صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۹۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۳ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
خاطرات هاشمی رفسنجانی: در مشهد، جلسه سخنرانى آقاى محمد خاتمى، [رییس‌جمهور]، براى دوم خردادى‌ها، به‌خاطر عدم مراعات موازين اخلاقى، مورد تعرض حزب‌اللهى‌ها قرار گرفته و جمعى مجروح شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
در منزل بودم. وقت زيادى صرف مطالعه تاريخ مغرب كردم و مقدارى از فيلمنامه محاكمه نوشته آقای حسن هدايت را خواندم.  
 
ظهر بچه‌ها و بستگان جمع بودند. ياسر از سفر استراليا مراجعت كرده و از وضع آنجا گفت. معصومه، مستخدم قبل از انقلابمان كه اكنون كارگر كارخانه لباس‌دوزى جامكو است، از وضع بد كارگران و تأخيرهاى طولانى مزدشان گفت و اينكه دولت و مجلس و خانه كارگر، به شكايات‌شان رسيدگى نكرده‌اند. 
 
در رسانه‌هاى خارجى، عكس‌العمل زيادى در خصوص رد طرح سرمايه‌گذارى خارجى در شوراى نگهبان آمده و به نحوى تقصير ادامه بيكارى در آينده را به گردن شوراى نگهبان مي‌اندازند. استدلال‌هاى شوراى نگهبان، شبيه اظهاراتى است كه رهبرى به من گفتند.  
 
اجلاس شانگهاى پنج كه اكنون با پيوستن اُزبكستان، به شش‌كشور رسيده، مورد توجه است. روسيه، چين، قرقيزستان، قزاقستان و تاجيكستان از سابق عضو بودند و روى مخالفت با توسعه صنايع موشكي آمريكا و تروريسم و افراطي‌گرى، تأكيد كرده‌اند. 
 
تزلزل توافق اسرایيل و فلسطينى‌ها، با برخوردهاى مكرر، واضح‌تر شده و اجلاس اتحاديه اروپا در گوتنبرگ سوئد، با حضور [جرج بوش]، ریيس‌جمهور آمريكا، براى توسعه اتحاديه به سوى كشورهاى شرقى اروپا، مهم است. جمع زيادى از نيروهاى چپ، عليه اجلاس تظاهرات كردند و در شهر خرابى زيادى ايجاد نمودند. از سوى پليس، تيراندازى شده و جمعى مجروح شدند. 
 
در افغانستان، اختلاف سازمان ملل با طالبان بر سر كاركردن زنان بالا گرفته است. سازمان ملل، براى برنامه پُخت نان و تغذيه 300 هزار نفر در كابل، از زنان هم استفاده مى‌كند و طالبان با كاركردن زنان در خارج از خانه مخالفت دارند.  
 
در مشهد، جلسه سخنرانى آقاى محمد خاتمى، [رییس‌جمهور]، براى دوم خردادى‌ها، به‌خاطر عدم مراعات موازين اخلاقى، مورد تعرض حزب‌اللهى‌ها قرار گرفته و جمعى مجروح شده‌اند.