صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳
شاید تعجب‌آور باشد اگر بشنوید «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، که بسیار بااعتمادبه‌نفس و آرام به نظر می‌آید، بگوید از اضطراب زیاد رنج می‌برده است. او در مصاحبه‌ای جدید درباره تجربه‌اش از اضطراب، حتی مصرف روان‌گردان صحبت کرده است. آلتمن می‌گوید مصرف روان‌گردان زندگی او را تغییر داده و آرامش کرده است. البته آلتمن قبلاً در ایکس درباره دارو‌های روان‌گردان پست گذاشته بود و خودش رئیس استارتاپ روان‌درمانی نیز بوده است. سم آلتمن در مصاحبه با پادکست «Life in Seven Songs» گفت که قبلاً «فردی بسیار مضطرب و ناراضی» بود و دارو‌های روانگردان به او کمک کردند «آرام» شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شاید تعجب‌آور باشد اگر بشنوید «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، که بسیار بااعتمادبه‌نفس و آرام به نظر می‌آید، بگوید از اضطراب زیاد رنج می‌برده است. او در مصاحبه‌ای جدید درباره تجربه‌اش از اضطراب، حتی مصرف روان‌گردان صحبت کرده است. آلتمن می‌گوید مصرف روان‌گردان زندگی او را تغییر داده و آرامش کرده است. البته آلتمن قبلاً در ایکس درباره داروهای روان‌گردان پست گذاشته بود و خودش رئیس استارتاپ روان‌درمانی نیز بوده است.
 
سم آلتمن در مصاحبه با پادکست «Life in Seven Songs» گفت که قبلاً «فردی بسیار مضطرب و ناراضی» بود و داروهای روانگردان به او کمک کردند «آرام» شود. او در پاسخ به این سؤال که مصرف روان‌گردان‌ها چگونه زندگی‌اش را تغییر داد، گفت:
 
«اگر به من می‌گفتید ریتریت (خلوت‌گزینی) آخر هفته در مکزیک تغییر قابل‌توجهی در این وضعیت ایجاد می‌کند، قطعاً می‌گفتم نه تغییر نمی‌دهد. اما واقعاً تغییر داد.»
 
مصرف روان‌گردان‌ توسط سم آلتمن
 
سم آلتمن مشخص نکرد چه ماده روان‌گردانی مصرف کرده، اما گفت این تجربه او را از بسیاری جهات تغییر داده است. یکی از بزرگ‌ترین تغییرها این بود که او احساس می‌کند آرام است و این تغییر کیفیت زندگی او را بهبود بخشیده و به او کمک کرده از پس کارهای سخت بربیاید.
 
مدیرعامل OpenAI گفت در جشنواره برنینگ من (Burning Man) روان‌گردان مصرف کرده اما آنچه زندگی او را تغییر داده، مصرف روان‌گردان در سفرهایی بوده که با یک راهنما داشته است. البته این اولین‌ بار نیست که این چهره تأثیرگذار هوش مصنوعی علنی درباره داروهای روان‌گردان صحبت می‌کند.
 
همچنین علاوه‌بر استارتاپ‌های مختلف حوزه سلامتی که این میلیاردر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است، آلتمن رئیس هیئت‌مدیره استارتاپی به نام Journey Colab است که با تجویز روان‌گردان‌های درمانی به افرادی که از اعتیاد رنج می‌برند، کمک می‌کند. البته مشخص نیست او هنوز این سِمت را برعهده دارد یا نه.
 
آلتمن سال 2022 در ایکس پستی درباره داروهای روان‌گردان منتشر کرد و حتی «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا و از حامیان مصرف روان‌گردان‌ها، به او پاسخ داد. پست آلتمن درباره تأثیرات منفی آمفتامین‌ها و عملکرد مثبت روان‌گردان‌ها بود.
 
به گفته اینسایدر، مصرف روان‌گردان‌ها توسط غول‌های فناوری رویه جدیدی نیست. «استیو جابز»، هم‌بنیان‌گذار اپل، نیز از LSD استفاده می‌کرد. به‌طورکلی، طبق تحلیل‌های YouGov حدود 28 درصد بزرگسالان آمریکایی سال 2022 گفتند در طول زندگی خود حداقل یک‌ بار از روان‌گردان‌ها استفاده کرده‌اند. اما طبیعتاً نباید مصرف این مواد را به افراد عادی و بدون مشورت پزشک توصیه کرد.
 
منبع: دیجیاتو