صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۶۳۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۰ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛
آقاى سردار [رضا] سيف‌اللهى، فرمانده سابق ناجا [= نیروی انتظامی] آمد. عنوان مشاور رهبرى دارد و در قم مشغول تحصيل علوم دينى شده، ولى خسته و بى‌رغبت و اخيراً دزد منزلش را زده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

محسن، [سرپرست دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد و براى افتتاح كنگره اعضای شوراى عالى شوراهاى اسلامى‌كار، با هم به وزارت‌كار [و امور اجتماعی] رفتيم. آقايان [حسین] كمالى و [علیرضا] محجوب، خيرمقدم گفتند و از خدمات من به كارگران و به خصوص در زمينه‌هاى تصويب قانون كار و دادن سهام كارخانجات به كارگران و بالا بُردن حقوق كارگران و ايجاد اشتغال وسيع پس از جنگ، با برنامه‌هاى توليد و سازندگى و نيز ساخت مراكز فراوان آموزش حرفه وفن براى كارگران، تشكركردند و از وضع اشتغال و تعطيلى كارخانجات و كم شدن درآمد كارگران در دولت جديد، اظهارنگرانى نمودند. من هم با تشكر از همكارى كارگران درمورد خدمات انجام شده فوق الذكر توضيحاتى دادم و بر مصداق مهم عدالت اجتماعى بودن خدمت به كارگران، براى استيفای حقوق‌شان و اهميت سرمايه‌گذارى و توليد در رفاه كارگران، تأكيدكردم.

به دفترم رفتم. آقاى [محمدحسن] قلى، نماينده سابق اليگودرز آمد. از رفتار جناح دولت و تنگ نظرى و خط بازى در امور كشور انتقاد شديد داشت و خواستار دادن شغلى در خارج شد. در دبيرستان، دبير و مربى است. [در دوران مبارزه]، در زندان اوين، هم‌بند بوديم.

آقاى سردار [رضا] سيف‌اللهى، فرمانده سابق ناجا [= نیروی انتظامی] آمد. عنوان مشاور رهبرى دارد و در قم مشغول تحصيل علوم دينى شده، ولى خسته و بى‌رغبت و اخيراً دزد منزلش را زده است. از مشكلات زندگى‌اش گفت و از بى‌توجهى آيت‌الله خامنه‌اى گله‌كرد و براى استعفا از شغل نظامى و رفتن دنبال كارى اقتصادى، مشورت نمود. گفتم، بايد با رهبرى مشورت شود. از وضع كشور از ركود اقتصادى و تورم و سياست‌بازى، انتقاد شديدى دارد و از برادرش [آقای عبدالحسین سیف‌اللهی] ‌كه معاون عمرانى استاندار اصفهان است، نقل كرد كه در دولت جديد، خبرى از نشاط و شور عمران و سازندگى نيست و بسيارى از صنايع اصفهان، منجمله ذوب‌آهن و سيمان‌ها، دچار مشكلات جدى‌اند.

[آقای سید مرتضی موسوی] امام جمعه و [آقای علی قربانی]، فرماندار ساوه آمدند. از كُندى سازندگى انتقاد داشتند و به‌خصوص از تعطيل شدن ساخت شبكه‌هاى آبيارى زير سد غدير ساوه و گفتند، 14 كارخانه در شهرک صنعتى كاوه تعطيل و كارگرانش بيكار شدند و از من خواستند با همكارى با رهبرى، براى نجات كشوركارى بكنم. از وضع كشاورزي، به خاطر باران‌ها رضايت دارند. براى ادامه ساخت مصلاى ساوه استمداد كردند؛ قبلاً پنج ميليون تومان حواله كرده بودم كه نداده بودند. به محمد نوشتم‌كه بپردازد.

عصر آقاى [سیداحمد] نقيب‌پور، امام‌جمعه تُنكابن آمد. براى ساخت منزل امام‌جمعه استمدادكرد و شرحى از اوضاع استان داد. آقاى امير عراقى، [فرزند شهید مهدی عراقی] آمد. از ركود شديد در كشور و شيوع بى بند و بارى اظهار نگرانى‌كرد و گفت، همه انتظار دارند كه شما اقدامى براى اصلاح وضع بكنيد. توضيح دادم كه بايد براى رشد مديريت‌هاى جوان‌تر كمك كنيم. خواست براى ديدن دانشگاه در دست ساختش، به طالقان بروم.