صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۱ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳
یادداشت‌های اسدالله علم: ژنرال ویلر (Wheeler) رئیس ستاد ارتش آمریکا که برای شرکت در جلسات رؤسای ستاد سنتو به ایران آمده بود، نامه گرمی از جانب رئیس جمهور آورده بود که امر فرمودند جواب گرمی تهیه شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.  

 

«انتخاب» هر شب یادداشت‌های روزنوشت علم را منتشر می‌کند.

 

۱۹ فروردین ۱۳۴۹: ژنرال ویلر (Wheeler) رئیس ستاد ارتش آمریکا که برای شرکت در جلسات رؤسای ستاد سنتو به ایران آمده بود، نامه گرمی از جانب رئیس جمهور آورده بود که امر فرمودند جواب گرمی تهیه شود. 

جودت سونای رئیس جمهور ترکیه از شاهنشاه دعوت کرده بود که پس از کنفرانس سران کشور‌های R.C.D در ماه مه در ازمیر، شاهنشاه کمی (بیشتر در ترکیه) بمانند. به عرض رساندم، موافقت فرمودند.

مقاله دیگری باز هم درباره بحرین تهیه شده بود. ملاحظه فرمودند، خیلی تمجید کردند. ضمناً به عرض رساندم که به هر حال می‌شود نسبت به نحوه عمل نماینده اوتانت اعتراض کرد. فرمودند، این فورمولی است که مدت‌ها (ست) روی آن توافق شده است.

بعد از ظهر سفیر آمریکا به دیدنم آمد... گفت که شرفیابی ژنرال ویلر رئیس ستاد ارتش آمریکا... فوق العاده خوب بود و این شخص فریفته وسعت معلومات و افکار بلند شاهنشاه شده است. به من گفته است به عرض شاه برسانم که آنچه از (دستش) ساخته باشد برای شاهنشاه و کشور ایران انجام (خواهد) داد.