صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۳ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۳۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
گروه های خودروسازی پورشه و هیوندای در نظر دارند طرحی جدید موسوم به  «WayRay» را مورد بررسی قرار دهند. طرحی که ترکیبی است از واقعیت افزوده و تکنولوژی های هوشمند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروه های خودروسازی پورشه و هیوندای در نظر دارند طرحی جدید موسوم به  «WayRay» را مورد بررسی قرار دهند. طرحی که ترکیبی است از واقعیت افزوده و تکنولوژی های هوشمند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این طرح هنوز در مرحله آزمایشی است اما می تواند انقلابی خیره کننده در صنعت خودروسای ایجاد کند.  
به زودی یکی از خودروهای پورشه یا هیوندای  یک شیشه جلو اتومبیل خواهد داشت که هوشمند است. به نظر می رسد این شیشه هوشمند 80 میلیون دلار هزینه در پی خواهد داشت. با این وجود پیشبینی می شود دیگر شرکت های خودرو سازی مانند هیوندای و نیز چنین طرحی را اجرایی کنند. طرحی که از سال 2012 تا کنون 100 میلیون دلار هزینه ثبت کرده است.

فناوری «WayRay» فراتر از هر تکنولوژی است که تا کنون دیده اید. این نمایشگر هوشمند تمامی نقاط کور را مشخص می کند و محل عبور عابران پیاده،سرنشینان خودرو  و البته محدودیت های سرعت و... را مشخص می کند.

افزون بر این ها برنامه مذکور می تواند به شکل زنده وضعیت جاده را برای راننده به نمایش بگذارد یا وضعیت راننده را برای دیگران بفرستد.این  تکنولوژی WayRay AR است.

طراحان این تکنولوژی می گویند «WayRay» نوعی فناوری پیشرفته واقعیت مجازی است که می تواند در هر مدل ماشینی نصب شود.