صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۲ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳
خاطرات هاشمی رفسنجانی: آقاى [عبدالله] نظرى، از علماى مازندران آمد و انتقادهايى نسبت به وضع مديريت كشور و سياست‌هاى رهبرى مطرح كرد. آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور]، نامه ديگرى به آقاى [سیدمحمود هاشمی] شاهرودى، [رییس قوه‌قضاییه] نوشت و جواب او را در مورد حق تذكر قانون اساسى ریيس‌جمهور، ردكرد.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۱ آبان ۱۳۸۰: آقاى دكتر [ایرج] يزدان‌بخش آمد. گزارشى از برنامه [احداث] خداشهر در اطراف‌ كاشان داد. اجازه يافته كه شهركى صنعتى با سرمايه ايرانى‌هاى خارج از كشور بسازد، ولى بعد از گذشت سال‌ها، فقط يك چاه حفركرده و يك ساختمان ادارى ساخته و مى‌گويد، سرمايه‌اش تمام شده و ايرانى‌هاى خارج استقبال نكرده‌اند. براى جذب سرمايه داخلى، استمداد كرد و از طرف آقاى دكتر [ابراهیم] يزدى، [رهبر نهضت آزادی] كه با عنوان بيماری در آمريكاست، پيام آورده است كه سختگيرى با ملى مذهبى‌ها نشود و او مايل است به ايران برگردد. 
 
آقاى [محمدحسین] مقيمى، معاون وزير كشور و استاندار سابق كرمانشاه آمد و دربارة حل مشكلات تهران و تأمين درآمد، غير از منابع تراكم‌ فروشى، مشورت‌ كرد و از سياست دولت در حذف عوارض شهردارى انتقاد نمود كه باعث ضعف بيشتر شهردارى‌ها كه الان هم مشكل دارند، خواهد شد. 
 
آقاى [عبدالله] نظرى، از علماى مازندران آمد و انتقادهايى نسبت به وضع مديريت كشور و سياست‌هاى رهبرى مطرح كرد. آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور]، نامه ديگرى به آقاى [سیدمحمود هاشمی] شاهرودى، [رییس قوه‌قضاییه] نوشت و جواب او را در مورد حق تذكر قانون اساسى ریيس‌جمهور، ردكرد.  
 
عصر براى مراسم اختتاميه اجلاس رقابت‌هاى سياسى [و امنیت‌ ملی] رفتم. پس از استماع بيانيه سياسى و ميثاق اجلاس، سخنرانى مفصلى در خصوص رقابت‌هاى سياسى و ضرورت تحزب براى نظام‌هاى پارلمانى و انتخاباتى و تاريخچه احزاب در غرب و ايران و نيز لزوم اقتباس نقاط مثبت فرهنگ حزبى غرب و تلفيق با ارزش‌ها و اصول و فرهنگ اسلامى و خوددارى از تقليد كور يا برخورد منفى‌كردم.   
 
بمباران افغانستان ادامه دارد و همكارى آمريكا و جبهه متحد [شمال] روشن است و باعث اتهام‌هايي به ايران هم خواهد شد؛ با توجه به ارتباط جبهه متحد با ايران. با خواست آمريكا، حساب‌هاى ده‌ها فرد و گروه، به اتهام تروريست‌بودن، در بانك‌هاي غربي مسدود شده و علماى يمن، سودان، عراق، لبنان و پاكستان، همكارى با آمريكا در جنگ افغانستان را تحريم‌كرده‌اند. 
 
 اتحاديه اروپا اعلام‌كرد كه در تهاجم نظامى به افغانستان، با آمريكا همكارى نمى‌كند. آمريكا، بمباران بيمارستان در هرات را تكذيب‌كرد؛ علیرغم وجود آثار بمباران. اسرایيل، يكى از سران حماس را ترور و شهيدكرد و سوريه را نيز به خاطر حضورگروه‌هاى مجاهد فلسطينى، تهديد نموده است.