را توهین به خود قلمداد می کرد...بنابراین تفاوتی نداشت که دوستانش چه کرده اند و چه بر سر ملت و مملکت آورده اند، او از یاران حلقه اش، سخت حمایت می کرد، از مردان قابل احترام و سالم گرفته تا سارقان و جاعلان و جاه طلبان و جادوگران! ... البته «آن مرد دیگر رفته است»!

چندی پیش، شنیدم که جناب آقای دکتر سریع القلم پس از آنکه، صرفاً به اتکای شخصیت حقیقی خود، به نشست داووس دعوت شده ، سخنرانی کرده و برحسب عرف آن کشور و نشست، کرواتی هم بسته، بهانه مورد نظر پیدا شده تا مورد عنایت جدی صداوسیما قرار گیرد و دولت را نیز به باد حمله گیرند.

در این میان اما واکنش آقای دکتر آشنا به نمایندگی از دولت، عجیب بود و باورش سخت و تلخ! او اساساً منکر انتساب جناب سریع القلم به دولت شده بود، آنهم با ادبیاتی نادر و مملو از انفعال و عقب نشینی!

در این میان چند نکته قابل توجه است :

اول: دکتر محمود سریع القلم سال هاست به جز آنکه استاد دانشگاه است و هزاران دانشجو تربیت کرده، به دلیل انتشار مطالب عمیق علمی در قالب کتاب های پرتیراژ یا یادداشت و تحلیل در رسانه ها، فردی شناخته شده است و مورد توجه عوام و خواص. او سالها در مرکز تحقیقات استراتژیک، دوست و همکار و مشاور دکتر روحانی نیز بوده است.

این نکته گفتنی است که نگارنده که مدتی کوتاه افتخار شاگردی ایشان را نیز داشته ، تایید می کند که این همه سال همکاری او و دکتر روحانی، دلیلی بر اشتراک نظر این دو در همه حوزه ها نیست، بلکه دکتر سریع القلم دارای تفاوت و بل تقابل نظر در بسیاری از ساحات با جناب دکتر روحانی است ، با این حال مورد توجه و عنایت ویژه رییس جمهور قرار دارد.

دوم: نامه ی حیرت انگیز دکتر آشنا در اعلام برائت از آقای سریع القلم، در وهله نخست، این سوال را ایجاد می کند که چرا حضرت ایشان حاضر نشد لااقل اندکی و فقط اندکی، پشت این مرد آرام و مورد حمایت دکتر روحانی، بایستاد یا حتی با منشی برگرفته از «اعتدال» و روشی مهربانانه تر ، انتساب سریع القلم به دولت را تکذیب کند؟ آیا این رفتار، توهین و تحقیر این چهره ی علمی و شناخته شده کشور نیست؟

سوم: جریان رسانه ای ضددولت که از قضا کوچکترین قرابتی با دولت ندارد و از کوچکترین بهانه ای برای کوبیدن دولت استفاده می کند، این رویه مدتهاست بر همه ی جریان های سیاسی و حتی مردم عادی عیان شده است، اما شگفتا که هنوز برخی حضرات در بالاترین نقاط دولت، بر آن اشرف ندارند!

کاش پاسخ داده می شد، آیا وقتی منتقدان ناشسته رویی چون صداوسیما - که اینک نقطه ضعف دولت را به آسانی به دست آورده اند -  نوع نگاه و برخورد دولت با مردان و حامیان اعتقادی خود را می بینتد، راسخ و جسور و گستاخ و جری تر نمی شوند تا اینان را در مظان اتهام و آماده ی کوبش کرده و یک یک و نوبت به نوبت سراغشان رود؟

چهارم: جناب آشنا ! اساساً در چنین شرایطی، احساس خطر نمی کنید که نفر بعدی خود شما باشید؟ کما اینکه بعدتر برخی از همان رسانه های افراطی، حکم مشاوره دکتر آشنا و دیگر مشاوران رییس جمهور را به طعن و تسخر، زیر سئوال بردند؟!

آیا حضرات نمی دانند ، اگر سریع القلم ها را تکذیب کنند ، چه جایگزینی برای فردی چون اوست؟ آیا در این مواقع که اهالی علم و معرفت و اندیشه، به زور روش های شاذی چنین، ناپدید می شوند ، جا برای «چاپلوسان و قدرت طلبانی عالم نما» ، آنهم با سوابقی مشعشع و تابعانی از حزب باد، باز نمی شود؟ چندان که بسیاری مطلعند ، اینک بسیاری از چهره های متنفذ دولت قبل - مثل آقای اسماعیل نجار - چنان رنگ عوض کرده اند که رویای استانداری «دولت اعتدال» در سر می پرورانند! اینجا ظاهراً از نگاه آقایان، جای تکذیب نیست ، ظاهراً سکوت جایز است!



پنجم: افکار عمومی می گویند، چرا دکتر آشنا ، اساساً سابق بر این، هیچ تلاشی برای تکذیب حکم مشاورت آقای سریع القلم نکرده بود؟ چرا آن روز که برخی روزنامه های افراطی ، سریع القلم را به صرف انتساب به دولت به چوب فحش و لعن و طعن نواختند ، حکم مشاوره ی ایشان تکذیب نشد؟ اگر مشاور بودن اقای سریع القلم غلط است و حاصل یک موج سازی رسانه ای - که همینطور هم است - چرا همان روز اول ، این ادعا تکذیب نشد؟ مگر شان دکتر سریع القلم که در دوران ریاست دکتر روحانی بر مرکز تحقیقات استرتزیک، مشاور رییس بود، اینک کمتر از مشاورت رییس جمهور یا مثلاً جناب آشنا است که با این ادبیات، چنین اطلاعیه عجیبی را منتشر کرده اند؟

نکته ی دیگر آنکه اساساً امکان مدیریت این جریان سازی رسانه ای، در توان حضرات اندیشمندی چون جناب دکتر آشنا نبود؟ واقعاً این اتفاق مرتبط با یک تکه پارچه ی رنگین، ارزش آن را داشت که یک بحران رسانه ای در دولت را موجب شود؟!

ششم: این اشکال، البته به جناب سریع القلم نیز وارد است که چرا خود، زودتر از بیانیه ی دکتر آشنا، این ادعای رسانه های افراطی را تکذیب نکردند. آنطور که اطلاع دارم، در مرام و مسلک دکتر سریع القلم، واکنش به مهملات رسانه ای هیچ جایی ندارد - چندان که بیش از دو دهه از نقدهای موهن و آتشین یک روزنامه افراطی در مورد نظریات وی می گذرد و او تا به امروز، واکنشی نشان نداده است - اما احتمالاً ایشان تصور می کردند حضرات لااقل لختی از معدود خصائص و خصائل مثبت «آن مرد رفته» را اندوخته اند که اگر روزی قصد تکذیب یا سرکوب حرفه ای این جریانسازی رسانه ای را داشتند  ، لابد شان این استاد دانشگاه و میهمان ویژه 11 ساله ی نشست «داووس» را رعایت می کنند!

هفتم. نگارنده ابداً شیوه ی «آن مرد رفته» را در حمایت از «مردان بد سابقه» نمی پسندد و آن را عملی مذموم می داند ، اما حضرات می توانند با نیم نگاه به همان خصائص و خصائل «آن مرد رفته»، لااقل از «مردان خوش نام و سالم» نزدیک به دولت یازدهم ، حمایت کنند تا حامیان اهل علم این دولت ته نکشد!

کاش حضرات لختی بیاندیشند و بعد تصمیماتی چنین مهم و سوال برانگیز اتخاذ کنند!

