صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۲ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳
خاطرات هاشمی رفسنجانی: حملات آمریکا به افغانستان ادامه دارد و آمریکا اعتراف کرده که به اشتباه، یک منطقه مسکونى را درکابل بمباران کرده و ملاعمر، رهبر طالبان، پیشنهاد جدید به [جرج]بوش، [رییس‌جمهور آمریکا]، براى تحویل [اُسامه]بن‌لادن، [رهبر القاعده]، براى توقف جنگ را رد کرده و گفته نمى‌توانیم به یک انسان بی‌پناهى که پناه داده‌ایم، ستم کنیم و از کشورهاى اسلامى خواسته است که با آمریکا مبارزه کنند. نگرانى آمریکایى‌ها از سلاح‌هاى میکروبى، به اروپا هم سرایت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

۲۱ مهر ۱۳۸۰: اخوى محمد، [مشاور رییس‌جمهور] آمد. در مورد بحث‌هاى تعزيرات و [مبارزه با قاچاق] مواد‌مخدر دركميسيون‌هاى مجمع [تشخیص مصلحت نظام] گزارشى داد وگفت، بزرگ‌كردن خطر حمله‌هاى شيميايى و ميكروبى در آمريكا، احتمالاً براى تقويت زمينه گسترش جنگ است. آقاى [محمدحسین] لواسانى، سفيرمان از تركيه آمد.گزارشى از وضع روابط داد و پيشنهاد داشت كه از شرايط نياز آمريكا به همكارى ما در منطقه براى رفع تحريم و منزوى كردن منافقان [سازمان مجاهدین خلق] استفاده شود. 

آقاى [سیدمحمود] حسينى، شهردار منطقه ده تهران آمد. از مزاحمت‌هاى شوراى شهر تهران با كارهاى شهردارى انتقاد داشت و براى ادامه طرح نواب و [بزرگراه] يادگار امام كه ناقص مانده‌اند، استمداد كرد. عصر آقاى باقرى، معاون پارلماني وزارت اطلاعات آمد و در مورد اجلاس هماهنگ‌كردن احزاب گزارش داد و خواست كه سخنرانى در اين اجتماع داشته باشم و براى گرفتن پيام از رهبرى، كمك كنم. سال گذشته، رهبرى با برپايى اجلاس مخالفت كردند و امسال مخالفتى ندارند.  

حملات آمريكا به افغانستان ادامه دارد و آمريكا اعتراف كرده كه به اشتباه، يك منطقه مسكونى را دركابل بمباران كرده و ملاعمر، رهبر طالبان، پيشنهاد جديد به [جرج] بوش، [رییس‌جمهور آمریکا]، براى تحويل [اُسامه] بن‌لادن، [رهبر القاعده]، براى توقف جنگ را رد كرده و گفته نمى‌توانيم به يك انسان بي‌پناهى كه پناه داده‌ايم، ستم كنيم و از كشورهاى اسلامى خواسته است كه با آمريكا مبارزه كنند. نگرانى آمريكايى‌ها از سلاح‌هاى ميكروبى، به اروپا هم سرايت كرده است.  

امروز روز اعتراض جهانى به حملات آمريكا اعلام شده و در بيشتر كشورهاى دنيا، تظاهرات وسيع مردمى بوده و جالب است كه در لندن، تظاهرات صد هزار نفرى اعتراضى شديد بوده است. در نيجريه، درگيرى پيش‌آمده و هشت نفر كشته شده‌اند. بين گرجستان و روسيه مشاجره پيش آمده است. فرمانده نيروى هوايى اوكراين، با پذيرش مسئوليت برخورد موشك اوكراين به هواپيماى روسى، استعفا داده است.