صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۲ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳
یادداشت‌های اسدالله علم: حال شاهنشاه خوش نبود. معلوم شد در مجلس وقتی وزیر خارجه جریان کار بحرین را داده، پزشکپور، لیدر حزب پان ایرانیست برخلاف انتظار بیش از حد آن چه لازم بود، حمله به دولت کرده و حتی دولت را استیضاح کرده است. عرض کردم چه مانع دارد؟ چه بهتر که صدای اقلیت این جوری هم باشد. شاهنشاه تصدیق فرمودند. عرض کردم اجازه فرمایند تمام هم منتشر بشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود. 
 
«انتخاب» هر شب یادداشت های روزنوشت علم را منتشر می کند.
 
 یکشنبه ۹ فروردین ۱۳۴۹: امروز صبح به اختصار شریاب شدم. تلگرافی از لندن رسیده بود که حال آیت الله حکیم... خیلی خوب نیست. چند تلگراف تبريك را هم که به مناسبت تولد نوزاد بود، جواب مرحمت فرمودند. 
 
حال شاهنشاه خوش نبود. معلوم شد در مجلس وقتی وزیر خارجه جریان کار بحرین را داده، پزشکپور، لیدر حزب پان ایرانیست برخلاف انتظار بیش از حد آن چه لازم بود، حمله به دولت کرده و حتی دولت را استیضاح کرده است. عرض کردم چه مانع دارد؟ چه بهتر که صدای اقلیت این جوری هم باشد. شاهنشاه تصدیق فرمودند. عرض کردم اجازه فرمایند تمام هم منتشر بشود. ضمناً عرض کردم دیشب شاهنشاه می فرمودید چرا ایرانی ها با این همه پیشرفت ها مثل اسرائیلی ها با ایمان نیستند؟ اگر بگذاریم مطلب خودشان را مردم بگویند و بیشتر آلوده به کارهای کشور بشوند، کم کم علاقه مند می شوند. تصدیق فرمودند. واقعاً شاهی با انصاف و فهیم داریم. گاهی ما اطرافی ها برای منافع خودمان، شاه را گمراهی می دهیم. تازه او خیلی عاقل و خیلی بزرگوار است که گمراه نمی شود.