مصطفی فقیهی
     مدیرمسئول


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۱۴
در انتظار بررسی: ۱۵
غیر قابل انتشار: ۹۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
629
85
دستش درد نکنه که خوب کاری کرد تا شما بسوزید...
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
پروفسور مولانا که یادمونه چرا ازز اون انتقاد نکردند؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
اصولا شما اقای ناشناس باید همینطور فکر کنید.م هیچ نمیسوزیم.اتفاقا شما هستید که میسوزید.این همه گاف میدید مثل mpt ولی صدا وسیمای ضرغامی مثل شیر پشتتون ایستاده واز شما همایت میکنه.نه از دکتر سریع القلم چیزی کم میشه ونه از روحانی وبقول دکتر مطهری اگر انتخابات ازاد باشه یک مجلس ششم دیگه میاد تا حسابی بسوزید
هادی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
خوبه دیگه. وقتی رئیس جمهور منتقدین را بیسواد خطاب میکنن میدون برای شما هم باز میشه که منقدین را ناشسته رو، جسور و گستاخ، چاپلوسان و قدرت طلبانی عالم نما، دارای سوابقی مشعشع و تابعانی از حزب باد و ... خطاب کنین. احسنت به شما متفکرین و اندیشمندان و با سوادها!!!
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
آقای باسواد.بالایی باتوام.که نمیسوزی وگاف نمیدی!همایت نه ،حمایت درسته.
شما روی مجلس ششم دیگه ای رو اگه دیدید ,ندیدید.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
طرفداری بی چون و چرا از دور و بریای خود نوعی رفتار قبیله گرایی و جاهلی است،
هر کس بی چون و چرا از اطرافیانش حمایت کند اشتباه است،باید از کار حق و درست حمایت کرد و نزدیک بودن به ما دلیل حق بودنش نمیشود/
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
دوست عزیز این که حمایت را همایت بنویسی دست کم از ام پی تی ندارد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
برخی دوستان غلط املایی یک شهروند عادی رو برنمیتابن نمیدونم چطور طاقت آوردن وفتی نماینده ی فخیمه ی مملکت اونم در حوزه ی تخصصی گاف میدادن!؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
24
311
نهایت کوته فکری بوده!!!همین و بس
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
292
36
شما كه اتشت از سريع القلم هم تندتره اقا
ایران
|
UNITED STATES
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
28
267
آن مرد رفته را دوست ندارم ونداشته ام اما اعتراف میکنم منش مردانگی داشت ولی افسوس که صفات بدزیادی هم داشت
پاسخ ها
سیروان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
احسنت بر شما که انصاف را رعایت میکنید! من نیز با شما هم عقیده ام...شاید همان منش مردانگیش باعث عاقبت بخیریش بشود
یکنفر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
نمی دانم چرا غیر اصولگرایان، اینطوری‌اند؛ آقای خاتمی هم با همة خوبیهایی که داشت، این مشکل را داشت!
اما احمدی‌نژاد و ... سفت و محکم، استوار پشت نیروهایش ایستاده بود، تا جایی که میگفت: دکتر کردان، در قیامت جلوی نمایندگان مجلس را برای بررسی مدرک دکترایش میگیرد!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
منش مردانگی داشت ...

نظر شخصی شماست !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
كدام منش مردانگي؟؟؟!!!!!!!!!!!
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
چهارسال دیگه میگی .صد رحمت به آن مرد رفته .
سید محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
12
166
کاملا موافقم.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
275
121
روحانی متاسفم از رای که به شما دادم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
واقعا من هم متاسف و پشیمانم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
واقعا اونها که مثبت دادن به روحانی رای دادن؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
8
98
like
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
148
56
جالبه که امثال شما اون زمان این رفتار احمدی نژادو "سرشت قبیله ای" و اشکال میدونستین !!

اما خودتون باز توصیش میکنید ...

به خدا که خنده دارین...
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
اصلا مطلب رو خوندی؟! برادر من تا زمانیکه روحانی در مقابل تندروها کوتاه بیاید هیچ چیزی اصلاح نخواهد شد...شهامت و تکیه به رای ملت تنها راه مبارزه با افراطی گریست
حق گو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
با نظر ناشناس 16:43 کاملا موافق هستم... باید روحانی هم یک تیم ضد تخریب تندرو ها تشکیل بده ... باید در مقابل تخریب ها بایستد... مثل آقای ظریف... این منتقدان که همه در دولت قبل همه خودشون رو به خواب زده بودن ، به جای جواب گویی به بلاهایی که به سر این مملکت در زمان دولت آوردن ، از در انتقاد به دولت تازه در امدن . به این افراد باید صریح و بی پروا جواب داد و با ادبیاتی مانند خودشون رفتار کرد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
بعضی از انسان ها اینقدر ارام و متین هستند که به خود اجازه نمی دهند به دیگران توهین کنند .از تمام کسانی که به دکتر سریع القلم توهین می کنند خواهش و تمنا می کنم یک بار کتاب اقتدار گرایی ایشان را مطالعه کند تا بداند که علت عقب افتادگی جامعه ماچیست .
روزی که دکتر سریع القلم به عنوان مشاور انتخاب شد من از بابت خوشحالی باورم نمی شد . یقین دارم اقای سریع القلم از اینگونه حمله ها بیمی ندارد که هدف والا تری در سر می پروراند
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
12
97
بسیار عالی.
مهرداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
15
85
آفرین ..................گل گفتی همرزم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
7
122
جناب مصطفی فقیهی این طور که پیداست شخص آقای روحانی و مرکزیت دولت تصمیمی برای ایستادگی برابر جوسازی سایت ها و رسانه های افراطی دست کم فعلا ندارد و حتی خیلی زود عقب نشینی می کند از این موارد متاسفانه هر روز داریم میبینیم که البته شاید این عقب نشینی ها تاکتیکی برای عملی باشد اما دولت توجه کند که روز به روز داره حامیانش رو از دست میده با این روش
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
چهارسال دیگه باتورم 80 درصدی و هجمه ای از انتقاد به سوی رییس جمهور محبوبتون دکتر حسن روحانی میبینمتون.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
علي آقا به همين خيال خوش باش
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
شمااول برو اسمتو باشناسنامت چک کن .یه وقت مغایرت نداشته باشه.خیال من واسه خودم .خیال تو واسه خودت.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
آقای علی همین حرف را به خاتمی زدند دیدید که تورم رشد چندانی نداشت و اوضاع اقتصادی خیلی هم بد نبود. حالا همین حرف را به دکتر روحانی می زنید؟؟؟ اولاً اینکه مساله روحانی و احمدی نژاد و خاتمی و... نیست. مساله اجرای متدهای بین المللی و استانداردی است که اگر رعایت شود بسیار سخت است اقتصاد دچار تورم فزاینده شو آن هم همراه با رکورد. برادر من، آقای احمدی نژاد به این متدها توجه نکرد. کدام متدها؟ باز بودن فضای سیاسی و باز بودن درب های اقتصاد کشور به روی جهان. همین و بس. عقل می گوید اگر این دو را داشته باشی یعنی توسعه و پیشرفت و رشد همه جانبه. روحانی که می خواهد عمل کند لذا گر عمل کند این حرف شما یعنی تورم 80 درصد محال است اتفاق بیافتد. مگر اینکه روحانی شب را بخوابد و فردایش پس از خوردن صبحانه ناگهان همان حرف های احمدی نژاد را بزند و راه او را برود از این روی 80 درصد که هیچ 800 درصد تو شاخش خواهد بود. موفق باشید.
ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
13
83
زنده باشي جناب فقيهي
ماهم حيرانيم كه آن مرد رفته با همه ي ضعف هايش چه ها مي كرد واين دولت كه ما به آن دلخوش بوديم چقدر عقب نشيني ميكند!
دولت ملك كسي نيست
بايد بدانند كه دولت مال مردم است وقرار بود بعد از آن ...رفته باشد!
پس رفتارهاي نسنجيده وشخصي نبايد جايي داشته باشد...
وخواهان عقب نشيني هاي مكرر نيستيم
پ ع
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
5
66
بسیار درست و به جا بود سالهای پیش اول از تخریب شخصیت شروع می شد و بعد به ضرب و شتم .... ان شالله این دولت درسهای خود را از گذشته بگیرد و افراد فرهیخته ای مانند دکتر سریع القلم که بسیار مانندشان اندک هستند را به دلایل بی بنیاد نفی نکند!
حسنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
10
65
برادربزرگوارم ،فقيهى عزيز، بسيار سپاسگزارم.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
103
28
این آشنا عجب شاگرد فتنه گر و مجرمی مانند مصطفی فقیهی تربیت کرده دست مریزاد که خودتونو لو دادید از کدوم طایفه اید
پاسخ ها
علی اکبر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
آی کیو !!!!! گفته من شاگرد سریع القلم بودم نه آشنا !!!!!!!!!!!!!!!!!!
وحید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
این حنای شماها دیگه واسه مردم رنگی نداره برادر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
26
15
بنده خیلی مقاله رو نخوندم ولی چون دو دوره به همان مردی که دیگر رفته است رای دادم و امروز روز همان مرد را به عدالت خدای خویش در روز جزا سپرده ام از قسمت اول مقاله شما گو آن که خیلی در رابطه با غرض اصلی مقاله نویسنده نبود موافقم البته شنیده ام همان مرد رفته چون اعتمادش به خودش از 20 بیستم به 1000 بیستم رسیده بود حرف دیگری را گوش نکرد و مصداق کلام امیر مونان شد " من استبد هلک" و باز شنیده ام که نصایح دوستان کم گوش کرد اما تلنگر دورتر ها را گاهی اثر گذارتر مورد پذیرش یا نقد قرار می دهد اما به هر حال از خداوند به خاطر اینکه به مردم ظلم شد می خواهیم که از آنان که به مردم مظلوم جفا کردند نگذرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
91
34
کسی که راننده تاکسی ها رو مسخره می می کنه در دولت جایی ندارد
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
مسخره نکرده به صدا و سیما ایراد گرفته بود که درباره توافق ژنو چرا از راننده های تاکسی ( یا هر شغل غیر مرتبط) نظر کارشناسی می گیرین.
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
آیه قرآن:ان اکرمکمکم عندالله اتقیکم.
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
32
11
سلام اقاي فقيهي برادر خوبم

