صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۳ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۳۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷
مرکز ایمنی خودرو از  دو کمپانی هیوندای و کیا درخواست کرد که یک بازبینی اساسی روی تعداد زیادی از خودروهایشان ترتیب دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرکز ایمنی خودرو از  دو کمپانی هیوندای و کیا درخواست کرد که یک بازبینی اساسی روی تعداد زیادی از خودروهایشان ترتیب دهند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، با وجود این که تولیدکنندگان مذکور پیش از ورود خودروهایشان به بازار بارها طرح های نظارتی و اصلاحی را انجام می دهند. اما کمیته جهانی حمایت از مصرف کنندگان و سازمان ایمنی خودرو هنوز هم در خصوص ایمنی خودروهای گروه هیوندای و کیا اطمینان خاطر ندارند.

در میان خودروهایی که فراخوانده شده اند کیا سول مدل های سال 2010 تا 2015 نیز وجود دارد. خودرویی که اتفاقا بارها بر ایمنی آن تاکید شده است.

گروه حمایت از مصرف کنندگان مدعی است که برخی از خودروهای هیوندای و کیا  در معرض مشکل آتش سوزی قرار دارند و باید برای رفع این مشکل احتمالی هر چه سریعتر به نمایندگی ها مراجعه کنند. در فهرست این مرکز نام خودروهای محبوبی مثل کیا سورنتو از سال 2011 تا 2014، هسوندای سوناتا، اوپتیما، و مدل های سانتافه بین سال های 2010 تا 2015 نیز به چشم می خورد.

بر این اساس مدل های فراخوانده شده بیش از 3 میلیون خودرو را شامل می شوند. مرکز ایمنی خودرو گزارش داده است که بیش از 200 شکایت را از خطر آتش سوزی خودرو از صاحبان هیوندای و کیا دریافت کرده است، که 103 مورد آن بین ماه های ژوئن و اکتبر 2018 است.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرده:

"بر اساس اطلاعات جمع آوری شده تا به امروز، ناتوانی تولید کنندگان یا عدم تمایل آنها برای تعیین علت  آتش سوزی از جانب صدها مشتری کیا و هیوندای که اتومبیل های این دو شرکت را خریده اند مشهود است. بنابراین دو شرکت موظفند به مشتریان و سازمان های حمایت از حقوق مصرف کنندگان پاسخگو باشند."