صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۵۲۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
روزنامه‌گردی در «انتخاب»؛
مسئله گروه مطرح نیست، بلکه شرایطی است که برای انتخاب‌شوندگان در نظر گرفته شده که حداقل سن باید ۲۵ سال باشد و معروف به صدالقت و امانت باشد و همچنین وابستگی به رژیم گذشته نداشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: «همه احزاب و گروه‌ها می‌توانند در انتخابات مجلس شورای ملی شرکت کرده و نمایندگان خود را معرفی کنند.»

این مطلبی بود که دکتر باهنر، عضو شورای انقلاب، در گفتگو با خبرنگار اطلاعات، مورخ دوشنبه ۸ بهمن ۵۸، اعلام کرد. وی در این باره به خبرنگار اطلاعات گفت: مسئله گروه مطرح نیست، بلکه شرایطی است که برای انتخاب‌شوندگان در نظر گرفته شده که حداقل سن باید ۲۵ سال باشد و معروف به صدالقت و امانت باشد و همچنین وابستگی به رژیم گذشته نداشته باشد.

دکتر باهنر یادآور شد: «در قانون مسئله گروه و یا گرایش‌های مکتبی مختلف مطرح شده است و به همین دلیل برای شرکت احزاب و گروه‌ها در مجلس شورای ملی مانعی وجود ندارد و همه احزاب و گروه‌ها می‌توانند در انتخابات مجلس شورای ملی شرکت کنند.

دکتر باهنر به عنوان یکی از موسسین حزب جمهوری اسلامی در مورد شرکت این حزب در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: «حزب جمهوری اسلامی در انتخابات شرکت خواهد کرد و البته راه برای شرکت دیگر گروه‌ها و احزاب و انجمن‌ها باز است و حزب در انتخابات با همکاری بعضی جناح‌های دیگر شرکت می‌کند.» وی اظهار داشت: «هنوز تهداد نمایندگانی که حزب برای تهران معرفی خواهد کرد مشخص نشده است.»