شما خود بهتر ميدانيد كه روزنامه گار هرچه از فضاي احساسي و جانبدارانه دورتر شود موفق تر و ماندگارتر است

جملات اين مقاله اگرچه كه واقعيت محض هست اما نوع نگارش و استفاده ي از واژگان زيبنده نبود
اميدوارم در ارامش ويرايش فرماييد بخش هايي ازين مقاله را

لطفا نظر را تاييد نفرماييد

سپاس از تلاش و زحمات بيدريغتان

يا علي
کاشونی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
6
37
عالی بود عالی
داريوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
8
71
دستمال گردن يا كروا Karwaيكى از بخشهاى پوشاك زنان و مردان ايرانى بوده است. ايرانيان باستان، براى زيبايى پوشاك خود، دستمالى را به دو قسمت كرده و آن را به گردن
مي‌آويختند. نام اين دستمال گردنى كروا Karwaبوده است. كروا: رخنه گرفتن و وصل كردن دو چيز باشد باهم (برهان قاطع) و (آنندراج). در ناظم‌الاطباء نيز آمده.
ايرانيان، هر نوع دستاوردى را كه اختراع و به كار مى بردند، داراى فلسفه‌اى زيبا بوده است. كَروا يا كراوات نيز داراى فلسفه‌اى آيينى است
در مورد ریشه ایرانی بودن کراوات گفته شده که در اوستا ۱۲ چیز را نیاز مرد جنگی دانسته‌اند که هشتمین آن کوئرس از ریشه کوئرت بود که در زبان پهلوی به آن گریوپان می‌گفتند و به روی زره بسته می‌شد.
هم چنین در نقش رجب فارس نرسیده به نقش رستم، که بنا بر نظر هرتسفلد مربوط به بابک، پدر اردشیر پاپکان می‌شود، کوئرت را بر دور گردن بابک به وضوح می‌توان دید که به روی زره بسته است. این پارچه پهن را بزرگان و سرداران سپاه به صورت پهن و پیش‌سینه‌ای استفاده می‌کردند و نمونه پهن آن در نقوش طاق‌بستان دیده می‌شود.[۶]
نوئل مالکوم، پژوهش گر بریتانیایی، نیز در کتاب خود به نام "تاریخچه مختصر بوسنی" بر این باور است که کراوات نخستین بار از ایران در زمان ساسانیان به اروپا رفت. این ایرانیان پیروان مانی بودند و برای اینکه از دیگران متمایز نشان داده شوند از پارچه‌ای در جلوی پیراهن خود استفاده می‌کردند ولی در تاریخ معاصر توسط کرواسی‌ها به فرانسه برده شد و به دلیل تفاوت‌های زبانی، نام آن به کراوات تبدیل شد و به وسیله همسابه فرانسه یعنی انگلستان بیش تر مورد توجه قرارگرفت و به دنیا معرفی شد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
مطلب قشنگت رو با اجازت کپی پیست کردم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
ممنون از اطلاع رسانی خوبتون.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
بسیار جالب ممنون از اطلاعاتی که نوشتی
البته بررسی میکنم :-)
ایران نوین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
برو تو همون ایران باستان زندگی کن.
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
25
52
خوشم میاد محمود شده الگوتون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
12
35
ممنون جناب اقاي فقيهي.
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
41
12
آقای آشنا به این مقاله توجه نکنید و فقط . فقط به منافع مردم فکر کنید نه اشخاص
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
6
37
برادر من اگه یه کراوات اینقدر براتون مشکل درست میکنه که دوستان و هم مسلکان رو زیر پاها له کنید تا مبادا کار دستتون بدن بهتره اینفدر شعار از تغییر و غیره ندید برید بشینید کنار خانواده و مردم و به حال خودشون بذارید واقعا جای تاسف داره اینقدر ترسو بودن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
15
متاسفم...
پاكدست مهرورز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
7
30
جناب فقيهي عزيز ضمن تشكر از انتقاد بجا
متاسفانه كساني كه چند روز بعد از 24 خرداد منتظر ايجاد يك تنش جدي در كشور بودند تا آن را بهانه حمله به دولت قرار دهند اكثرشان رنگ عوض كرده و خود را در جلسات عمومي حامي دولت ولي در خلوت دسيسه ميكنند و مشكل تراشي كرده و خوراك كيهانيان را تهيه مي كنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
25
درود و سپاس آقای فقیهی
سخنانتان متین و بسیار منطقی و متقن بود. متاسفانه در این کشور مسائلی که اصلاً اهمیت ندارد، بزرگ می شود. مسائلی که ابداً ضرری ندارد، در مقابل اسلام و مسلمین انگاشته می شوند. به فرموده حضرتعالی: «مگر بستن کراوات، منع شرعی دارد که چنین سراسیمه دست به تکذیب سریع القلم زدند؟» قطعاً "کراوات" با وجود اینکه یکی از مظاهر امروز غرب از نظر ماست، مستند قرآنی و سیره ای ندارد. انیکه به نام دین، با یک تکه پارچه نه چندان با اهمیت اینگونه مقابله می شود جای تاسف دارد. جای تاسف دارد که کراوات زدن را در مقابل حفظ منافع ایران می دانند. جای تاسف دارد که رسانه ملی! به این گونه اخبار می پردازد بدون اینکه کمی تامل و تفکر کرده باشد. امان از قحطی بهانه که دوستان را دست به دامان چنین مسائلی می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
نظر آقای ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳ را تایید می کنم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
11
ahsant
علوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
36
20
آقای فقیهی شما شیفته افکار خودت هستی وفکر می کنی هرچه میگویی درست است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
34
15
این سایت تریبون نظرات شخصی خود نکنید آقای فقیهی!!!!!!!!
آشنا
|
-
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
56
33
آن مرد نرفته است برمگردد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
خدا آن روز را نیاورد
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
خدا نکنه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
اگر برگردد افقی برمی گردد نه عمودی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
11
كاش كاش كاش ...
دانشجوی مسلمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
11
24
آقا به کی بگیم ماهاییکه به روحانی رای دادیم جملگی عشق زیبایی هستیم و عاشق حقوقدانان و مرحوم دکتر شریعتی
بس کنیم دیگه با طرز پوشش و اعتقادات هم کار نداشته باشیم...
پاسخ ها
عباس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
عزيزم اگه دوست داري جو جامعه بيحجاب بشه مطمئن باش بهت خيانت ميشه....اين خط اين نشون
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
5
37
متأثر شدم...
ما ملت مسلمان و متمدن یک نفر رو به خاطر بستن کراوات ترور شخصیتی میکنیم...
افسوس...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
32
11
جناب آقای فقیهی از قضا مراجع تقلید درباره استفاده از کراوات فتوای شرعی دارند! لطفا تحقیق شده صحبت کنید...
نوید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
29
21
سارقان و جاعلان و جاه طلبان و جادوگران!!!
عجب است این همه اتهام بدون سند و بدون محکمه به دوستان دولت قبلی وارد کرده اید و دم از ادب و اعتدال هم می زنید. بله آن مرد پشت مردانش ایستاد چون ایمانش و اعتقاد به راهش را از جای دیگری می گرفت. دل نگرانی از پس زده شدن از طرف مردم و ارباب قدرت نداشت. جالب است که هیچ کدام از آن اتهام ها تا الان هم که او رفته است در یک دادگاه رسمی ثابت نشده است. بر خلاف آن مرد دولت جدید میخواهد دل همه را به دست آورد و نتیجه ی آن ملغمه ای می شود از آشنا و سریع القلم . کسانی که زمین تا آسمان با هم اختلاف فکری و پارادایمی دارند. آری دوست عزیز به دست آوردن دل همه این نتایج را هم برای این دولت دارد. کاش دولت یازدهم تکلیف خود را از نظر فکری روشن می کرد در غیر اینصورت به زودی مغضوب همه خواهد شد. از این جا رانده و از آن جا مانده. مسئله این است آقای فقیهی عزیز.
پاسخ ها
محمود رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
کدام دادگاه آقا نوید؟ منظورت دادگاه اختلاس هاس یا دادگاه قاضی مرتضوی یا دادگاه بابک زنجانی ها؟ محمود خان هم که به قوانین مملکت از ازل بی اعتنا بوده و هست؟ مگر اصلا ایشان به دادگاه میروند تا دادگاه رسمی ای هم تشکیل شود؟؟ چه حرفهای نامربوطی میزنی عزیز
یک ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
دوست درام بدونم به حرف هایی که زدی اعتقاد داری؟
حامد انصاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
7
16
آقای نویسنده از قاطعیت شما در نوشتن این مرام نامه بسی خرسند شدم .
etemad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
12
جناب آقای فقهیی سلام
یکی از درد های بزرگ اصلاح طلبان و اعتدال گرایان همین هست که زود سربازان پیشرو خود را در صحنه نبرد پازل بازی سیاست بدون حامی گذاشته و از دست می دهند . در نبرد سیاسی اگر چنانچه خط مقدم حفظ نشود هیچ موقع سربازی در زمان ضروریت به وزیر شدن نمی رسد تا تجدید قوا نماید. نظرشان فقط خود نگهداری است....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
4
10
خیلی زیبا بود احسنت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
0
16
با سلام :جناب فقیهی کاش کمی شجاعت ان مرد در این برادران بود !!!او حتی در مورد پر حاشیه ترین فرد دولتش که هم مردم قبولش نداشتند و هم ... اما محکم دورشان دیوار کشید و هنوز هم در امنیت آنان از خودش مایه می گذارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
4
4
واقعا احسن به این کلام و این نظر و افسوس که اگر دولت یازدهم در سالهای اخر خود دچار چنان اشتباهاتی شد اما در دولت تدبیر و امید هروز با مسائله نا امیدکننده مواجه می شویم
رضا
|
CANADA
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
8
انصافا مستدل و منطقی نوشته اید . انشاء الله که در موارد مشابه تکرار نشود.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
4
15
احسنت به شما اقاي فقيهي، دكتر سريع القلم اگر به عنوان نماينده دولت ايران شركت كرده بودند ، و به عرف ديپلماتيك لباس ظاهري اهميت نداده بودن باز يه چيزي، اما ايشان شخصاً دعوت شده اند و به كسي ربطي ندارد كه ايشان چه پوششي رو انتخاب كرده اند!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
ما عضوخانواده ايم كه عيبمان رابه هم ميگوييم تا اصلاح كنيم خودمون رو.
ترمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
8
منطقی وسنجیده است اقای فقیهی تشکر از نکته سنجیتان
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
0
4
جناب آقای فقیهی باسلام وتشکر ازفهم ودرایت شما دونکته رالازم دانستم به رویت برسانم اول اینکه خداوند نگهدارخادمان دولت وملت باشدولی اگریکی ازاین دولت کنار برود رئیس دولت آنقدردرایت دارند که ازهرچابلوس وتشنه قدرتی استفاده نکند.دوم آنکه اگرهرچه راکه ازغرب آمده نباید استفاده کرد که کت وشلواربه سبک وسیاق مرسوم راهم باید دور انداخت ولباده پوشید
موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
16
6
... یک مسئول ایرانی هرجا میره باید با نمادهای ایرانی بره چون نماینده ملت ایرانه. وقتی کروات میزنه یا به زبان انگلیسی صحبت میکنه یعنی مقهور فرهنگ مخاطب شده نه اینکه حرام باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
11
خوب اعتدال یعنی همین ! (خالی کردن پشت مشاوران و همراهان ورای دهندگان و....)!!

