صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳
خاطرات هاشمی رفسنجانی: عصر آقاى [سیدمحمود هاشمی] مجد، مدیر مدرسه [علمیه] باقرالعلوم آمد. گفت، جمعى از ائمه جماعات به خاطر اینکه در نهاد‌ها و جزو جامعه روحانیت و مجمع روحانیون نیستند، معمولاً در مراسم‌ها دعوت نمى‌شوند، خوب است آن‌ها هم تشکلی داشته باشند و نیز حدود ۵۰ مدرسه علمیه در تهران است که با هم ارتباط ندارند و خوب است هماهنگ شوند و نیز جمعى از بزرگان روحانیت آماده‌اند، براى تبلیغ به شهرستان‌ها و روستا‌ها بروند، ولى برنامه و وسیله نیست. قرار شد، براى هر سه مسأله کمک کنیم. درخواست‌کرد، نوه‌اش که در دانشگاه دندانپزشکى انگلیس، درس مى‌خواند و به ایران آمده، به دانشگاه آزاد اسلامى منتقل شود.   
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۲۵ مهر ۱۳۸۰: ديشب خوب نخوابيدم و امروز خسته بودم. آقاى [علی] مرادى، فرماندارگچساران آمد و گفت، سدكوثر و دانشگاه آزاد وگاز شيرين براي شهر، از خدمات ماندگار دوران سازندگى شماست وگفت، به خاطر شركت در انتخابات مجلس، مقروض شده و نياز به وام دارد. آقاى [محمد] فلاح، ریيس ستاد مبارزه با موادمخدر آمد وگفت،با صرف هزينه يك و نيم ميليارد تومان در افغانستان براى كسب جايگزين، توليد ترياك را كم كرده‌اند. 
 
آقاى [ابراهیم] ریيسى، ریيس [سازمان] بازرسى كل كشور آمد.گفت، ركودكارى دستگاه‌ها را گرفته و در بازرسى‌ها، به موارد ترك فعل و عدم انجام وظايف، بيشتر از تخلف‌هاى ديگر برخورد مى‌كنيم. توضيحاتى در مورد پرونده پتروپارس داد وگفت، اختلاف بين سه قوه، بسيار جدى شده و اعتماد به هم ندارند و نيازهاى مالى و قانونى قوه قضایيه در دولت و مجلس تأمين نمى‌شود. از من خواست كه براى رفع كدورت‌ها دخالت كنم.  
 
عصر آقاى [سیدمحمود هاشمی] مجد، مدير مدرسه [علمیه] باقرالعلوم آمد.گفت، جمعى از ائمه جماعات به خاطر اينكه در نهادها و جزو جامعه روحانيت و مجمع روحانيون نيستند، معمولاً در مراسم‌ها دعوت نمى‌شوند، خوب است آنها هم تشكلي داشته باشند و نيز حدود 50 مدرسه علميه در تهران است كه با هم ارتباط ندارند و خوب است هماهنگ شوند و نيز جمعى از بزرگان روحانيت آماده‌اند، براى تبليغ به شهرستان‌ها و روستاها بروند، ولى برنامه و وسيله نيست. قرار شد، براى هر سه مسأله كمك كنيم. درخواست‌كرد، نوه‌اش كه در دانشگاه دندانپزشكى انگليس، درس مى‌خواند و به ايران آمده، به دانشگاه آزاد اسلامى منتقل شود.  
 
مجاهدان فلسطينى، امروز [رهاویم زئیفی]، وزير [سابق] جهانگردى اسرایيل را كه فردى تُندرو، خشن وكينه‌توز بود، در بيت‌المقدس اعدام انقلابى كردند و اسرایيل به تلافى آن، شهرهاى فلسطينى را مجدداً محاصره كرده و [آریل] شارون، [نخست‌وزیر اسراییل]، پس از جلسه اضطرارى دولت‌گفته که اگر [یاسر] عرفات، قاتلان را تحويل ندهد، ارتش اسرایيل دخالت مى‌كند و آنها را بازداشت مى‌كند.  
 
در اسرایيل هم نمونه‌هايى از سياه زخم در پارلمان و هواپيما ديده شده و پارلمان را براى تفتيش تعطيل كردند.گفته شد كه كماندوهاى آمريكايى، براى عمليات زميني، با هلى‌كوپتر در اطراف قندهار پياده شده‌اند.