صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۰ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳
یادداشت‌های اسدالله علم: صبح زود کمیسیونی مرکب از وزیر اطلاعات وزیر خارجه، معاونین وزارت خارجه و معاون وزارت اطلاعات و  جهانگیری تفضّلی که در امور خاورمیانه اطلاعاتی دارد،‌داشتم. برای دو ساعت بررسی کردیم که موضوع بحرین چه عکس العملی در مردم و در خاورمیانه داشته است. مطلب مهم این است که هیچ نوع آمار صحیحی از عقاید مردم نمی توانیم به دست بیاوریم. هر کسی حدسی زد و بالأخره من تصمیم گرفتم باز هم قسمت امور اجتماعی دربار، يك نمونه گیری از عقاید مردم بکند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.  
 
«انتخاب» هر شب یادداشت‌های روزنوشت علم را منتشر می‌کند.
 
یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۴۹: صبح زود کمیسیونی مرکب از وزیر اطلاعات وزیر خارجه، معاونین وزارت خارجه و معاون وزارت اطلاعات و  جهانگیری تفضّلی که در امور خاورمیانه اطلاعاتی دارد،‌داشتم. برای دو ساعت بررسی کردیم که موضوع بحرین چه عکس العملی در مردم و در خاورمیانه داشته است. مطلب مهم این است که هیچ نوع آمار صحیحی از عقاید مردم نمی توانیم به دست بیاوریم. هر کسی حدسی زد و بالأخره من تصمیم گرفتم باز هم قسمت امور اجتماعی دربار، يك نمونه گیری از عقاید مردم بکند. آنچه مسلم است يك عده می گویند راحت شدیم و از این گذشته می توان منافع دیگر به دست آورد، يک عده جوان پر شور مخالفند، عده ای نیز بی تفاوت. به هر صورت در شرفیابی... به عرض رساندم که امروزه واقعاً موضوع هم وابستگی interdependence کشورها از موضوع استقلال به معنای سابق خودش بیشتر کسب اهمیت کرده و نتایجی هم که از آن حاصل می شود برای کشورها اهمیت بیشتری دارد. فرمودند چرا نمی گویی در این خصوص مطالبی در جراید نوشته شود؟ عرض کردم اطاعت می کنم. 
 
بعد از ظهر شاهنشاه به استادیوم ورزشی کارگران تشریف بردند و در آنجا استقبال پرشوری به عمل آمد. من به مسجد سپهسالار برای فاتحه خاله والاحضرت شاهپور غلامرضا رفتم.