آن مرد که پشت برو بچه ها و رفیقان را نه تنها خالی نمی کرد بلکه با هواپیمای دربست میبرد 13 به در نیویورک رفته است!!!
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
9
حرف دل بود لاجرم بر دل نشیند افرین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
4
7
آفرين به اين تذكر بجا و لازم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
5
2
شما نگران آقای آشنا نباشید . سوابق ایشان را که بررسی کنید خواهید دید که ایشان مورد عنایت همه دولت ها هستند و قاعدتا توانایی های خاصی دارند !
کیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
10
سالهاست که در اینجا ظاهر فریبنده به جای اندیشه های بزرگ بر سرنوشت مردم سایه انداخته است. یادمان باشد زمانی که بترسیم قطعا می بازیم. سریع القلم هرطور که باشد اینجا باشد یا در کشور دیگری و با هر لباسی که باشد دارای تفکری عمیق و در خور توجه است و همیشه برای ما قابل احترام.
تحلیل بسیار قوی ای بود اقای فقیهی، متشکرم.
محمد رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
8
با سلام متاسفانه اين گونه برخوردهاي از موضع ضعف در برابر جريان افراطي در همه دستگاهها و سازمانهاي دولتي به شکل تاثر آوري وجود دارد و دوستان همکار دولت اعتدال تصورشان از اعتدال مغلوب شدن در مقابل افراطيون است و جريان افراط کماکان در اکثر سازمانهاي دولتي حرف خود را ميزنند و کسانيکه در دولت قبل مورد ظلم و اجحاف واقع شده بودند کماکان تحت عناويني مانند " جو براي احقاق حق شما سنگين است " از احقاق حق خود محروم مانده اندو مسئولين فعلي براي اعاده حق افراد اظهار عجز مينمايند بنده آمادگي دارم موارد را در سازمان محل خدمت خودم در صورت تمايل آن سايت محترم اعلام نمايم
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
13
4
«آن مرد دیگر رفته است»!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
بره که برنگرده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
8
احسنت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
16
خیلی قشنگ بود. دولت سخت در اشتباه است اگر بخواهد یا نخواسته کاری کند که فرهیختگان و باسوادان از دور وبرش پراکنده شوند. حتی بسیار خطرناک است چرا که توده ی مردم همانگونه که به احمدی نژاد پشت کردند به آسانی به روحانی نیز پشت میکنند. آقای دولت ! بهوش باش که پشتت را خودت خالی کنی
arash
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
4
13
قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهري
"انتخاب" مي ترسم تا ما به خود آييم و مردان نيك روزگار خود رابشناسيم اندكي دير شده باشد.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
6
بسيار عالي
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
1
درود بر شرفت و بر قلمت فقیهی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
10
واقعا لذت بردم از این متن که واقعیت های کشورمون رو بیان میکرد در تاریخ پانصد ساله گذشته ایران نخبه کشی کاملاً مشهود بوده و هر کس که دغدغه این مردم و کشور رو داشته به نحوی از صحنه بیرون انداخته میشه و کسایی رو جاش میگیرن که دغدغه جیبشون و قدرت رو دارند
سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
5
8
برای آقای آشنا متاسفیم که علم عالی دکتر سریع القلم رو نمی بینن ولی یه کراوات ردن رو این طوری نهی می کنن.....
سيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
4
گل گفتي وانها نيز نصيحت شما دير خواهند فهميد
عادل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
6
احسنت جناب آقای فقیهی
مرتضی از قم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
7
مطلب خیلی جالبی بود. دمت گرم
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
9
آقای فقیهی ضمن سلام تائید فرمایشاتتان باید بگویم که بعنوان یک حامی ومنتخب ورای دهنده به دکتر روحانی باید عرض بکنم که ان مرد رفته جرات داشت وهرچه میگفت به آنهم عمل میکرد وتاپایان وحتی تا کنون نیز اجازه جسارت به یارانش را نداده است وآقای آشنا وامثالهم باید از او یاد بگیرند.دوستان ویاران حقیقی را نباید به آسانی ازدست داد ومیدان را برای بعضی ها آماده نمود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
9
کاش صداو سیما این مطلب را توجه کند که اگر یک خانم خارجی به کشورمان می اید و باید به زور روسری ببندد ، ایا صداوسیمای دولت مطبوع باید بگوید ان شخص اسلامی و تروریست و... شده است. حتما بعد از برگشت به کشورش باید به گوانتانامو فرستاده شود؟؟!!!!!
mahan
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
4
10
اي كاش رقصيدن بسيجي اقتصادي در تاجيكستان هم ذره اي به چشم زهد فروشان ميامد.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
7
درود متن کاملا بجایی بود. کلا بین نزدیکان اقای روحانی زیاد هستن کسایی که اعتدال رو با انفعال اشتباه گرفتن
یک معلم
|
-
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
0
متنی سراسر توهین وشایسته خودتان
موضوعی بی ارزش، وانتقادی به یک نیروی دست چندم رامایه توهین های بی ادبانه کردید.
yas
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
4
اگه احمدی نژاد نبود این همه فضاحت در دوره کوتاه 6 ماهه را چگونه توجیه می کردید مثل اینکه در روضه هاتان از احمدی نژاد نگید کسی گریه اش نمیگیره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
5
آن مرد رفته... باز میگردد عمو...
سورانه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
6
باانشائ جناب فقیهی موافقم و تاکید می کنم ایکاش دولت روحانی در حق خود ومردم یک دهم دولت آن مرد رفته (در بعضی ناحقی ها)ثابت قدم بود .در استان مرکزی استاندار منفعل امید را از دل مردم وحامیان دولت زدوده است
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
5
بسیار عالی بود ارزش چندین بار خواندن را دارد .از روشنگری شما متشکرم .
ریتا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
6
انتخاب عزیز! همیشه انتخاب اول و آخر ما هستی

