صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۷۹۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی و دستگیری اعضای باند 2 نفره فیشینگ‌کاران حرفه‌ای در البرز خبر داد.‏‎ ‎
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سردارحمید هداوند گفت: در پی رصد و پایش شبانه روزی گروه‌ها و کانال‌های فیشینگ توسط کارشناسان پلیس مشخص شد، شخصی با شناسه کاربری مشخص در حال فعالیت مجرمانه و اقدام به ترغیب و تطمیع با روش‌های مختلف و همچنین ارسال پیامک حاوی لینک‌های جعلی با محتوای شکوائیه قضایی (ثنا) و سهام عدالت، درج آگهی کار در منزل و خرید ارز است.

وی عنوان کرد: با توجه به فراگیر شدن فیشینگ و بدافزارهای متداول در قالب‌های مختلف رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم پلیس فتا استان قرار گرفت.

سردار هداوند افزود: تیم رسیدگی کننده پرونده با انجام تحقیقات پلیسی 2 نفر را در این خصوص شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه نسبت به دستگیری آنان اقدام کردند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهمان از طریق فیشینگ و روش های مختلف از جمله ارسال پیامک حاوی لینک های جعلی با محتوای شکوائیه قضایی (ثنا) و سهام عدالت در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری کردند و قربانیان از طریق ورود به این صفحات جعلی در دام آنان گرفتار شده اند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون اطلاعات 400 کارت بانکی به سرقت رفته است گفت : 14نفر از شکات در سراسرکشور شناسایی شده اند که اقدامات لازم جهت شناسایی سایر شکات همچنان ادامه دارد.