صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۱۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
شهر نیویورک و دهه ۱۹۶۰. مردان و زنانی که برای شرکت تبلیغاتی استرلینگ کوپر کار می‌کنند، برخی از نام‌های برتر و شناخته‌شده‌ی این صنعت هستند. دان دریپر، مرد تبلیغاتی بزرگ و استاد سوءاستفاده‌گری است که در رأس بازی خود قرار دارد؛ اما مثل هر فرد موفق دیگری، افراد زیادی وجود دارند که می‌خواهند شکست و زمین خوردن او را ببینند...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  • نام سریال: مد من-  Mad Men 
  • خالق: متیو واینر
  • سال پخش: ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵
  • تعداد قسمت‌ها: ۹۲
  • ژانر: درام
  • میانگین امتیازات Mad Men در IMDB: ۸.۷

 

 

بازیگران: جان هم، الیزابت ماس و وینسنت کارتیسر

 

خلاصه سریال

شهر نیویورک و دهه ۱۹۶۰. مردان و زنانی که برای شرکت تبلیغاتی استرلینگ کوپر کار می‌کنند، برخی از نام‌های برتر و شناخته‌شده‌ی این صنعت هستند. دان دریپر، مرد تبلیغاتی بزرگ و استاد سوءاستفاده‌گری است که در رأس بازی خود قرار دارد؛ اما مثل هر فرد موفق دیگری، افراد زیادی وجود دارند که می‌خواهند شکست و زمین خوردن او را ببینند.

درباره سریال

یکی از دلایلی که باعث شده مد من جزو بهترین سریال های خارجی تمام شده انتخاب شود، این است که متیو واینر، نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی سریال The Sopranos (سوپرانوها)، خالق آن بوده است. این مجموعه که برای ۸ سال طول کشید، به‌صورت گسترده برای نگارش، هنرنمایی، کارگردانی، سبک بصری و اعتبار تاریخی خود مورد استقبال منتقدان قرار گرفت؛ اثری که در طی این ۷ فصل، انواع و اقسام جایزه‌ها را درو کرد.

سریال یک سریال فیلم نامه محور است نه کارگردان محور ، سناریو و نقش آفرینی بازیگران کلیت سریال رو تشکیل میدن اما بعضی وقت ها کارگردانی هم به کمک میاد برای مثال میزانسن در به تصویر کشیدن زندگی پگی اولسون (تنهایی و انزوایی وی) و یا دوربین که در به تصویر کشیدن تنهایی و درماندگی دان دریپر عالی عمل میکند. یا نور پردازی و رنگ پردازی اثر در نوع خود بی نظیر است ، استفاده از فیلتر نوری روشن و رنگ های شاد و به شدت پر رنگ سعی در به تصویر کشیدن دوران (به ظاهر ) شاد و ساده ی دهه ی ۶۰ دارد، گریم ها و لباس ها و مدل مو ها و خودرو ها و ... همه با دقت مثال زدنی مطابق دوره ی سریال طراحی و استفاده شده‌اند(و جوایز متعددی در این زمینه برای سریال به ارمغان آورده اند )
سریال مدمن پر از  جزئیات و ویژگی های عالی و سناریو عظیمی است که بیننده را در دهه ی ۶۰ غرق میکند...