درود بر چنین مردان آزاده ای
خداوند پشت و پناهتان باشد
علی اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
2
متاسفانه دولت روش خوبی در پیش نگرفته است ، با در نظر گرفتن توانایی ها تاکید میکنم با در نظر گرفتن توانایی ها افرادی که برای پیروزی ایشان از هیچ تلاشی دریغ نکردند در حتی رده های پایین دولت تدبیر و امید جایی ندارند ولی به قول شما همین " مرد رفته " برای یاران و کسانی که برای بر کرسی نشاندن طرز تفکرش تلاش کردند ارزش قائل بود . جناب آقای روحانی اگر فکری به حال این موضوع نکنید بعید میدانم در دور بعد افراد زیادی با همان شور و اشتیاق قبل برایتان فعالیت کنند!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
6
سریع القلم به قول آقای روحانی ،رییس جمهور،در مقدمه کتاب"ایران وجهانی شدن...""دانشمند فرزانه"است والبته قابل احترام.
ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
3
تشكر از شما اقاي فقيهي به خاطر تحليل درست و به دور از نگاه جناحي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
2
اشنا واقعا که ..........
سيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
2
باسلام ازجناب آقاي فقيهي بسيار سپاسگذارم.چه بجا اشاره فرموديدبه آقاي نجار.حداقل كسانيكه پابه عرصه خدمت دراين دولت راگذاشته اند آنقدرمعتقدبه مباني فكريشان هستندكه باعوض شدن دولت درسال 84 ريانكرده وبراي بدست آوردن پست ومقام قاعده فكري خودرابهم نزدند.
amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
8
حقيقتا بعضي از معاونين و نزديكان روحاني موجب نااميدي مردم شده اند و اين هرچه بيشتر فقدان افرادي همچون عارف را در اداره كابينه بيش از پيش يادآور ميشود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
11
البته اگر این دولت به این شکل ادامه بده مطمئن باشید آن مرد خواهد آمد
ع غ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
14
جالب است آقای آشنا چند صباحی بیش نیست که همراه آقای روحانی است،همراهی چندین ساله و مشاورت دکتر سریعالقلم را تکذیب می کند!؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
2
تذکر کاملا بجایی بود، اتفاقا دیروز به همسرم می گفتم( از آنجاییکه حرفهای ما در خانه هم سیاسی شده) که چرا این دولت در اصلاح طرز تفکر های غلط موجود کند است؟ این رفتار برای ما نیز که با افکار و نوشته های آقای سریع القلم آشنا هستیم نومید کننده بود مگر زدن کراوات آن هم در خارج از کشور ربطی به کسی دارد؟ این یک سلیقه شخصی است و ما اگر این اندازه تحمل پذیرش سلایق دیگران را نداشسته باشیم و هنوز در گیر این بحث و جدلهای پیش پا افتاده بمانیم واقعا جای تاسف دارد.هر کاری تا برای آن در قانون بعنوان جرم تعریف نشده باشد مجاز است و به دیگران ربطی ندارد. این افکار نشانه عدم رشد و تحمل ناپذیری ماست و متاسفیم که بجای ایستادگی در مقابل این رفتارهای عقب مانده مسئولان دولتی از ایشان تبری می جویند، انگار که می پذیرند این عمل یعنی زدن کراوات عملی شنیع است. البته در ایجاد این فکر متاسفم که بگویم خواص ما نقش داشته اند ...
علی
|
UNITED STATES
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
18
متاسفانه در طی این مدت که از روی کارآمدن دولت تدبیروامید می گذرد جناح افراطی هرروز بهانه ای برای حمله به دولت پیدا می کند و اسف بار تراز آن واکنشهای انفعالی دولت در برابر ای هجمه هاست.ای کاش دولتمردان ما حداقل بخش بسیار کوچکی از جرات وشهامت "آن مرد رفته"رادر برابرجناح افراطی از خود نشان می دادند!دکتر سریع القلم کجا و مرتضوی کجا!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
16
15
من دشمن ان مرد رفته بودم ولی فعلا سابقش از شما ها بهتره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
15
یکی از مسائلی که باعث امیدواری من به این دولت هست حضور جناب سریع القلم به عنوان مشاور رئیس جمهوره...
کسی که اگه فقط چند درصد نظرات و ایده هاش عملی بشه مردم و کشور خیلی سریع به سوی پیشرفت تغییر جهت خواهند داد. ضمنا شان جناب سریع القلم بالاتر از این حرفاست که سمت مشاور رئیس جمهور واسش تاثیری داشته باشه بلکه حضور ایشونه که شان این سمت رو بالا می بره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
16
کاملا موافقم.امیدوارم حداقل خود رئیس جمهور از آقای سریع القلم دلجویی کرده باشن.بعضی وقتا مشاورای آقای روحانی کارایی میکنن که نباید! البته اگر دکتر سریع القلم واقعا مشاور آقای روحانی هستن،نباید کاری میکردن که بعدا مشکلی واسه آقای روحانی پیش میومد.حتی اگه جزو هیئت همراه رئیس جمهور تو داووس نبوده باشن. درسته کراوات اصلا چیز بدی نیست،ولی دکتر سریع القلم باید بادرک شرایط فعلی روحانی،نباید چنین کاری میکرد! مگر اینکه واقعا مشاور نباشن و دغدغه ای هم واسه بستن کراوات نداشته باشن. آقای آشنا هم که ماشالا هزار ماشالا...موندم چی بگم!!
میرحسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
13
احسنت بر فقیهی حرف دل مارو زدی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
13
درود بر آقای فقیهی به نظر می رسد جای مردان شجاع برای ایستادن پای شعارهایی که داده اند و با آن مردم را به پای صندوق کشانده اند خالی است و از این دست افاضات از جمع دولتمردان آقای روحانی زیاد شنیده می شود گاهی به اسم اعتدال صداقت و مروت و مردانگی را کنار گذاشته اند و شجاعت آن مرد رفته را در دفاع باطل از اطرافیان خود؛ در راه درست را ندارند.
mahan
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
23
اي كاش رقصيدن بسيجي اقتصادي در تاجيكستان هم ذره اي به چشم زهد فروشان ميامد.
بي نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
4
8
احسنت.موجز ، موثر و مستدل. درود بر شما
دختر حوا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
14
16
خدا آخر وعاقبت همه مون رو ختم بخیر بکنه
احمدی نژاد معجزه هزاره سوم نبود بلکه بلا وفتنه ومصیبت دوران ما بود
ناشناس
|
CZECH REPUBLIC
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
9
12
راستی از معجزه هزار سوم که پدر شاهکار اقتصادی ایران است چه خبر؟اسم ایشان در تاریخ ثبت خواهد شد،البته بالاتر ازقاجارها.....
مورمور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
16
نکات جالب و درخور تعمق و تأملی را بیان کردید ، واقعاً تا امروز که 35 سال از انقلاب می‌گذرد جائی ندیده و نشنیده‌ام که کراوات شیئی مذموم ، ضددین و سمبل غربزدگی خوانده شود ، در همین سالها ، تلویزیون بارها و بارها با پروفسور سمیعی جراح سرشناس مغز و اعصاب - که به حق مایه مباهات هر ایرانی وطندوست در سراسر جهان است - و از بدو ورود تا زمان خروج از کشور با کراوات در همه جا دیده می‌شود مصاحبه کرده و در بخشهای نختلف خبری نشان داده است ، چگونه است که کراوات از منظر رسانه ملی!! کارکردی دوگانه دارد ؟ متأسفانه گردانندگان رادیو و تلویزیون در همین مدت کوتاه بوضوح نشان داده‌اند که نمی‌خواهند به آراء مردم در 24 خرداد تمکین کنند و حاضر به پذیرش شکست جناح همفکر خود نیستند و اینبار نیز از کراوات بعنوان ابزاری برای کوبیدن دولت برآمده از آراء مردم سود برده‌اند!!
