صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۹۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۰ - ۱۷ تير ۱۴۰۳
خاطرات هاشمی رفسنجانی: [آقای موريس معتمد]، نماينده كليميان در مجلس آمد.از مشكلات جامعه كليميان گفت و اينكه وضع آنها از ساير اقليت‌ها، به خاطر جوّي كه در رابطه با اسرایيل عليه يهوديان به وجود آمده، بدتر است. از اظهارات رهبرى در [خطبه های نمازجمعه در] دانشگاه [تهران] گله‌كرد كه داستان يهود و يهود بني‌قريظه و ايذاءهاى يهوديان را مطرح كردند.  نامه‌اى از سران جامعه يهودى آوردكه براى عفو يهوديان محكوم شده به اتهام جاسوسى استمداد كرده‌اند. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
 ۱۶ تیر ۱۳۸۰: آقاى [حبیب‌الله] محمديان، امام‌جمعه زاهدان و دكتر حسینعلی شهريارى، ریيس سابق دانشگاه [علوم پزشکی] زاهدان آمدند. آقاى محمديان گفت، در نظر جمعى از علما و روحانيون، برخي رفتارها، باعث تضعيف موقعيت ولايت‌فقيه در مقايسه با زمان امام خميني شده و روحانيت تضعيف شده و در سيستان و بلوچستان، شيعه در مقابل اهل‌سنت، تضعيف شده و با سياست‌هاى دولت آقاى [سیدمحمد] خاتمى، سُنى بر شيعيان حاكم شده‌اند و مولوى عبدالحميد [اسماعیل‌زهی]، همه‌كاره است و نيز از بى‌اعتنايى دفتر رهبرى وآقاى [عباس واعظ] طبسى، نسبت به خود ايشان گله دارد، ولى مايل نيست من مطرح كنم؛ نگران است كه بدتر شود. 
 
 دكتر شهريارى هم از ضعيف‌شدن شيعيان و خطر طغيان سُنى‌ها گفت و اينكه اهل‌سنت از قطع آب هيرمند، سوءاستفاده مى‌كنند و املاك شيعيان را با وسعت خريدارى مى‌كنند و مايل‌اند، دو سه سالى آب قطع باشد كه شيعه از زابل برود و شايد با طالبان در قطع آب هماهنگى‌كرده باشند وگفت، ساختمان عظيمى در زاهدان، احتمالاً براى دانشگاه بين‌المللى اهل‌سنت مى‌سازند.  
 
[آقای موريس معتمد]، نماينده كليميان در مجلس آمد.از مشكلات جامعه كليميان گفت و اينكه وضع آنها از ساير اقليت‌ها، به خاطر جوّي كه در رابطه با اسرایيل عليه يهوديان به وجود آمده، بدتر است. از اظهارات رهبرى در [خطبه های نمازجمعه در] دانشگاه [تهران] گله‌كرد كه داستان يهود و يهود بني‌قريظه و ايذاءهاى يهوديان را مطرح كردند.  نامه‌اى از سران جامعه يهودى آوردكه براى عفو يهوديان محكوم شده به اتهام جاسوسى استمداد كرده‌اند. 
 
عصرآقايان [سیدرضا] نيّرى، [رییس کمیته امداد امام‌خمینی] و حسینى، [معاون پارلمانی] از كميته امداد آمدند. شكايت كردند، از طرح دولت و مجلس، براى ادغام كميته امداد و ساير نهادهاى امدادى و ندادن اعتبارات كميته از سوى وزارت بازرگانى كه قرار بوده 12درصد از سوبسيدها [یارانه‌ها] به محرومان داده شود، با 100 هزار تُن آرد. 
 
شب، میهمان آقاى [سیدمحمود] هاشمى‌شاهرودي، [رییس قوه قضاییه] بوديم. جلسه سران سه قوه بود. دربارة تُندروى‌هاى آیت‌الله منتظرى و اطرافيان و نيز دربارة عفو آقاى عبدالله نورى، [وزیر سابق کشور و مدیرمسئول روزنامه خرداد] و تهيه آیين‌نامه‌اى براى همانگى سه قوه و نيز تسريع در تشكيل دادگاه، براى شكايت از آمريكا، به عنوان مقابله به مثل صحبت شد. 
 
آيت‌الله خامنه‌اى، امروز جواب نامه من در مورد تجديدنظر در تحقيق و تفحص را دادند و با طرح تجديدنظر در مجمع [تشخیص مصلحت‌نظام]، براساس مطالبه آقاى [مهدی] كروبى، [رییس مجلس]، درخصوص نهادهاى زير نظر رهبرى، موافقت كردند.