صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳
چهار فضانورد پس از یک اقامت تقریبا هشت‌ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی، بامداد جمعه ۲۵ اکتبر به زمین بازگشتند. این ماموریت که به دلیل مشکلات پیش آمده در کپسول بوئینگ به نام «استارلاینر» و طوفان قدرتمند میلتون به تعویق افتاده بود، با فرود کپسول اسپیس‌ایکس در خلیج مکزیک به پایان رسید. این چهار فضانورد ماه مارس به فضا پرتاب شده بودند و پس از بروز این مشکلات با پشتیبانی تیم‌های زمینی توانستند این شرایط پیچیده را پشت سر بگذارند. مایکل برات، تنها عضو باتجربه این ماموریت، از تلاش تیم‌های پشتیبانی برای تغییر و تطبیق برنامه‌ها قدردانی کرد و گفت: «تیم‌ها به ما کمک کردند تا از عهده چالش‌های پیش‌بینی نشده برآییم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چهار فضانورد پس از یک اقامت تقریبا هشت‌ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی، بامداد جمعه ۲۵ اکتبر به زمین بازگشتند. این ماموریت که به دلیل مشکلات پیش آمده در کپسول بوئینگ به نام «استارلاینر» و طوفان قدرتمند میلتون به تعویق افتاده بود، با فرود کپسول اسپیس‌ایکس در خلیج مکزیک به پایان رسید.
 
این چهار فضانورد ماه مارس به فضا پرتاب شده بودند و پس از بروز این مشکلات با پشتیبانی تیم‌های زمینی توانستند این شرایط پیچیده را پشت سر بگذارند.
 
مایکل برات، تنها عضو باتجربه این ماموریت، از تلاش‌ تیم‌های پشتیبانی برای تغییر و تطبیق برنامه‌ها قدردانی کرد و گفت: «تیم‌ها به ما کمک کردند تا از عهده چالش‌های پیش‌بینی نشده برآییم.»
 
کپسول بوئینگ استارلاینر ماه سپتامبر ۲۰۲۴ برخلاف برنامه‌ریزی‌های اولیه، مجبور شد بدون حضور فضانوردان راهی زمین شود.
 
کپسول اسپیس‌ایکس بالاخره روز جمعه ۲۵ اکتبر توانست این چهار فضانورد - شامل سه فضانورد آمریکایی (متیو دومینیک، مایکل برات و جنت اپس) و الکساندر گربنکین، یک فضانورد اهل روسیه را به سلامت به زمین برساند.
 
مطالعه اثرات بی‌وزنی بر بدن انسان
 
تیم‌های بازیابی این چهار فضانورد را به سلامت از داخل کپسول فرود آمده در آب به بیرون آوردند.
 
پس از بازگشت این فضانوردان، ایستگاه فضایی بین‌المللی به ترکیب معمولی خود، یعنی هفت نفر، شامل چهار فضانورد آمریکایی و سه فضانورد اهل روسیه بازگشت.
 
فضانوردان گروه ماموریت کرو ۸  Crew-8 در سفرشان به پیشبرد دانش بشری در زمینه علوم فضایی کمک کردند. این ماموریت دستاوردهای مهمی در زمینه مطالعه اثرات بی‌وزنی بر بدن انسان، زیست‌شناسی، و فناوری‌های فضایی به همراه داشت.
 
منبع: یورونیوز