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
7
8
احسنت عالی بود . اگر خاتمی بود تا آخر پای اعتقادش میموند اما این آقایون میترسن و عقب نشینی رو مترادف با سیاست بازی میدونن !
شاعر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
9
ماشاالله
من اصلا آقاي مصطفي فقيهي رو نمي شناسم ولي خداييش عجب قلمي دارند !
استاد ! ما رو به عنوان شاگردتون بپذيريد .
یک حامی دولت اعتدال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
15
واقعا سپاسگزارم. یادداشت پرمغزی بود. امیدوارم جناب دکتر روحانی این نقدهای دلسوزانه را جدی بگیرند وگرنه اگر این رفتارها ادامه داشته باشد عاقبت این دولت رضایتبخش نخواهد بود.
هم آقای آشنا و هم آقای صادق مشاور رسانه ای دولت ضعف ها و اشکالاتی دارند که اگر اصلاحات انجام نشود دولت و مردم حامی دولت اعتدال متضرر خواهند شد.
پاسخ ها
امیر حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
یادمان باشد هدف اصلی اقلیت افراطی اصولگرا شانتاژ و جوسازی است تا دولت وارد قضیه شود و به انحاء مختلف دولت را به بیراهه بکشانند اما دکتر روحانی که یار غار هاشمی است از پس این "مگس ها "بر خواهند آمد . ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود میبری و زحمت ما میداری !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
8
9
ازترس برگشت "مرد " این مطالب را صدر خبرها گذاشتید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
5
احسنت
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
6
کاش صدای این انتقادا شنیده بشه
دیندار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
8
واقعا سخن از زبان مامیگویی....چه رساوچه گیرا.....ولی کوگوش شنوا.....
222
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
8
واقعا جای تاسف دارد که ما از نظر فزهنگی اینقدر تنزل کنیم که ملاک شخصیت گذاری برای افرا نه علم نه عمل بلکه ظاهر افراد باشد یک روز ریش پورفسوری ظریف روز دیگر لباس سفید ایشان یک روز کراوات دیگران همه مورد انتقاد است اگر کراوات اشکال دارد چرا کت و شلوار وپالتو پیراهن و لباسهای وارداتی از غرب اشکال ندارد چرا دشداشه اجباری نمیشود چرا ریش طالبانی نمیگذاریم. کی به فرهنگ وظاهرو خواست مردم احترام بگذاریم بعد ناراحتیم چرا جهانگردی وتوریسم از ایران رخت بر بسته است وقتی ما به خواست فردی خودمان احترام نمیگذاریم چطور به دنیا ودنیا به ما احترام متقابل بگذارد. یعنی چه که در عصر تکنولوژی وارتباطات جهانی در یک رسانه قابل رویت جهانی به کراوات گیر میدهند آن هم در زمانی که دنیای غرب وحتی کشور های بظاهر دوست ما انگشت اشاره سیاه نمایی حق آزادی در ایران را بطرف ما اشاره رفته اند دشمنان دوست نمای ما همین رسانهای داخلی اند که آب به آسیاب دشمنان میریزند. ما از نظر فرهنگی خیلی برتر از آنیم که برای هیچ زیر سئوال بی فرهنگان بروی اگر که بخواهیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
7
این مردانگی نیست که به هر عنوان پست مردانی که پر از جهل و نفاق و کینه و تزویر به هر قیمتی به ایستی اگر ایرادی به کسی وارد هست باید خود ایراد رو گفت نه انسان مزخرفی رو که هشت سال بلا به سر این مملکت آورده رو مثال برای یه امر نفهمیده و نه شنجیده زد این حمایتهای بی دریغ همان اندازه از عقلانیت به دور که مثال شما انشالله که متوجه شده باشید جناب فقیهی اگر هنوز محبت اون آدم که بردن اسمش هم مشمئز کننده هست در دل دارید زهی خیال باطل که طرح موضوع کنی خدا رحمت کنه شریعتی رو میگفت اگر میخواهی کسی رو خراب کنی خوب بهش حمله نکن بد ازش دفاع کن و شما حتی این موضوع رو هم خوب عمل نمیکنی چون دیدگاههای مردم رو نسبت به اون هشت سال که مملو از حماقت بود رو میدونی
پاسخ ها
فاطمه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
جانا سخن از زبان ما می گویی واقعا آقای فقیهی مطلب بجایی بود ولی حتی بدترین انسانها صفات خوبی دارند باید آنها را مورد تقدیر قرار دهید!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
6
اصلادراوان انقلاب کراوات بعنوان نمادصلیب حذف نشدبلکه گفته شدچون یک پوشش بی مصرف واضافه است بجای اینکه کراوات ببندندپولش رابدهندبه کسانیکه ندارندپیراهن بخرند.
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
8
شدیدا لایک آقا مصطفی!
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
11
روحانی اگه بخواد همینجور ادامه بده سرنوشت دولتش از دولت خاتمی هم بدتر خواهد بود. احمدی نژاد به درستی روش برخورد با منتقدان اصولگراش رو درک کرده بود و انفعالی عمل نمیکرد. کاش روحانی و دولتش تا دیر نشده این نکته مثبت احمدی نژاد رو یاد بگیرند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
5
احسنت فرمایش درستی است باید دولت حامی مردانش باشد.لایی کشیدن درست و جوانمردانه نیست.
لیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
7
بعد از این خانمهای غربی غیرمسلمان هم الزامی به رعایت عرف ایران درباره حجاب نباید داشته باشند! مطلبتان عالی وبی نقص بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
10
5
سريع القلم اگر به نمايندگي از دولت شركت ميكند بايد حداقل پروتكل هاي بين المللي كه ايران در ان ذينفع يا متعهد است رعايت كند
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
10
3
لطفاً اینقدر حص نخورید و کمی هم ادب را رعایت کنید. چه کسی در مورد چاپلوسی و تملق می نویسد؟! کسی که سر تا پای نوشتجاتش در این چند ماهه، تملق و چاپلوسی بی مایه و زشت بوده است!
آگاه ساز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
6
تذكر بجا، معتدل و مومنانه ايي بود. روش اعتدال در دام افراطي ها گير نكردن است. منش معتدل توجه به همه ى ابعاد يك مسئله است. جناب فقيهي با نگرش همجانبه به تذكر مناسب در نگرش توجه داده اند. ممنون از توجه و تذكر ايشان؛
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
12
11
آن مرد رفته بسیاری از جاها نشان داد که بی بدیل است و خواهد ماند !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
7
آقای فقیهی هنوز ما خودمان را به تغافل زده ایم و برایمان عزت کشور مهم نیست.هنوز به فکر انتقامیم. از آشنا ها هم متاسفیم...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
9
دولت کلاً خیلی ساده هواداران خود را رها می‌کند. زیاد جدی نگیرید
بهلول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
12
سلام : دریک کلام زنده باد به این قلم .
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
5
16
واقعا کی این آقای ضرغامی از صدا و سیما میره و یه ملت و از دست خودش راحت میکنه؟
سعيد اردستانيان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
7
خدا نكنه پست وميز كسي را بگيره
پاسخ ها
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
قطعا بدتر از ایشان جایگزین ایشان خواهد شد ، این را تجربه ثابت کرده است عزیز دل برادر هر سال میگیم دریغ از پارسال
سامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
4
14
اصلا مگه کراوات زدن چه اشکالی داره؟ها؟ غرب گراییه؟ از غرب اومده؟ خب ما این همه فرمول و مطلب تو کتابامون هست که اکثرا دانشمندان غربی اثبات کردن، پس این فرمولا حرامه؟ نباید استفاده کرد؟ استخراج نفت رو انگلیسا آوردن تو ایران. آقا استخراج نکنین حرامه. معدن هارو استخراج نکنین حرامه. داروهای ضد سرطان مصرف نکنین حرامه. آقای محترم کامپیوترت رو خاموش کن از غرب اومده حرامه. حرامه حرامه حرامه
پاسخ ها
علوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
گاندی برای مبارزه با غرب کرباس تولید هند را می پوشید.
ع باران دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
11
نقدی بسیار متین و با ارزش بود. آقای فقیهی ثابت کرده اند که نان به نرخ روز خور نیستند و هر کار ناپسند از هر فرد و جناح را تاب نیاورده و این چنین بر سر آنان داد می زنند. تا باد چنین بادا.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
7
براذر فقیهی حرف دل خیلی ها را زدی،متاسفانه این وضیعیت در استانها هم بدتر است.طرف مشورت خیلی استانداران همانهاهایی هستند که سالها خون به دل این ملت کرده اند.نمونه اش کهگیلو یه و بویراحمد است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
4
9
احسنت جناب فقیهی! احسنت
طرفدار ان مردی که رفت
|
UNITED STATES
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
12
7
از سری نوشابه های فقیهی که باز شد ...
بهرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
4
16
من به عنوان يكي از دانشجوياني كه افتخار شاگردي ايشان در مقطع كارشناسي ارشد را داشتم به ضرس قاطع ميگويم كه ايشان استاد كامل به تمام معني از لحاظ سواد و اخلاق رفتاري ومنش استادي هستند .
پاسخ ها
شهرام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
من هم به عنوان یکی از دانشجویانی که افتخار شاگردی دکتر آشنا را در مقطع کارشناسی ارشد داشتم به ضرس قاطع می گویم که ایشان استاد کامل به تمام معنی از لحاظ سواد و اخلاق رفتاری و منش استادی است و حرفاهاشان درست است.
آزادمـــرد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
2
متاسفانه آقای آشنا چندان با کابینه و تفکرات اعتدالی دولت سرسازگاری ندارد!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
4
بنظر من صدا و سیما ارزش آن را نداشت که آقای آشنا خود را موظف به نوشتن آن نامه کند آنهم در خصوص کروات !
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
5
واقعا این آقای اشنا مایه سرافکندگی مون شده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
6
تا آن مرد رفته زیاد دور نشده صداش بزنید برمی گرده!!
پاسخ ها
محمد رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
آن مرد شاید رفته باشد اما هنوز چکمه به پا و پا در رکاب است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
11
یاد اون مرد به خیر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
1
در خراسان رضوي همه حاميان روحاني تحت فشار مديران دولت سابق هستند افسوس وصد افسوس واقعا اميدي نيست
پاسخ ها
امیر رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
راستی از اسمال نجار چه خبر؟ او که به کردستان و کرمان ر.. حالا نوبت خراسانه؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
9
اقای احمدی نژاد دیگه نیست ضمن اینکه یک زمانی رئیس جمهور کشور بود منم با ایشون و با همه نظرات و کردارش مخالفم ولی بهتره که با ادبیان ان مرد رفته ازش یاد نکنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
3
آقای آشنا برای رضایت و خشنودی تندروهای افراطی ، دکتر سریع القلم را قربانی کردن اما نمیدانند آنها به حذف کل کابینه هم رضایت نمیدن
جادوگر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
3
نکته جالب در برنامه دیشب صدا و سیما این بود که از آنجایی که میدونست تخریب از طریق کراوات مقبولیت عمومی رو به همراه نداره تلاشش برای تخریب دولت با توجه به حرفای جناب آشنا انجام داد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
4
آدم منطقی و دارای عقل سلیم به گفتار و کردار افرادتوجه میکند نه لباس آنها . در ثانی لباس دکتر سریع القلم بسیار باوقار ودر حد یک فرد فرهیخته بوده است .ای کاش همه اینگونه لباس مرتب ومنظم ببوشند .
نا آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
8
4
آقای فقیهی اگر کراوات خوب است چرا همیشه ودر همه جا استفاده نمی شود واگر بد است چرا بیش افراد اجنبی استفاده می شود فکر می کنم این کار ریا ودو رویی است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
5
5
مگر همین عرفهای دیپلماتیک نبود که زور روسری سر وزیر خارجه ایتالیا کردیم؟آقای فقیهی هنوز ما خودمان را به تغافل زده ایم و برایمان عزت کشور مهم نیست.هنوز به فکر انتقامیم. از آشنا ها هم متاسفیم...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
ببخشید اشتباه منفی دادم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
10
ویژگی آقای سریع القلم و امثال آنها این است که ریاکار نیستند و برای پست و مقام حاظر نیستند پوشش خود را عوض کنند . هستند آقایانی که منتظرند فضا بازتر شود تا تیغ بر محاسن بلغزانند و کراوات و پاپیون بچسبانند و پزهای آنچنانی بدهند !
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
5
3
اقای‏ ‏فقیهی‏ ‏نفست‏ ‏از‏ ‏جای‏ ‏گرم‏ ‏بیرون‏ ‏میاد‏ ‏کفن‏ ‏پوشا‏ ‏کفناشون‏ ‏رو‏ ‏اماده‏ ‏کردن‏ ‏واقعا‏ ‏اقای‏ ‏روحانی‏ ‏خیلی‏ ‏شرایط‏ ‏سختی‏ ‏رودار‏ ‏ه‏ ‏میگذرونه‏ ‏فقط‏ ‏خدا‏ ‏کمکش‏ ‏کنه‏ ‏بتونه‏ ‏کشور‏ ‏رو‏ ‏حفظ‏ ‏کنه‏ ‏‏!‏‏ ‏
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
6
1
آفای فقیهی شما که افتخار شاگردی ایشونو داری.آینده تو آینده همون کساییه که بیجهت افکار خودشونو خرج کسایی میکنن که آخرش هیچی ازتوش در نمیاد و یروزی از این همه حمایت پشیمون میشی.مثل علی مطهری که خودش اول اصوالگرا بود.دقیقا عاقبت تو هم همونه!من برادرانه گفتم .مواظب باش .سایتت پر بینندس
پاسخ ها
امیر رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
تو غلط کردی علی مطهری فرزند خلف پدر و فرزند محبوب ملت هست اگه یک نماینده واقعی در مجلس باشد علی مطهری است نه امثال کوچکف ها و نارسا ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
علی مطهری یک نماینده واقعی ملت است هرچند اصولگراست باسواد وفهمیده ومهمتراز همه یک انسان واقعی و یک مسلمان وظیفه شناس است افسوس که درمیان رساها وکوچکها وقنفذها گیر افتاده است خون مطهری دررگهای اوجریان دارد
ححح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
3
آقای رئیس جمهور خواهشا تا دیر نشده کابینه تونو ترمیم کنید ... زمان داره می گذره و مردم امیدشون بعد از خدا به شماست .
بانوی ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
4
در هیچ کجای متون اسلامی و سیره عملی پیامبر بزرگ اسلام کسی به خاطر پوشش و نوع قافه ظاهری مورد شماتت قرار نگرفته است و تاکید می شود که سخن را ببین و نه گوینده سخن را

