صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۶۰۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
روزنامه‌گردی در «انتخاب»؛
من در سهم خود از نمایندگان مجلس شورای ملی علی‌الخصوص پیش‌قدمان آن و جبهه ملی و عموم روزنامه‌نگارانی که در این مبارزه حیاتی حقا سهمی بسزا دارند و همچنین جمعیت‌های دینی ملی و عموم برادران عزیزم بی‌نهایت متشکرم... بر تمام ملت مسلمان ایران لازم است که به شکرانه این موهبت عظمی با... و خاطری آزاد این روز بزرگ را جشن ملی دانسته و خرسندی خود را به جهانیان اعلام دارند...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ متن دست‌خط آیت‌الله کاشانی به مناسبت تصویب قانون ملی شدن نفت ایران در مجلس شورای ملی در روز ۲۴ اسفند ۱۳۲۹:

بهترین تحیت صادقانه و ادعیه خالصانه خود را خدمت برادران عزیزم تقدیم می‌دارم و یادآور می‌شوم که خدای بزرگ عالمیان بار دیگر روح امیدواری را در کالبد خسته ایرانیان دمید و همان‌طوری که در کلام مجید خود وعده حفظ و صیانت قرآن و نصرت را فرموده به حمدالله موفقیت عظیمی را در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۳۲۹ نصیب ملت ایران فرمود و از این [ناخوانا] آسمانی و عنایت سبحانی که شامل حال ملت شریف ایران گردیده و [ناخوانا] روزی است که این ملت طوق رحیّت را در گردن خود، باز و استقلال حقیقی را اخذ کرده باید همه خوشنود و شاکر باشیم و من در سهم خود از نمایندگان مجلس شورای ملی علی‌الخصوص پیش‌قدمان آن و جبهه ملی و عموم روزنامه‌نگارانی که در این مبارزه حیاتی حقا سهمی بسزا دارند و همچنین جمعیت‌های دینی ملی و عموم برادران عزیزم بی‌نهایت متشکرم.

اینک به برادران عزیز خاطرنشان می‌کنم که خدای عالمیان همیشه حافظ و نگهبان قرآن کریم و ملت‌های قرآنی می‌باشد و اکنون که این موفقیت بزرگ را که در بزرگ‌ترین نشان [ناخوانا] در تاریخ ملت کهن‌سال ایران به یادگار ثبت و ضبط خواهد نمود بر تمام ملت مسلمان ایران لازم است که به شکرانه این موهبت عظمی با [ناخوانا] و خاطری آزاد این روز بزرگ را جشن ملی دانسته و خرسندی خود را به جهانیان اعلام دارند خدا هم مرا تایید و نصرت عنایت فرماید که به سهم عالیه و به خوبی بتوانیم امور دین و دنیای این ملت و مملکت را اصلاح نماییم. و من‌الله التوفقی. سیا ابوالقاسم کاشانی.

 

منبع: خواندنیها، سال یازدهم، شماره شصتم، سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۲۹.