صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۱۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
ظاهراً زیردریایی تایتان از سیستم موقعیت‌یابی پیچیده و عجیبی بهره می‌برد که داده‌های آن در فایل اکسل ثبت می‌شدند. آنتونلا ویلبی، پیمانکار سابق شرکت OceanGate، در جلسه‌ای با گارد ساحلی آمریکا شهادت داد که زیردریایی تایتان از سیستم ناوبری بسیار پیچیده و غیراستاندارد استفاده می‌کرد. این زیردریایی سال گذشته هنگام حرکت به محل لاشه‌ی کشتی تایتانیک، دچار حادثه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ظاهراً زیردریایی تایتان از سیستم موقعیت‌یابی پیچیده و عجیبی بهره می‌برد که داده‌های آن در فایل اکسل ثبت می‌شدند.
 
آنتونلا ویلبی، پیمانکار سابق شرکت OceanGate، در جلسه‌ای با گارد ساحلی آمریکا شهادت داد که زیردریایی تایتان از سیستم ناوبری بسیار پیچیده و غیراستاندارد استفاده می‌کرد. این زیردریایی سال گذشته هنگام حرکت به محل لاشه‌ی کشتی تایتانیک، دچار حادثه شد.
 
ویلبی توضیح داد که سیستم موقعیت‌یابی تایتان برای تعیین سرعت، عمق و موقعیت از امواج صوتی استفاده می‌کرد، اما به‌جای اینکه داده‌ها به‌طور خودکار در نرم‌افزار نقشه‌برداری قرار گیرند، ابتدا به‌صورت دستی در دفترچه نوشته و سپس وارد یک فایل اکسل می‌شدند. در نهایت، این اطلاعات برای ردیابی زیردریایی در نقشه‌ای دست‌ساز مورد استفاده قرار می‌گرفت.
 
ویلبی پیشنهاد داده بود در زیردریایی تایتان از نرم‌افزارهای استاندارد برای پردازش خودکار داده‌ها‌ی موقعیت‌یابی استفاده شود، اما شرکت ترجیح داد سیستم داخلی مخصوص خود را توسعه دهد که البته به‌دلیل کمبود زمان، محقق نشد. ویلبی به‌دلیل انتقاد از این روش از تیم جدا شد و آن را روشی احمقانه برای ناوبری توصیف کرد.
 
طبق ادعای ویلبی، در یکی از سفرهای تایتان در سال ۲۰۲۲، هنگام بالا آمدن این زیردریایی صدای بلندی شبیه به انفجار شنیده شد که حتی از سطح آب نیز قابل‌ شنیدن بود. مدیر علمی سابق OceanGate نیز، اتفاق مذکور را تأیید کرده بود.
 
منبع: زومیت