کروات نه نشانه غرب زدگی است نه خودباختگی فرهنگی بلکه صرفا پوشش زیبابرای مردان در جلسات رسمی است. اگر اینگونه بنگریم پس شلوارهای لی، ساپورتها، بلوزها، ماکسی ها، کت وشلور، کت و دامن و... همه و همه غربی است و ربطی به پوشش ایرانی اسلامی ندارد. با ید عمیق تر به مسایل نگریست و از حاشیه ها گذر کرد. به امید آنروز
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
1
عالی بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
2
جالب آن است که آقاي دکتر آشنا، خود از استادان حوزه رسانه‌ است اما ما نديدم از تخصص خود به سود دولت کنوني بهره ببرد. گاف‌هايش بيشتر است تا کمک تخصصي‌اش
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
1
1
واقعا جای تاسف است !نه اینکه روزینامه هایی مثل کیهان دائما دنبال نقطه ضعف برای کوبیدن دولت منتخب واقعی مردم نیست وجریان شکست خورده انتخابات هم آرام نشسته و باهزار حیله موفقیتهای پی در پی دولت را زیر سئوال نمیبرد دوستان دولت هم بجان هم بیفتند و مستقیم و غیر مستقیم همدیگر را بکوبندو آب به آسیاب کیهان و امثالهم بریزند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
3
1
آفرین. باید به امثال آشناها یادآوری کرد که دین برای انسان‌هاست نه انسان‌ها برای دین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
5
آخه سریع القلم هم شد متفکر!!! از کی تا حالا؟؟؟؟؟؟؟!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
2
1
نویسنده مجترم افراطی گری نه از جانب گذشتگان جواب داد و نه از جانب شما جواب خواهد داد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
1
2
با تشكر إز متن اقاي فقيهي. ولي اينكه صدا و سيماي "بي غرض و مرض"ً به جاي انكه إز احترامي كه دكتر سريع القلم به عنوان يك ايراني در محافل علمي جهاني براي ايران كسب كرده اند صحبت كنند به ظاهر ايشون بند كرده اند نشان از درجه حسادت و خصومتش دارد. اي كاش مسئولين صدا و سيما كمي خودشان به صحبتهاي روحانيوني كه دعوت مي كنند تا در برنامه هاشون به مردم درس اخلاق بدهند كًًًوش ميداد. از طرفي مكر بشار اسد و مالكي دوستان همين اقايون در سوريه و عراق هميشه با كراوات نيستند؟ ملت ايران مايل است دليل اين همه حمايت از اين "غربزده ها" را بداند.
سهند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
1
1
من شخصا به نظریات دکتر سریع القلم علاقه مندم . اما این احتمال را هم بدهیم که ممکن است که پشت این قضیه تدبیری بوده باشد که ما از آن بی خبریم .
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
2
3
آقاي فقيهي
شما كه راه حمايت همه جوره از دولت را بلديد ميشه يك مقدار هم از حضور بي حجاب خانم اشتون و اشميت در سفارت ايران در ‍ژنو با حضور آقاي ظريف صحبت كنيد خوشحال ميشم توجيهات جناب آلو را بخوانيم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
2
8
عشق فقط یک کلام احمدی نژاد است و بس
گرچه آن مرد رفته است لیک همچنانش در میان جان شیرین منزل است خدا عوض این همه توهین و ناسپاسی به ایشان پاداشی عظیم در دنیا و آخرت عنایت بفرماید به حق محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله و عجل فرجهم
محبتی
|
MADAGASCAR
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
2
4
این فقیهی هم خیلی باد داره، یه مصاحبه با هاشمی کرده دیگه زده جاده خاکی.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
1
4
به همين زودي روحاني ناميدم كرد احمدي نزاد جسور بود و رفيق بإز
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
1
1
متاسفانه ریا وتزویر در کشور ما محاز است تظاهر کن به آنچه نیستی وانگاه هر چه میخواهی از مقام قدرت پول بدست میآوری ولی اگر کوچکترین انتقادی کنی آنچنان به وسیله رسانه ملی که متاسفانه پو پولیستی شده بر زمینت میزنند و آبرویت را میبرند که دیگر قدرت بلند شدن نداشته باشی حافظ میگوید! ریا حلال شمارند و باد جامه حرام زهی طریقت وملت زهی شریعت وکیش ما به کجا میرویم همه باید نقش بازی کنند
etemad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
1
1
اولین کامت را گذاشتم ولی متاسفانه محافظه کاری در اوج است آقای فقهه
ولی الله اسلامیه گرگان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
0
5
درود به جوانان ایران زمین من در سن 66 سالگی
هستم من از کار در مزرعه کار در جنگل کار در دامداری چندین شغل کار با وانت کار در آسیاب
کار در شالی زار کار با گاری کار با اسب . خر
چوپانی و گله داری مکانیکی کار بر روی ساختمان سازی چند هزار صفحه دست نوشته پای سخرانیها
حالا وبلاگ نویسی در باره ایران باستان
بشما سفارش می کنم با بد و بیراه گفتن و بی احترامی کردن فرهنگ اصیل پدران و نیاکان ایران زمین را به فراموشی نسپارید نیک گفتار باشید با محبت
د جوانمردی و ادب انتقاد کنید دشمن ما دوسته می شو ند و در دوطرف قرار میگیرند بعد به هم فحاشی
می کنند و از اجنبی پول می گیرند تا به دو یا چند جناح فحش بدهند آب گل آلود بکنند من از جونان
فرهیخته ایران زمین می خواهم حال که شما
عا شق وطن هستید قدر هم را بدانید بهم گیر ندید
سلیقه ها همه یک جور نمشود حتی دو برادر که از یک پدر ومادرند حتی دو قلو اند بی خود خودتان را با حرفهای دلسرد کننده سر گرم نکنید مسابقه بگذارید
برای خوب سخن گفتن که من پیر مرد بشما حوانا ن افتخار کنم و به آینده شما خوش بین باشم حرفهای
خوب سخن خوب نشانه جوان مردی و فر هیختگی شما ست زنده باد جوانان وطن پاینده باد مام وطن
بر قرار باد پرچم کاویانی توحیدی ایران زمین
موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
1
2
یه انتقاد چرا این موضوع رو زودتر نگفتین.
خداوکیلی تا خودم از خبر این رو دیدیم آقای آشنا گفتن همین حرفا رو بخودم زدم احمدی نژاد اگه همه کارش غلط بود ولی مردونه وایساد خودشو سپر اطرافیانش کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
2
2
برای روحانی متاسفم که امثال این اقا تو تیمشن
مهدي پلنگ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
6
4
احمدي نژاد به سزاي اعمالش ميرسد چون با درويشان در افتاد بود خداوند روزگارش را سيا ميكند دستش را رو مي كند وحاميانش را نابود ميكند منتظر باشيد ويادتان نرود گرچه اين را چاپ نمي كنيد چراغي را كه ايزد بر افروزد هر آنكه پف كند ريشش بسوزد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
5
7
فقیهی شماکی هستیدتواول بایددهانت رابشویی وضوبگیرید بعداسم دکتراحمدی نزاد رابیاورید .چراتظرات مخافانتون رامنتشرنمیکنید مرگ بردولت تزویروتعلیق ونفاق .مرگ برسبدکالا مرگ برفقیهی وسریع القلم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
3
3
جناب فقیهی، آن مرد اهل افراط وسراسر اشکال که بحمدالله رفت . اما خوشحالم که این سرزمین مردان مرد کم اشکال هم فراوان دارد ویکی ازاین مردان باعرضه و باغیرت نامش مصطفی فقیهی است مردی از دیار دانش و معرفت واز اهالی رسانه . زنده باشی که قلم شیوایت و ضمیر پاکت و صداقت بی مثالت ما را برجای خود میخکوب کرده الحق ووالانصاف.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
4
3
مصطفی فقیهی خدا بگم چکارت کنه مرد . الان پنج بار برگشتم واین متن رو خوندم وسیر نمیشم . واین جمله: وقتی منتقدان ناشسته رویی چون صداسیما ... وای وای زنده باشی مرد . خدا کمکت کنه خدا کمکت کنه خداکمکت کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
2
4
خداوند وجود پربركت دكتر سريع القلم راحفظ نمايد بايد پاي درس اين استاد بزرگ نشست تاعظمت اورادرك كرد اينجانب افتخار شاگردي اورابيست يال پيش دردانشگاه شهيد بهشتي داشتم اينها سرمايه هستند براي كشور اما خوب ازكيهان چه توقعي مي توان داشت اوكه تكام قدبراي حذف سرمايه هاي مملكت ايستاده است استاد سريع القلم پيش ازانكه استاد علوم سياسي باشد يك دانشمند ديني است
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
0
2
هیچ وقت کاریکاتور مضحکی که از احمدی نژاد توی مجله اصلاح طلب بود در زمانی که خود احمدی نژاد رییس جمهور بود یادم نمیرود هیچ وقت توهین های شما به رییس جمهور ب سابقه است
جزیره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
1
0
منم موافقم که باید پشت یاران ایستاد به هر قیمتی ولی معتقدم هنوز ان مرد نرفته چون سبقه اوست که چنین فضا سازی می کند یعنی داشتن یا نداشتن کراوات از هیچ مملکتی کم نمکند بلکه خواری و گوشه نشینی ان مملکت است که شئانیت انرا را زیر سئوال می برد اصل را درست کنیم ریشه دروغ را که صدا و سیما و امثال ان در جامعه پروراندند را برچینیم کراوات زیاد مهم نیست
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
0
2
اگه‏ ‏روحانی‏ ‏همین‏ ‏جوری‏ ‏به‏ ‏تدبیر‏ ‏های‏ ‏ارزنده‏ ‏و‏ ‏مفیدش‏ ‏ادامه‏ ‏بده‏ ‏چهار‏ ‏سال‏ ‏بعد‏ ‏منتظر‏ ‏امدن‏ ‏دولت‏ ‏بهار‏ ‏باشید‏ ‏انهم‏ ‏با‏ ‏رای‏ ‏قاطع.البته‏ ‏اگه‏ ‏جنتی‏ ‏فتوای‏ ‏جدیدی‏ ‏نده‏!‏!!
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
1
1
این روزها می بینیم که همه ی قباها و عباها از مرغوبترین پارچه های غربی دوخته میشوند، این را نمی شود گفت غربزدگی.
ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
2
4
درجواب اون ناشناس كه گفته آقاي فقيهي بايد وضوبگيره ونام محمود را برزبان بياره!!!
مرگ گفتن نشان ضعف مفرط است
اگر حرف منطقي داريد بفرماييد
با مرگ گفتن چيزي حل نميشه
محمود وضو گرفته بود كه اون همه خدمت!!!!!كرد؟؟
خدمت 3هزارميلياردي ،خدمت بيمه ايران،خدمت تورم 300درصدي،خدمت تحريم هاي فلج كننده....هزاران خدمت ديگه
نظرات بینندگان