صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۶۵۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۲ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰
آخرین ایموجی که فرستادید چه بود؟ جالب است بدانید احتمالا ایموجی شما با سایر نقاط جهان مطابقت دارد، چرا که از نظر آماری، برخی ایموجی‌ها محبوب ترند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آخرین ایموجی که فرستادید چه بود؟ جالب است بدانید احتمالا ایموجی شما با سایر نقاط جهان مطابقت دارد، چرا که از نظر آماری، برخی ایموجی‌ها محبوب ترند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از اندروید پلیس، کنسرسیوم یونیکد گزارش خود را در مورد محبوب‌ترین ایموجی ۲۰۲۱ منتشر کرده است و نتایج کمابیش همان چیزی است که شما انتظار دارید.

برترین ایموجی‌های امسال عبارت بودند از:

 – چهره با اشک شوق 

 – قلب قرمز 

– غلت زدن روی زمین و خنده 

 – لایک 

 - چهره  گریان 

 – دست های روی هم 

 - صورت در حال بوسیدن 

- چهره ای خندان با قلب 

 – چهره ای خندان با چشمانی قلبی 

 – صورت خندان با چشمانی خندان

اگر متوجه شده اید که ایموجی های گریان و خنده که جایگاه اول را اشغال کرده اند، دلیلی وجود دارد: طبق داده های کنسرسیوم یونیکد، پنج درصد از کل ایموجی های ارسال شده آنهایی بودند که در فهرست 100 ایموجی برتر قرار گرفتند. 

هیچ داده ای برای سال 2020 وجود ندارد، اما فهرست سال 2021 تفاوت زیادی با لیست سال 2019 ندارد، ایموجی با دو قلب به رتبه سیزدهم سقوط کرده است تا با چهره ای خندان با قلب جای خود را در ده امتیاز  برتر بگیرد.

کمیته فرعی Emoji Unicode کنسرسیوم، محبوبیت ایموجی‌ها را بررسی می‌کند تا مشخص کند چه نوع شکلک‌هایی را باید برای افزودن‌های بعدی در نظر بگیرد. این گزارش می‌گوید که نتایج امسال شواهدی است که نشان می‌دهد مردم تمایل دارند از شکلک‌های جذاب جهانی با معانی متعدد استفاده کنند: برای مثال، شکلک دست‌های بسته، به وضوح می‌تواند به معنای دعا باشد، اما اغلب به عنوان مختصر برای سپاسگزاری نیز استفاده می‌شود. 

نکات جالب دیگری نیز در این گزارش وجود دارد. که، برعکس این قانون  نیز صادق است: ایموجی‌های فوق‌العاده خاص مانند کفش تخت زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. پرچم‌های کشورها نیز با وجود اینکه بزرگترین مجموعه با ۲۵۸ گزینه جداگانه را تشکیل می‌دهند، جزو غیر محبوب‌ترین شکلک‌ها هستند. 

کنسرسیوم می‌گوید: «این داده‌ها سیگنالی قوی برای رمزگذاری مفاهیم خاص کمتری مانند پرچم‌ها و اشیاء یک‌بار مصرف  هستند، و به‌جای آن تمرکز بر مفاهیم ارتباطی مرتبط و به خوبی تثبیت‌شده در سطح جهانی است».