صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۹۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۳ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
خاطرات هاشمی رفسنجانی: از صبح زود، به تدريج نتيجه اخذ آرای انتخابات [ریاست‌جمهوری] اعلام مى‌شود و گويا مجموع آرا، بيش از 28 ميليون شده كه دو ميليون رأی، از انتخابات چهار سال پيش كمتر است؛ با اينكه تعداد واجدان صلاحيت رأى، حدود هفت ميليون اضافه شده است.آرای آقاى [سید محمد] خاتمى از 21 ميليون رأی گذشته و آقاى احمد توكلى، كمى بيش از چهار ميليون رأی.كم‌كم شبهه تقلب در انتخابات مطرح مى‌شود. از ديروز پيش از ظهر، صحبت كم‌آمدن تعرفه در شعبه‌هاي بسيارى از شهرها مى‌شده، با اينكه بيش از 45 ميليون تعرفه توزيع شده و نيز وزارت كشور، اصرار بر اضافه‌كردن صندوق اخذ رأى داشته، ولى چون تفاوت بين آقاى خاتمى و ديگران زياد است، ساير نامزدها صرفه‌اى در طرح شكايت نمى‌بينند.شوراى نگهبان اشاراتى‌كرده است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۱۹ خرداد ۱۳۸۰: از صبح زود، به تدريج نتيجه اخذ آرای انتخابات [ریاست‌جمهوری] اعلام مى‌شود و گويا مجموع آرا، بيش از 28 ميليون شده كه دو ميليون رأی، از انتخابات چهار سال پيش كمتر است؛ با اينكه تعداد واجدان صلاحيت رأى، حدود هفت ميليون اضافه شده است.آرای آقاى [سید محمد] خاتمى از 21 ميليون رأی گذشته و آقاى احمد توكلى، كمى بيش از چهار ميليون رأی.كم‌كم شبهه تقلب در انتخابات مطرح مى‌شود. از ديروز پيش از ظهر، صحبت كم‌آمدن تعرفه در شعبه‌هاي بسيارى از شهرها مى‌شده، با اينكه بيش از 45 ميليون تعرفه توزيع شده و نيز وزارت كشور، اصرار بر اضافه‌كردن صندوق اخذ رأى داشته، ولى چون تفاوت بين آقاى خاتمى و ديگران زياد است، ساير نامزدها صرفه‌اى در طرح شكايت نمى‌بينند.شوراى نگهبان اشاراتى‌كرده است. 
 
آقاى [جواد] مقصودى، ریيس ستاد [برگزاری] نمازجمعه تهران آمد و اعتراف‌كردكه پيش‌بينى‌شان نادرست بوده است. ديروز در نمازجمعه به من گفت، شواهد نشان مى‌دهد كه آقاى خاتمى، بيش از 12 ميليون رأى ندارد و آقاى توكلى هم بيش از 10 ميليون رأى دارد و با اذعان به اشتباه جناح راست، از من راه‌چاره براى جبران اشتباهات مى‌خواست كه تذكراتى دادم و گفتم، نظر من از شش سال پيش اين بودكه جامعه روحانيت مبارز، بايد با جريان معتدل و مستقل كه بيش از 40 درصد هستند، هماهنگ باشند، ولى نظر رهبرى و جامعه روحانيت اين نبود و فكر مى‌كردند كه بايد ارزشى‌هاى چپ و راست، در مقابل ديگران با هم متحد شوند كه عملى نيست.  
 
آقاى [عبدالعلی علی] عسگرى، [ریيس بنياد غرب‌شناسى] هم آمد و همين مطلب را مطرح كرد و چاره‌جويى كرد و گفت، از بنياد تعاون سپاه كناره گرفته، براى اينكه بنياد آمريكاشناسى را به منظور شناخت و معرفى دشمن بزرگ انقلاب، تشكيل دهد و اداره كند.گفت، سپاه به روزنامه جوان و ايثارگران به روزنامه سياست‌روز كمك مى‌كنند. 
 
عصر آقايان [سيدرضا] سجادى، [رییس دفتر فن‌آورى رياست‌جمهورى]، دكتر [همایون] معدلى و مهندس [علی] وكيلى، [رییس پژوهشگاه صنعت نفت]، براى پيگيرى تكنولوژى پيل سوختى آمدند. راهكارى ارایه دادم.  
 
رسانه‌هاى خارجى و به خصوص [رادیو] بى‌ بى سى، از پيروزى چشمگير آقاى خاتمى، ابراز خوشحالى مى‌كنند و اظهارات تحريك‌آميز و اختلاف‌افكن دارند.