صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۱۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
خطوط هوایی اسکاندیناوی (اس‌ای‌اس) اعلام کرد، یکی از هواپیما‌های این شرکت روز چهارشنبه پس از پیدا شدن یک موش در غذای یکی از مسافر‌ها مجبور به فرود اضطراری شده است. این هواپیما از اسلو پایتخت نروژ به سمت مالاگا در اسپانیا در حال پرواز بود و مجبور به فرود اضطراری در شهر کپنهاگ در کشور دانمارک شد. اویستین اشمیت، سخنگوی شرکت هواپیمایی اس‌ای‌اس به خبرگزاری فرانسه گفت که این فرود اضطراری با رویه‌های شرکت مطابقت داشته، زیرا این حیوان ایمنی پرواز را به خطر انداخته بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خطوط هوایی اسکاندیناوی (اس‌ای‌اس) اعلام کرد، یکی از هواپیماهای این شرکت روز چهارشنبه پس از پیدا شدن یک موش در غذای یکی از مسافرها مجبور به فرود اضطراری شده است.
 
این هواپیما از اسلو پایتخت نروژ به سمت مالاگا در اسپانیا در حال پرواز بود و مجبور به فرود اضطراری در شهر کپنهاگ در کشور دانمارک شد.
 
اویستین اشمیت، سخنگوی شرکت هواپیمایی اس‌ای‌اس به خبرگزاری فرانسه گفت که این فرود اضطراری با رویه‌های شرکت مطابقت داشته، زیرا این حیوان ایمنی پرواز را به خطر انداخته بود.
 
مسافران این هواپیما پس از فرود اضطراری با هواپیمای دیگری به مالاگا منتقل شدند.
 
خطوط هوایی معمولا برای جلوگیری از جویده شدن سیم‌‌های داخل هواپیما، محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را برای جوندگان اعمال می‌کنند.
 
آقای اشمیت گفت: «این چیزی است که به ندرت اتفاق می‌افتد.»
 
«ما رویه‌هایی را برای چنین موقعیت‌هایی داریم، که شامل بازبینی تامین‌کنندگان نیز می‌شود و این رویه‌ها برای آن است که اطمینان حاصل کنیم این اتفاق دوباره تکرار نمی‌شود.»
 
یکی از مسافران که از نزدیک این حادثه را تجربه کرده، در ویدئویی ضبط شده به بی بی سی گفت که موش از جعبه غذای زنی که کنار او در پرواز نشسته بود، فرار کرد.
 
به گفته وی وضعیت بسیار آرام بود و مردم «اصلا تحت استرس نبودند.»
 
با این حال، او اعتراف کرد که جورابش را روی شلوارش کشیده بود تا موش از پاهایش بالا نیاید.
 
این مسافر می‌گوید که تغییر مسیر پرواز و فرود اضطراری آن تنها چند ساعت به سفر او اضافه کرد.
 
این دومین حادثه رخ داده برای یک وسیله نقلیه عمومی مرتبط با جوندگان در یک هفته اخیر است.
 
چند روز قبل یک قطار در جنوب انگلستان، پس از وارد شدن دو سنجاب به یکی از کوپه‌ها، و عدم خروج یکی از آنها، مجبور به توقف در اواسط حرکتش شد.
 
منبع: بی بی ی